12.2 C
Timișoara
luni 6 mai 2024
Acasă Blog Pagina 4205

Demisie! Consiliul Judeţean Timiş a rămas fără un vicepreşedinte

Consiliul Judeţean Timiş a rămas fără unul din cei doi vicepreşedinţi. Roxana Iliescu, candidată din partea PMP, şi-a despus, marţi, demisia. Aceasta anunţase că va face acest pas încă de luna trecută.

„Astăzi mi-am înregistrat demisia din funcția de consilier județean și implicit din funcția de vicepreședinte CJ Timis. Până la îndeplinirea formalităților prin care se constată vacantarea postului voi îndeplini atribuțiile pe care le am în cadrul Consiliului Județean Timiș. Chiar dacă înțeleg nerăbdarea aproape febrilă a samsarilor politici în a numi pe altcineva în locul meu, le recomand cumpătare și le readuc aminte că dacă în partidele lor fac ce-i taie capul, în administrație lucrurile sunt un pic mai complicate, responsabilitatea și legalitatea actelor având prioritate asupra delirului unor politicieni de mahala”, a scris Roxana Iliescu pe Facebook.

Iliescu nu a mai dorit să facă parte din PMP după ce, la alegerile pentru şefia filialei de Timiş, susţinătorii ei nu au fost lăsaţi să voteze. Mai mult, ei au fost scoşi din sală cu forţa de oamenii de ordine. Potrivit alianţei din CJ Timiş, locul Roxanei Iliescu ar trebui luat tot de un membru din PMP.

Compania IT germană STEADFORCE se extinde la Timișoara, în ansamblul mixt Openville

0

În United Business Center, componenta de birouri a ansamblului mixt Openville Timişoara, s-a alăturat, de curând, o nouă companie multinaţională. Steadforce este o firmă germană de dezvoltare şi consultanţă software, cu sediul în München şicu o experienţă de peste 30 de ani în furnizarea de soluții IT personalizateSteadforce este furnizor de software pentru companii precum BMW Group şi creează, printre altele, platforma web pentru una din cele mai mari aplicaţii de car sharing din Europa, servind peste un milion de utilizatori.

Relocarea companiei în ansamblul mixt Openville, care se construieşte în prezent în proximitatea Iulius Mall, va permite consolidarea planurilor de dezvoltare pe care Steardforce le are pentru locaţia din Timişoara. Steadforce.com este prezentă în oraşul de pe Bega din anul 2008, sub brandul F&F, urmărind în special dezvoltarea de aplicaţii web enterprise. Sub noul brand Steadforce, compania va reuni atât specialişti în data science şi advanced analytics, cât şi dezvoltatori software specializaţi în tehnologii moderne, incluzând Angular şi React. În noul spaţiu de birouri din Openville Timişoara vor lucra aproximativ 30 de angajaţinumărul urmând să crească până la 50, în următorii trei ani.

Compania Steadforce are peste 100 de angajați şi oferă servicii de analiză de date, soluții software şi consultanță IT în domenii precum automobile, telecomunicaţii şi asistență medicală. Printre clienţii săi se află nume importante precum BMW Group, Audi, Siemens, TÜV Süd, precum și asociații medicale din Germania.

Despre Openville Timişoara

Cel mai mare pol de business, retail şi entertainment din vestul României va fi inaugurat în trimestrul patru al acestui an, odată cu finalizarea primei etape de dezvoltare. Openville va include: 47.000 mp de adiţionali de retail, 50.000 mp de spaţii office în operare şi alţi 52.000 mp în construcţie, un parc, un pasaj subteran destinat traficului auto şi noi locuri de parcare.

După cele două clădiri office finalizate în 2017, în Openville Timişoara se lucrează la alte două imobile. UBC 3 are o suprafaţă de 19.000 mp închiriabili şi va fi finalizată în acest an. UBC 0 va dispune de 52.000 mp de spaţii office şi va fi cea mai înaltă clădire de birouri din România (155 metri, 27 de etaje). Construcţia a început în aprilie 2018 şi se estimează a fi finalizată în ultimul trimestru al anului viitor. În paralel, se lucrează la noile spaţii de retail, la o parcare subterană şi la tunelul auto care va fluidiza traficul din întregul areal.

