24.1 C
Timișoara
sâmbătă 20 iulie 2024
Acasă Blog

Fundația Culturală „Silviu Oravitzan” dobândește trup și lumină!

Săptămâna aceasta, a avut loc unul din cele mai importante evenimente culturale, care va avea menirea să definească viitorul artistic al urbei noastre.
Sala multifuncțională a Consiliului Județean Timiș a devenit neînăpătoare pentru toți cei ce au dorit să asiste la un omagiu adus maestrului Silviu Oravitzan. Cu acest prilej, a avut loc lansarea fundației culturale ce poartă numele marelui plastician, al cărei președinte este conferențiar univ.dr. Mădălin Bunoiu.

Fundația „Oravitzan” este un proiect realizat prin colaborarea dintre Consiliul Județean Timiș, Universitatea de Vest din Timișoara și Mitropolia Banatului.
De altfel, profesorul Bunoiu este și cel care a militat intens pentru a pune în mișcare această fundație. Iar pe tot parcursul evenimentului și-a luat rolul de maestru de ceremonie, prezentând, rând pe rând, invitații de seamă, care au luat cuvântul. Bunoiu a făcut și un scurt preambul, în care a arătat scopurile entității culturale ce ia ființă.
La acest moment important din viața Timișoarei, Capitală Europeană a Culturii, au participat reprezentanți ai autorităților locale și județene, demnitari ai statului român, oameni de cultură, artiști, scriitori, jurnaliști, admiratori și prieteni ai maestrului Oravitzan. Importanța acestui demers artistic și cultural a fost subliniată în alocuțiunile rostite de către domnul Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, domnul Claudiu Ilaș, directorul Muzeului Național al Banatului, profesorul Marcel Tolcea de la Universitatea de Vest din Timișoara, prof. univ. dr. Gabriel Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara și Excelența Sa, Domnul Emil Hurezeanu, ambasador al României în Austria.
Profesorul Marcel Tolcea, care a scris mai multe volume despre opera maestrului, a analizat ce înseamnă arta pictorului bănățean și cum ar trebui să ne raportăm la ea în condițiile în care pictura de influență religioasă pare pentru mulți ceva dintr-un alt secol. Nimic mai fals. Modernul răzbate din orice lucrare, ce doar aparent pare ca fiind de la începuturile picturii bisericești. Emoțiile prilejuite de prezentarea unui artist și prieten l-au făcut pe criticul Tolcea să mai apeleze la niște note scrise, deși, de regulă, poetul vorbește liber, fără nici un fel de suport pus pe hârtie.
Din pleiada de vorbitori s-a detașat și ÎPS Ioan Selejan Mitropolitul Banatului prin vorbele sale înălțătoare în care a scos în evidență meritul deosebit al pictorului Oravitzan în promovarea artei românești, fără a face rabat de la cele impuse de cerințele respectării unor norme autoimpuse de a respecta și tradiția religioasă. În opinia înaltului ierarh, tot ce-a creat artistul este o permanentă căutare a luminii de dincolo de aparențe și este o operă a sacralității.
Cu acest prilej a fost anunțat faptul că, pe 30 iunie, va avea loc o amplă licitație cu opere de artă pentru a completa fondul bănesc, pus la dispoziția fundației.
Președintele Consiliului Județean, Alin Nica, a dat câteva detalii despre spațiul ce va fi pus la dispoziție fundației, unde din septembrie va fi vizibilă o expoziție permanentă cuprinzând lucrări ale maestrului. Această expoziție va fi, nu întâmplător, deschisă în ziua sărbătorii de „Înălțarea Sfintei Cruci”.
„În acest an finalizăm un proiect important pentru Centrul eparhial, o clădire nouă, iar pe frontonul de bază va fi un vitraliu, lucrare reprezentativă a lui Silviu Oravitzan. De asemenea, unele lucrări ale sale, reprezentative pentru arta creștină, vor fi expuse în colecția de artă veche bisericească de la catedrala noastră mitropolitană. Opera maestrului Oravitzan ne invită să evadăm în lumină și să ne așezăm la umbra Crucii, în duhul păcii și al credinței noastre dreptmăritoare. Maestrul Oravitzan spune că originea creației sale se află în lumea copilăriei sale de la țară, acolo unde el a descoperit, încă de mic, primele repere ale tradiției ancestrale și frumusețea negrăită a Bisericii lui Hristos. Fundația întemeiată rămâne o candelă aprinsă în spațiul cultural și spiritual din Banat, care va pune în valoare opera valoroasă a profesorului Silviu Oravitzan” a mai adăugat mitropolitul Ioan.

Silviu Oravitzan este un artist plastic român născut în 4 octombrie 1941 la Ciclova Montană, județul Caraș-Severin. Are numeroase expoziții și lucrări de artă în muzee și colecții private din România, Marea Britanie, Franța, Germania, Suedia, Statele Unite și multe altele. Deși pare, la privire rapidă, a fi influențat de diferiți pictori abstracți din secolul XX, Oravitzan, de fpat, e considerat a-și avea rădăcinile în arta bizantină, în arta religioasă a Răsăritului creștin ortodox.
„Exercițiul de a vedea dincolo de orizontul propriei persoane presupune acceptarea unei densități aparte a luminii. La propriu, vezi altfel. Concret, aurul, materie, devine aură, duh. Dar ce este, în fapt, aura? Ei bine, ea reprezintă o respiraţie întrupată, hieroglifă a sufletului însuşi. Inclusiv în icoane, trebuie să privim aura, nimbul, ca pe un discurs despre respiraţie. Picturalul nu epuizează fenomenul, chipul sfântului nefiind „delimitat” de culoare și proporții, ci doar sugerat. Spaima de vid, de gol, nu poate fi combătură printr-un preaplin de forme – aceasta ar fi diferența majoră, de pildă, dintre romanic și baroc –, ci de sugestia bine plasată, la intersecția dintre material și spiritual.
Nici nu are cum să fie altfel. Materia fiind oricum limitată, investirea ei cu puterea semnului nu poate trimite decât la o plinătate de care este capabilă doar realitatea spirituală. Aura este astfel câmpul interstițial, confirmarea materiei de a găzdui înțelesuri înalte și arvuna unei împliniri viitoare, nemateriale. Se produce o transcendere a luminii, capabilă să unifice multiplicitatea spectrală cu unicitatea definitorie a principiului, a stării primordiale…”, mărturisește maestru Silviu Oravitzan.

 

Podul Muncii – mult de muncă şi probleme grave ţinute „la secret” de Primăria Timişoara-video

Timişoara are un farmec aparte. Unul dintre avantajele oraşului îl reprezintă faptul că este traversat de canalul Bega, care, la rându-i, este brăzdat de 14 poduri şi podeţe. De mai bine de 10 ani autorităţile promit să reabiliteze podurile peste Bega, dar singurul care a primit o faţă nouă este Michelangelo. Promisiunile vin şi din nevoia urgentă de reabilitare a podurilor, structurile de rezistenţă ale acestora fiind slăbite şi vechi, iar perioada de exploatare, pentru cele mai multe, a expirat de ani buni.

Podul Muncii, deşi nu este un monument istoric de sine stătător, este unul dintre cele mai vechi din oraş. Tranzitat zilnic de sute de pietoni şi mii de maşini, podul nu mai prezintă siguranţă.

Primăria Timişoara a contractat, încă de anul trecut, o firmă pentru a realiza un studiu de fezabilitate şi un proiect tehnic pentru modernizarea podului. Reporterii „Banatul Azi” au reuşit să obţină unele documente care au stat la baza contractării. Un lucru ţinut secret de administraţia timişoreană este faptul că podul a fost supus unei expertize tehnice. Concluziile arată că Podul Muncii nu este sigur, că structura de rezistenţă este afectată şi stabilitatea lui este incertă fiindcă malurile pe care stau picioarele podului nu sunt asigurate, iar apa a pătruns mult în maluri.