Proiectul mixt Openville este realizat de companiile IULIUS şi Atterbury Europe, reprezentând o investiţie estimată la peste 220 milioane de euro.

Incredibil! Ce au descoperit cercetătorii în apa sfințită! Pericolul din aghiasmă distruge mitul popular

Mijloc de purificare spirituală și, în același timp, o licoare care vindecă trupul de cele mai multe dintre boli, conform credinței populare, apa sfințită a constituit obiectul a numeroase studii efectuate de-a lungul ultimilor ani.

Însă, ultima cercetare efectuată de Institutul de Igienă și Imunologie Aplicată din cadrul Universității din Viena distruge practic acest mit popular.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au analizat mai multe mostre deapă sfințită, ridicate de la mai multe lăcașuri de cult de pe întreg teritoriul Austriei. Descoperirea a fost una uimitoare pentru toata lumea, pentru că,doar un mililitru de astfel de apă, poate conține până la 62 de milioane de bacterii.

De asemenea, testele au mai arătat că, în proporție de 86%, eșantioanele analizate conțineau urme de fecale, precum și bacterii periculoase precum E. coli, enterococi sau chiar Campylobacter. Toate aceste bacterii au un efect dăunător asupra organismului, putând provoca diaree, crampe abdominale și febră.

Analizele efectuate asupra probelor prelevate au relevat și o altă problemă gravă. Apa sfințită conține inclusiv nitrați în cantități foarte mari, care odată introduși în organism pot provoca afecțiuni grave și chiar moartea.

”Populația trebuie să fie informată cu privire la riscurile la care se supun cei care consumă apa sfințită. Este o problemă care a fost ignorată total până acum, dar care este deosebit de gravă, mai ales în condițiile în care oamenii au sistemul imunitar din ce în ce mai slab.”, a declarat Dr. Alexander Kirschner, unul dintre microbiologi, preluat de Reuters.

Efectele de vindecare atribuite unor surse sfinte a apărut în condițiile de igienă din Evul Mediu, atunci când calitatea apei în zonele urbane, în general, era deosebit de precară, iar oamenii contractau în mod constant diaree sau alte boli provocate de bacterii, a mai completat Kirschner.

Problema nu este însă singulară. În ultimii ani, mai multe biserici au luat decizia de distribui sticle sigilate cu apă sfințită astfel încât să fie respectate condițiile impuse de igiena sănătății publice.

sursa: exquis.ro

Un consiliu județean din vestul țării cere trenuri speciale pentru mitingul PSD, organizat la București

Consiliul Județean Hunedoara a cerut trenuri speciale pentru mitingul PSD care avea loc sâmbătă, 9 iunie, în București. Cererea a fost făcută de la cabinetul președintelui CJ Hunedoara și adresată Regionalei CFR Timișoara. Practica pare similară cea din perioada mineriadei din iunie 1990, când mii de mineri au fost aduși la București tot cu trenul.

Ancheta de Hunedoara scrie că Mircea Bobora, șeful Consiliului Județean Hunedoara, a confirmat informația, însă a refuzat să dea alte detalii. Așa se face că reprezentanții Consiliului Județean se implică în mitingul politic organizat de PSD, notează sursa citată.

Preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara a solicitat Regionalei CFR Timişoara suplimentarea garniturilor de tren care pleacă din Simeria spre București, vineri, 8 iunie. În trenuri ar urma să fie îmbarcaţi peste trei mii de „voluntari” pentru mitingul politic organizat de PSD.

Șeful CJ Hunedoara, Mircea Bobora, a spus că este în concediu de odihnă și a refuzat să explice dea mai multe informații despre solicitarea înaintată CFR.

„În urmă cu vreo două săptămâni, probabil că da, am făcut o astfel de solicitare, dar nu vă pot da acum mai multe detalii”, a declarat, pentru sursa citată, Mircea Bobora, preşedintele Consiliului Județean Hunedoara.