Aproape 100 de ani

Podul Muncii este al doilea ca mărime din Timişoara, după cel din Calea Şagului, şi cel mai mare care trece peste Bega. Istoria lui începe în secolul XIX. Pe locul podului care leagă bulevardul Iuliu Maniu de strada Gheorghe Pop de Băseşti s-a aflat, acum mai bine de 100 de ani, un pod de lemn. Ultimele date arată că acesta a fost reparat în 1898, dar nu există scripte care să consemneze exact anul construirii lui. Cum picioarele podului se aflau în albia râului şi îngreunau foarte mult navigaţia, acesta a fost înlocuit în 1913 cu un pod metalic care refolosea structura celui de pe canalul Suboleasa din Fabric. Podul, care se aflase între fosta fabrică de pantofi „Turul” şi cimitirul de pe Calea Buziaşului, a fost demontat după săparea noii albii a râului şi reconstruit în Iosefin. Acest pod a fost cunoscut sub numele de Podul Regal. După două reparaţii mari, în 1936 şi 1977, vechiul pod a fost demolat, iar în locul lui a fost construit actualul pod din beton armat precomprimat, dat în circulaţie în 1978.

Podul Muncii are peste 72 de metri lungime şi peste 20 lăţime. Pietonii au la dispoziţie trotuare şi scări de acces, iar şoferii beneficiază de câte două benzi de mers pe sens.
Ce spun specialiştii?

Fără să fie specialist şi fără să deţină documente tehnice, orice timişorean poate vedea starea avansată de degradare a podului. Scările de acces pentru pietoni, aflate la cele 4 picioare ale podului, sunt sub orice critică. Treptele sunt crăpate, unele au picat de tot, iar balustrada este ruginită. În unele locuri aceasta lipseşte cu desăvârșire, fapt ce constituie un risc suplimentar pentru cel care urcă sau coboară pe aici.

În ceea ce priveşte starea carosabilului, lucrurile nu sunt mai bune. Gropile fac parte din peisaj. Unele mai vechi, altele nou apărute după prima repriză de frig din anul acesta. Trotuarele nu sunt nici ele într-o stare mult mai bună. Bordurile sunt rupte, asfaltul pe care trec pietonii e plin de crăpături, iar balustradele de protecţie sunt la fel de ruginite precum cele ale scărilor. Riscul ca un trecător să plonjeze în apă e la el acasă.

Specialiştii spun că defecţiunile vizibile cu ochiul liber pot ascunde probleme grave de structură.

„O deducţie, un mod de a deduce că există o problemă stucturală e că tot apar probleme pe elemente nestructurale. Structura îţi dă semne când are probleme, înainte să cedeze complet. Aşa îţi dai seama că trebuie să faci ceva. Dacă ai acasă o problemă şi îţi tot apar crăpături pe un perete, la un moment dat te saturi să tot chituieşti crăpătura şi chemi un specialist să vadă ce se întâmplă cu peretele acela. Aşa e şi la structuri mai mari”, explică un inginer în construcţii civile.

Expertiza tehnică

În acest moment, o firmă munceşte pentru întocmirea proiectului tehnic. Documentele care stau la baza proiectului atestă starea de degradare a podului.

Potrivit actelor obţinute de „Banatul Azi”, experţii au constatat: „starea suprastructurii, a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, ca fiind necorespunzătoare, precum și degradări ale malurilor şi modificări de albie, degradări în zona carosabilă şi trotuare, respectiv:

— armături fără strat de acoperire, coroziunea armăturii, pete de rugină;

— beton cu aspect friabil şi/sau zone din beton exfoliat;

— beton degradat prin carbonatare, apariţia de stalactite;

— cumularea la un element al suprastructurii a mai multor degradări  (coroziune, fisuri, crăpături, striviri);

— fisuri la construcţie (neorientate, scurte, superficiale), faianţarea betonului;