Jurnaliștii de la Ancheta de Hunedoara scriu că în iunie 1990, tot din Hunedoara, au plecat peste șapte mii de mineri, îmbarcați în patru garnituri de tren, care au reprimat violent protestele din Piața Universității.

sursa: libertatea.ro

Societatea Timișoara rămâne vigilentă în fața clasei politice. Ce îi cere președintelui României

Societatea Timisoara îi cere, din nou, președintelui Klaus Iohannis, retragerea decorațiilor și ordinelor României, tuturor persoanelor condamnate prin hotărâri penale definitive.

”Către Președintele României, Domnul Klaus Werner Iohannis

Domnule Preşedinte,

Revenim la cererea adresată în data de 10 martie 2016, prin care am solicitat retragerea imediată a decoraţiilor si ordinelor Statului Român acelor purtători ai distincţiilor care s-au dovedit nedemni de a le deține, fiind condamnați prin hotărâri penale definitive.
Decoraţiile şi ordinele României, precum si principiile și valorile pentru care ele sunt acordate, sunt grav compromise prin menţinerea lor în posesia unor persoane compromise ele însele, legal si moral.

Mai mult, abuzând de calitatea lor, în acest moment nemeritată, de deţinători ai unor distincţii de stat, purtătorii decoraţiilor se erijează în apărători ai demnităţii naţionale, chemând în faţa consiliilor de onoare a ordinelor personalităţi cărora le reproșează acţiuni de denigrare a României, ignorând faptul că însăși prezenţa lor în această elită a vieţii publice a ţării dezonorează România şi pe toţi românii.

Pentru aceste motive, solicităm din nou, insistent, domnule Preşedinte, ca în temeiul prerogativelor legale ale funcţiei supreme în stat, să procedaţi de îndată la retragerea ordinelor şi decoraţiilor persoanelor care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de reglementările legale şi de normele morale, pentru a le deţine.

Anexăm o listă actualizată cu numele câtorva persoane condamnate definitiv care dețin, în continuare, ordinele Steaua României, Serviciul Credincios, Pentru Merit, Meritul Militar și Meritul Sanitar.

Florian-Răzvan Mihalcea
președintele Societății Timișoara”.

Banatul va avea singurul liceu de aviație din România care va pregăti mecanici pentru avioane

Un lugojean a preluat aeroportul din Caransebeş și are mari planuri cu acesta. Omul de afaceri a cumpărat acţiunile lui Iosif Armaş şi negociază achiziţionarea acţiunilor şi de la firma Argirom Internaţional, care aparţine tot lui Iosif Armaş şi se află în insolvenţă, de la Excav Prod SRL, firmă aflată şi ea insolvenţă, şi de la încă două persoane fizice.

Este vorba despre lugojeanul Gabriel Olariu, care a fost deja desemnat de către SC Aeroportul SA ca omul care reprezintă societatea în relaţiile contractuale.

“S.C. Aeroportul S.A. ca şi firmă are cinci acţionari, trei persoane fizice, printre care şi eu, şi două firme care sunt în insolvenţă. În momentul de faţă sunt împuternicit de Consiliul de Administraţie să reprezint societatea, inclusiv în relaţiile cu Consiliul Judeţean Caraş-Severin, proprietarul  terenurilor şi clădirilor concesionate de noi. Sigur că noi avem nişte datorii pe care trebuie să le plătim, faţă de cei la Consiliu, la fel cum şi ei au obligaţii pe care trebuie să le îndeplinească faţă de noi. Trebuie să stingem acest conflict şi să dăm drumu la treabă”, a spus Olariu.

Liceu de aviaţie, terminal cargo şi parc dezmembrări de avioane

Lugojeanul a dezvăluit că pe aeroportul din Caransebeş vor exista alte activităţi conexe, unele dintre ele urmând să demareze chiar din această toamnă. “În primul rând trebuie să facem documentaţia şi să reautorizăm aeroportul, pentru că el nu mai este autorizat. Apoi, din toamnă, vrem să dăm drumul unui liceu, care va purta numele lui Max Ausnit şi va fi singurul liceu din România care va pregăti mecanici, categoriile A şi B, pentru avioane. Am depus documentaţia la Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi aşteptăm, poate chiar în luna iunie, să vină să ne autorizeze”, susţine omul de afaceri.

Chiar dacă este un liceu privat, prima generaţie de elevi vor avea parte de învăţământ gratuit, fără taxe şcolare. “Noi vom susţine această primă generaţie, pentru că dorim să încurajăm copiii să se îndrepte spre acest domeniu. După ce vor termina cei patru ani, vor face şi un an de practică, totul pe cheltuiala noastră. Când vor termina, vor putea să meargă să lucreze oriunde în Europa şi America, pentru că e o specializare extrem de căutată”, spune Olariu.

Tot pe aeroport va funcţiona şi o fabrică de dezmembrat avioane. “Vrem să deschidem un parc de dezmembrare de avioane şi consultantul din America, care a fost deja aici, lucrează în aceste zile, iar în luna august va reveni pentru primele operaţiuni. Noi am identificat aproximativ 30 de maiştri, ingineri şi piloţi care au lucrat la baza militară din Caransebeş şi locuiesc aici. Le facem autorizările pentru aviaţa civilă şi ei vor putea să lucreze la noi, ca instructori la liceu sau în firma de dezmembrări, fiecare pe domeniile lor”, arată Gabriel Olariu.

Printre priorităţile noului investitor se află şi cea de autorizarea unui terminal cargo, activitate care, la fel, speră să fie demarată din acest an.

sursa: lugojeanul.ro

Petruescu e alesul pentru ASU Politehnica

0

ASU Politehnica Timişoara și-a ales antrenorul cu care va începe al treilea sezon în Liga a 2-a. Cosmin Petruescu va prelua grupare studențească de la 1 iulie, conform unui anunț al grupării de pe Știința.

Cosmin Petruescu este al cincilea antrenor ce va sta pe banca Politehnicii Timișoara de la demararea proiectului actual. El le urmează lui Antonio Foale, Paul Codrea, Sorin Brîndescu și Bogdan Andone și va prelua conducerea echipei de pe Știința de la 1 iulie.

„Este o provocare pentru mine și o recunoaștere a muncii mele din ultimii ani. Închei un proiect de patru ani la Lugoj și aștept cu nerăbdare să îl încep pe cel de la Politehnica, despre care sper să fie cel puțin la fel de lung. Momentan sunt la București, la cursurile pentru Licența PRO, nu am apucat să semnăm actele, dar avem un gentlemen’s agreement, iar o strângere de mână e mai importantă decât o semnătură pe contract”, a declarat Cosmin Petruescu.

Antrenorul în vârstă de 41 de ani este o figură cunoscută în fotbalului timișean. Lugojeanul a jucat pentru Comprest Lugoj, Vulturii Lugoj, Auxerre Orşova şi Vulturii Pădureni, iar ca antrenor a activat la Auxerre Lugoj, AC Recaș, Vulturii Lugoj, Poli II, ACS Poli și CSM Lugoj. Cu ultimul club a încheiat recent Liga a 3-a pe poziția a 4-a.

 

Mașina incendiată la Becicherecu Mic aparține unui fost consilier județean. ”Dumnezeu nu doarme!”

O mașină a luat foc, marți dimineață, în localitatea Becicherecu Mic din apropierea Timișoarei.

Pompierii de la ISU Banat au intervenit și au stins flăcările. Aceștia spun că de vină a fost un cablu electric defect care s-a aprins. Motorul a ars complet și caroseria mașinii a fost afectată. Din fericire, nu au fost victime.

Update: Proprietara mașinii, un fost consilier judeţean, acuză o mână criminală

Maşina incendiată aparţine fostului consilier judeţean PNL, Georgeta Rus. Aceasta îi contrazice pe pompieri şi spune că incendiul a fost provocat intenţionat.