— lipsa sau ieşirea din funcţiune a dispozitivelor de protecţie la acţiuni antiseismice;

— defecte de suprafaţă ale feţei văzute (culoare neuniformă, impurităţi);

— infiltraţii, eflorescenţe;

— dislocarea unei margini din bancheta cuzineţilor;

— eroziunea betonului, prezenţa unor zone pe suprafaţa elementului în care agregatele nu sunt înglobate în pasta de ciment;

— segregarea betonului, cuiburi de pietriş, caverne;

Degradări ale malurilor:

— lipsa lucrărilor de apărare a malurilor şi dirijare a apelor;

— lipsa lucrărilor de protecţie a taluzurilor, a scărilor de acces;

— amplasarea necorespunzătoare a instalaţiilor, cablurilor şi a conductelor suspendate pe pod;

Degradări în zona carosabilă şi trotuare:

— fisuri în îmbrăcămintea asfaltică

— lipsa etanşării dintre îmbrăcăminte şi celelalte elemente ale căii (borduri, parapete, rosturi);

— denivelări ale căii pe pod: văluiri şi refulări;

— degradarea bordurilor;

— parapet pietonal metalic cu geometrie generală necorespunzătoare în plan vertical şi orizontal;

— lipsa parapetului de siguranţă”.

O traducere simplă spune un singur lucru: reabilitarea este mai mult decât urgentă. Momentan, Consiliul Local Timişoara nu a alocat bani pentru moderizare, dar cheltuie 28.000 de euro pentru un studiu de fezabilitate (SF) şi un proiectul tehnic (PT), în acest sens. Abia apoi vom şti câţi bani va costa reabilitarea podului, mai ales că autorităţile vor să-l lărgească, poate chiar cu o bandă auto, vor să refacă trotuarele şi căile de acces pentru pietoni şi vor să-l doteze cu piste pentru biciclete.

Când se va întâmpla acest lucru? Administraţia locală promite din 2013 începerea lucrărilor. Între timp, s-au obţinut bani de la Guvern pentru reabilitarea altor două poduri: Eroilor şi Ştefan cel Mare. Astfel, dacă acestea vor intra în proces de reabilitare în 2018, este puţin probabil ca şi Podul Muncii să intre în şantier, mai ales că se vor impune restricţii de circulaţie în zona Iosefin, pentru lucrările programate deja la primele două poduri. Rămâne de văzut, din nou, dacă modernizarea în forţă se va face calculat sau vom avea o nouă harababură în oraş, cum s-a întâmplat când s-au deschis în paralel şantierele de la pasajele Popa Şapcă şi Jiul.

Restricțiile de circulație pe drumurile din Timiș se suspendă

Având în vedere actualizarea prognozelor Administrației Naționale de Meteorologie și anunțurile referitoare la scăderea temperaturilor sub limita caniculei, restricțiile de trafic pe drumurile aflate în administrarea Consiliului Județean Timiș pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone deja instituite până în 21 iulie se suspendă începând de mâine, 20 iulie 2024.

Tot mai mulți „bucătari” parchează „tigăile” pe locurile destinate persoanelor cu handicap. Ce amenzi riscă împătimiții acestui sport extrem?

0

Mai mulți șoferi din Timișoara au fost amendați fiindcă au parcat pe locurile destinate persoanelor cu handicap. Aceștia au fost înștiințați și sancționați.

„ (…)potrivit legii, se sancționează parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate și semnalizate prin semn internațional pentru persoane cu handicap, cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei și ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv”, transmit reprezentanții Poliției Locale din Timișoara.

Proprietarii spațiilor comerciale pe teritoriul cărora se aflau au fost înștiințați, de asemenea, să schimbe configurarea locurilor de parcare pentru persoanele cu handicap pentru a se potrivi cu standardele europene.

Raziile polițiștilor locali i-au vizat și pe cerșetorii timișoreni care fac gălăgie, mizerie și perturbă liniștea și ordinea publică. Un număr de 14 persoane fără adăpost au fost săltați și duși în adăspostul de pe strada Telegrafului.