„Mi-ai incendiat masina!
Te-ai tinut de cuvant cu amenintarile!
Bravo! Ce tare esti!
Atata iti reuseste si tie in viata asta: sa distrugi masini scumpe sub aburii drogurilor si alcoolului!
In rest, faci umbra degeaba pamantului!
Eu o sa reusesc sa mi-o inlocuiesc, in cateva zile o sa vezi in fata cabinetului alta masina, mai frumoasa, mai noua!
Dar tu ramai un neispravit, drogat, criminal!
-Dumnezeu nu doarme-, asta spune mereu inteleptul meu tata!

Criminalistica mai are nevoie de cateva detalii ca sa se intregeasca concluzia finala si sa dai socoteala de ce ai facut! Nu are cum sa te mai apere mamica si taticul!”, a scris fostul consilier pe Facebook.

 

Cozi zilnice pe ruta Timișoara – Giarmata! Când încep lucrările de lărgire a drumului spre autostradă

Șoferii care urcă sau coboară de la autostrada A1 au parte de cozi zilnice. Motivul? Trecerea la nivel cu calea ferată din Giarmata. Pe lângă liniile de tren se formează mereu gropi adânci, iar șoferii aproape că opresc pentru a trece peste ele, ceea ce duce la formarea de coloane de mașini în trafic.

Din păcate, aglomerația de pe DJ 691 va mai dura. Lucrările de lărgire a drumului nu au început încă. Deși în martie a fost semnat contractul de finanțare cu UE, haosul va mai continua.

Șantierul ar trebui sa pornească anul acesta, cel târziu în toamnă. Lucrările se vor face pe tronsoane. Primul va fi cel cuprins între nodul rutier cu centura până în sensul de urcare/coborâre de pe autostradă, după Giarmata. Pe tronosnul care tranzitează Dumbrăviţa, lucrările vor fi amânate până când vor putea fi atinși stâlpii liniei de troleibuz.

Contractul are o valoare de 80 de milioane de lei și presupune lărgirea la 4 benzi a accesului spre A1.

sursa foto – InfoTrafic Jud. Timiș/FB

Gravidă în luna a 7-a, Andra și pruncul ei nenăscut au fost uciși la Londra. Tânăra mai avea doi copii

0

O tânără de 28 de ani, mamă a doi copii şi însărcinată în luna a şaptea, a fost ucisă în Marea Britanie de actualul ei partener.

Rudele ei din Bacău sunt atât de sărmane, încât cer cu disperare ajutorul semenilor ca să aducă în ţara trupul neînsufleţit, pentru înmormântarea creştinească. Românul de 41 de ani, suspect de crimă, a fost arestat.

Andra avea doi copii de 7 şi 9 ani dintr-o relaţie anterioară şi, când a fost ucisă, era însărcinată în luna a șaptea. Suspect de crimă este iubitul ei, un român cu 13 ani mai mare, tatăl copilului ce avea să vină pe lume.

Tânăra voia să îl părăsească pentru că bărbatul devenise extrem de violent. Din păcate, nu a mai apucat: a fost înjunghiată mortal de individul ajuns acum după gratii.

Prietenă: “Din câte am auzit, nu era un om la locul lui şi nu era pentru ea. Ea era o fată la locul ei şi iubea foarte mult copiii.

Românca, împreună cu 3 surori şi fratele lor, au fost crescuţi de mici de către bunica lor, după ce părinţii li s-au prăpădit. Cei de acasă duc o viaţă grea şi nu-şi permit să plătească 5 mii de euro, ca să aducă în ţara trupul surorii lor. Aşa ca rudele cer ajutorul oamenilor cu suflet mare.

Soră: “Suntem nişte copii fără mamă, fără tată, fiecare avem familia noastră cu 3 copii pe care trebuie să îi creştem, să le oferim un viitor. Drumul din Anglia până acasă este foarte scump.

Cât despre cei doi copii ai tinerei ucise, unul este în grija tatălui, în Piatră Neamţ, celălalt în grijă unor rude din Italia.

sursa: stirileprotv.ro