Republica Moldova, o destinație interesantă de business pentru firmele timișene

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în colaborare cu Primăria Municipiului Bălți și Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, organizează în perioada 01 – 04 octombrie 2024 o misiune economică multisectorială în Republica Modova, la Bălți și Chișinău.

Pornind de la premisa că România este cel mai important partener comercial al Rep. Moldova, evenimentul oferă companiilor românești oportunitatea de a cunoaște noi parteneri de afaceri, de a afla din surse oficiale despre avantajele speciale pe care statul moldovean le acordă oamenilor de afaceri și investitorilor străini, dar și ocazia de a cunoaște un variat și autentic patrimoniu cultural, spiritual şi gastronomic.
Programul cuprinde o serie de evenimente economice și culturale:
02.10 – Forum de Afaceri Bălți-Timiș, sub genericul „Oportunități de creștere economică și parteneriate durabile”, cu participarea Primului Ministru al Rep. Moldova, a Președintelui CCI a RM și a Primarului Municipiului Bălți. Vor avea loc întâlniri B2B, masă rotundă, vizitare CONSUM EXPO, vizitare companie producătoare de vin și brandy. Totodată, în cadrul Forumului, va fi semnat un Acord de Colaborare Tripartit, între CCIAT, CCI a RM și Primăria Municipiului Bălți.
03.10 – DIALOG PRO-INDUSTRIE Chișinău, evenimentul de anvergură națională derulat sub patronajul Primului Ministru al Rep. Moldova reunește decidenți guvernamentali, asociații profesionale, experți europeni, companii private, pentru a discuta provocările actuale și oportunitățile de dezvoltare ale industriei moldovenești. Vor avea loc sesiuni plenare, paneluri tematice, B2B, show de robotică și industrii creative etc.
03.10 – Vizită ghidată și degustare la Combinatul de Vinuri CRICOVA

Misiunea economică s-a născut urmarea întrevederii din data de 2 iulie a.c. a Președintelui CCIA Timiș, Florica CHIRIȚĂ, cu Dubițkaia Tatiana Anatol, Viceprimar al Primăriei Municipiului Bălți și purtător al mesajului Președintelui Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.
Taxa de participare la misiunea economică este:
 735 Euro / pers. pentru membrii CCIAT
 735 Euro + TVA/pers. pentru firmele nemembre CCIAT
Servicii asigurate:
– Bilet de avion TAROM pe ruta Timișoara-București-Iași și retur, bagaj de cală inclus
– Transport cu autocar Iași-Bălți și retur, deplasări interne la Chișinău și Cricova
– Cazare 3 nopți cu mic dejun la Hotel VisPas **** din Bălți, loc în cameră dbl. (supliment cameră single: 98 Euro)
– Cină festivă
– Participare la evenimentele din program.
Termen de confirmare: 15 august 2024
NOTĂ: Prețul biletului de avion se poate modifica în funcție de data confirmării.
Înscrieri de participare accesând link-ul: https://www.cciat.ro/formular/index.php?cdx=dwt
sau pe e-mail: rolinic@cciat.ro .

Lucrări la rețelele Aquatim

Luni, 22 iulie, între orele 8-12 se va opri furnizarea apei în Criciova pentru lucrări de mentenanță la pompa din foraj.

Tot pe 22 iulie, între orele 10-13, în Jimbolia se vor executa lucrări de conectare a rețelei noi de apă la rețeaua existentă. Pe durata intervenției se va întrerupe furnizarea apei pe străzile Calea Mărășești, Banat, Calea Kikindei, Vasile Goldiș, Ștefan Octavian Iosif, George Coșbuc, Vlad Țepeș, Aurel Vlaicu, iar în cartierul Futok presiunea va fi scăzută.
Marți, 23 iulie, între orele 9-15 se va întrerupe alimentarea cu apă în Săcălaz pentru executarea unei conectări de conducte la intersecția străzilor IV și VI.

La reluarea alimentării cu apă în regim normal este posibil ca la robinete să curgă apă tulbure.
Deoarece această perturbare va fi de scurtă durată, recomandăm clienților să nu folosească apa în scopuri menajere, până la limpezirea completă. Rugăm, de asemenea, consumatorii să ia măsuri de stocare a unor cantități de apă care să le acopere necesarul pe perioada anunțată.

De la ora 20:00 va suna gongul pentru cea de-a șasea ediție a Festivalului Medieval de la Castelul Huniade

Castelul Huniade va deveni, preț de trei zile, o curte din evul mediu de odinioară cu prinți, curtezane și cavaleri. Cea de-a șasea ediție a Festivalului Medieval de la Castelul Huniade începe vineri. 

Începând cu ora 20:00 va avea loc parada medievală, în cadrul căreia prinți, domnițe sau menestreli vor colinda principalele piețele. Parada începe chiar din Parcul Castelului și continuă prin Piața Victoriei, Str. Alba Iulia, Piața Libertății, Piața Unirii. Apoi prinții, domnițele și cavalerii se vor întoarce la Castel.

Scopul festivalului este acela de a aduce istoria un pic mai aproape de timișoreni, dar și de a promova meșteșugurile, gastronomia și tradițiile de odinioară. Organizatorii promit o că vor creea atmosferă nemaiîntâlnită din vremurile apuse ale comiților castelani. Reconstituiri istorice ale marilor bătălii, ateliere și demonstrații, muzică live, spectacole pirotehnice vor da viață Castelului Huniade, timp de trei zile de neuitat.

În cadrul festivalului vor avea loc reconstituiri ale unor momente istorice deosebite Asediul Timișoarei din 1552, Bătălia din secolul VI. Va mai fi reconstituită și atmosfera din taberele cavalerilor Teutoni din Transilvania de secol XIII.

 

Nou contract pentru continuarea lucrărilor la drumul de la Sânandrei către autostradă | FOTO-VIDEO

Deoarece lucrările de pe șantierul ce urma să lege Autostrada A1 de vechiul drum Arad – Timișoara trenau de multă vreme și se lucra cam cu elan zero contractul a fost anulat cu circa un an în urmă.

Vineri, 19 iulie, la sediul Prefecturii Timiș a fost semnat un nou contract pentru restul lucrărilor de executat la obiectivul „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” cu antreprenorul Antrepriza de Reparații și Lucrări A R L Cluj S.A. Totul s-a întâmplat sub observația ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a parlamentarului Alfred Simonis. Pentru seriozitatea actualului constructor garantează însuși ministrul care are vorbe de laudă despre calitatea lucrărilor.

Stadiul lucrărilor la data rezilierii, în septembrie 2023, a fost de aproximativ 25%. Decizia de reziliere a fost luată din cauza incapacității financiare de gestionare a contractului de către antreprenorul Todini Costruzioni Generali S.p.A., lipsa utilajelor și dotărilor suficiente pentru asigurarea unui ritm de execuție corespunzător, lipsa personalului cheie și a personalului muncitor.


„Iată că cele două contracte pe care noi le-am reziliat anul trecut pentru că nu mergeau cum trebuie, centura Timișoara Sud și acest drum de legătură cu autostrada, au acum constructori extrem de buni, care își fac treaba foarte bine și de fiecare dată își termină proiectele în timp. Aici vorbim de un proiect care are durată de 12 luni, odată cu ordinul de începere. Nu am emoții, vorbim de o companie extrem de serioasă. Sunt companii care își fac bine treaba, vor lucra direct cu DRDP Timișoara”,
a explicat ministrul Grindeanu.

Cei aproape 10 km ai acestui drum de legătură vor avea caracteristicile unui drum național, cu patru benzi de circulație. Proiectul cuprinde 2 poduri noi, 6 pasaje și 3 noduri rutiere. Valoarea contractului este de 235.884.751,42 lei fără T.V.A.
Durata contractului este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor realizate până la data rezilierii.

Încăierare ca-n filmele western în fața secției de Poliție din Jimbolia!

La secția de poliție din Jimbolia s-a declanșat un conflict spontan. Două familii de romi și-au împărțit pumni și picioare. Fiindcă gloatele furioase nu s-au potolit, polițiștii au fost nevoiți să tragă un foc în aer cu arma din dotare. 

„La fața locului, s-a declanșat o situație conflictuală spontană, care a degenerat în amenințări și loviri între membrii celor două familii. În vederea aplanării situației conflictuale, polițiștii orașului Jimbolia au folosit sprayul iritant lacrimogen, însă situația conflictuală nu a fost detensionată, fapt pentru care s-a procedat la folosirea armamentului din dotare prin executarea unui foc de avertisment în plan vertical, conflictul stradal încetând de îndată”, transmite IPJ Timiș.

Până la urmă cele două familii s-au liniștit, însă 12 dintre membrii acestora au trebuit să rămână pentru audieri. Aceștia sunt cercetați pentru încăierare și tulburarea liniștii și ordinii publice.

Conflictul celor două familii dr romi a pornit de la faptul că doi copii au fost bătuți de către doi bărbați. Atacatorii au fost duși la secție, iar acolo au apărut și membrii celorlalte două familii.

Niciuna dintre persoanele aflate la fața locului nu au fost duse la spital.

Măsuri de ordine și siguranță în acest sfârșit de săptămână

Gruparea de Jandarmi Mobilă Timișoara, alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniu, va lua măsuri pentru asigurarea unui climat de ordine și siguranță publică, la evenimentele cu public numeros organizate în zona de competență, în acest sfârșit de săptămână.

Efective de jandarmi vor fi prezente pe parcursul acestui weekend, în județul Timiș, în localitățile Deta, Bacova, Grăniceri, Jebel, Sacoșu Mare, Sinersig, Traian Vuia, Vălcani, Remetea Mică, Stamora Germană, unde vor avea loc activități cultural-artistice prilejuite de sărbătorirea Sfântului Ilie, precum și la manifestările dedicate „Zilelor orașului Oravița”, din județul Caraș-Severin, organizate în perioada 20-23 iulie.
De asemenea, sâmbătă și duminică, jandarmii sunt alături de participanții la a III-a ediție a evenimentului sportiv „Triathlon Timișoara”, pentru ca aceștia să se bucure de atmosfera competitivă, în condiții de siguranță.

„Vă recomandăm să manifestați atenție față de indicațiile organizatorilor, să respectați regulile stabilite și nu uitați că puteți conta pe sprijinul nostru, solicitându-ne în mod direct sau prin apel la numărul unic de urgență 112, oricând considerați că este necesar”
anunță jandarmii.

Acord de parteneriat extins între UVT și UNHCR

La sediul Universității de Vest din Timișoara (UVT), a avut loc semnarea acordului de parteneriat extins între UVT și UNHCR, Agenția ONU pentru refugiati, în baza Notei Conceptuale privind Colaborarea cu Mediul Academic, generată printr-o firească continuitate a cooperării desfășurate în ultimii ani. La eveniment a participat conducerea UVT, reprezentată prin dl. lector.univ.dr. Alexandru Popa, prorector UVT responsabil cu legislația, conformitate, patrimoniul UVT, relația cu Senatul UVT și comunitatea Alumni UVT, alături de Reprezentantul UNHCR România, dl. Pablo Zapata.

UNHCR, Agenția ONU pentru refugiati, alături de Universitatea de vest din Timișoara, reafirmă că educația este un drept fundamental al omului, esențial pentru toți tinerii, inclusiv pentru persoanele strămutate forțat și apatrizi. Accesul la întregul ciclu de educație, de la copilărie până la învățământul superior, este esențial pentru a oferi tinerilor refugiați protecția și sprijinul de care au nevoie. Accesul la educație le protejează bunăstarea și îi înzestrează cu cunoștințele și competențele necesare pentru a avea un viitor durabil. Pentru a atinge obiectivele educaționale globale, refugiați trebuie să fie incluși în fiecare etapă, iar nevoile lor unice să fie recunoscute și abordate. Fără această incluziune, Obiectivul 4 de dezvoltare durabilă va rămâne de neatins.

Mediul academic joacă un rol esențial în protejarea și sprijinirea persoanelor strămutate, prin cercetare, predare și advocacy. Datele și analizele cuprinzătoare privind populațiile strămutate forțat și apatrizii sunt esențiale pentru modelarea înțelegerii situației refugiaților și a politicilor globale. Experiența instituțiilor academice este inestimabilă în fundamentarea politicilor și intervențiilor bazate pe dovezi care au un impact profund asupra refugiaților, solicitanților de azil, persoanelor strămutate în interiorul țării și comunităților de apatrizi.

În România, UNHCR a stabilit parteneriate de succes cu universități de top, în special cu Universitatea de Vest din Timișoara, incluzând inițiative de impact precum burse complete pentru refugiați și integrarea modulelor legate de refugiați în programele academice. Aceste colaborări au oferit, de asemenea, burse de cercetare studenților și au facilitat participarea la evenimente publice și activități extracurriculare de promovare a temelor legate de protectia refugiatilor.
Bazându-se pe aceste realizări, UNHCR publică la Universitatea de Vest din Timișoara, Nota Conceptuală privind Colaborarea cu Mediul Academic. Această inițiativă subliniază angajamentul UNHCR de a-și extinde și aprofunda parteneriatele, deschizând noi oportunități de incluziune în învățământul superior, cercetare și analiză, conștientizare publică și sprijin pentru populațiile strămutate.
Obiectivele-cheie includ facilitarea accesului refugiaților la învățământul superior, creșterea interesului academic pentru subiectele legate de strămutările forțate, crearea unei punți între teorie și practică pentru studenți și încurajarea creării unei rețele de universități și cercetători axată pe aceste probleme critice.

Nota conceptuală poate fi găsită aici: https://data.unhcr.org/en/documents/details/109942

Despre UNHCR, Agenția ONU pentru refugiați:
UNHCR, Agenția ONU pentru Refugiați, conduce acțiunile internaționale pentru protejarea persoanelor forțate să fugă din cauza conflictelor și persecuțiilor. Oferim asistență vitală, cum ar fi accesul la adăpost, apă și alte bunuri de primă necesitate; contribuim la apărarea drepturilor fundamentale ale omului și dezvoltăm soluții care garantează că oamenii au un loc sigur pe care să îl numească casă, unde își pot construi un viitor mai bun.

Hoții fură tot ce apucă pe drumurile din Banat

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timişoara, care gestionează drumurile naționale și autostrăzile din județele  Arad, Timișoara, Caraș Severin, Hunedoara și parțial Alba acuză furturile de pe drumurile naționale, scrie Special Arad.

”Se fură containerele de gunoi amplasate în parcările de pe drumurile naționale din județul Arad!

Pe mai multe drumuri naționale intens circulate din județul Arad au fost amplasate, de la începutul anului, 16 tomberoane de dimensiuni mai mari. Până astăzi, au ”rezistat” 10 dintre containere, 6 fiind… furate”, au precizat drumarii pe pagina de Facebook.

Ei spun că s-au făcut sesizări la poliție, iar recomandarea lor a fost ”securizarea containerelor cu lanț”, lucru pe care drumarii din  Arad l-au făcut.

”O nouă tentativă de furt a fost împiedicată, lanțul fiind doar parțial tăiat (așa cum se vede în fotografie). Acest tomberon a rezistat”, se mai arată în postare.

Urmează aici amplasarea de camere video în 22 dintre parcările de pe raza de administrare a DRDP Timișoara.

”Am pregătit unele parcări pentru a se monta camerele pe stâlp. Și, surpriză… Un stâlp deja a fost furat”, se încheie postarea celor de la DRDP Timişoara.

Sursa: https://www.g4media.ro/