19.1 C
Timișoara
luni 29 aprilie 2024
Acasă Blog Pagina 3828

Mai multe străzi din Timișoara, fără apă caldă

0

Finalul de săptămână le aduce timișorenilor de pe mai multe străzi din oraș o întrerupere de apă.

Astfel, oamenii de pe 9 artere din municipiu nu vor avea, vineri, apă caldă. S-a defectat rețeaua de distribuție.

”În vederea remedierii unei defecțiuni la rețeaua termică primară, suntem nevoiți să întrerupem furnizarea apei calde de consum la PT Romanilor, 10, 10A, 10B, 10C, 10D și Torac în ziua de vineri, 2 noiembrie 2018, între orele 8-17. Vor fi afectați consumatorii arondați străzilor: Andrei Șaguna, Baba Dochia, Lunei, Musorski, I. Neculce, Ștefan cel Mare, St. O. Iosif, I. Creangă, Timocului”, transmite Colterm.

La finalul lucrărilor poate apărea fenomenul de turbiditate, pentru o scurtă perioadă de timp, de aceea consumatorii nu ar trebui să folosească apa până la limpezirea completă.

Filarmonica de Stat Arad va fi reparată cu 16 milioane lei din fonduri europene

La sediul primăriei municipiului Arad, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) și Primăria Municipiului Arad au semnat contractual de finanțare pentru proiectul:
-Reabilitare învelitoare, faţadă principală şi sală de spectacole la Filarmonica de Stat Arad – Beneficiar: Primăria Arad

Semnatarii acestui contract au fost domnul Gheorghe FALCĂ, Primarul Municipiului Arad, și domnul Sorin MAXIM, Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest- organism intermediar pentru POR 2014-2020 în Regiunea Vest.

Proiectul va fi finanțat în cadrul Regio-Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020, Axa prioritară 5 – Imbunătăţirea mediului urban şi conservarea, protecţia şi valorificarea durabilă a patrimoniului cultural Prioritatea de investiții 5.1 – Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural – apel dedicat proiectelor nefinalizate. În cadrul apelurilor de proiecte nefinalizate se finanțează proiecte cu lucrări demarate, cu contracte de execuție încheiate.

Proiectul semnat astăzi de către Primăria Municipiului Arad ,,Reabilitare învelitoare, faţadă principală şi sală de spectacole la Filarmonica de Stat Arad” va fi implementat pe parcursul a 6 luni. Proiectul are ca scop finanțarea lucrării deja executate de restaurare a fațadei principale, a celor două săli de spectacole (Sala Mare și Sala Mică) și a vitraliilor. De asemenea, se finanțează reabilitarea curții interioare, reabilitarea subsolului, refacerea instalațiilor, construirea unui ascensor și montarea unei rampe pentru persoanele cu dizabilități, precum și digitizarea obiectivului de patrimoniu.

Valoarea finanţării nerambursabile a proiectului este de 15.796.833,45, iar valoarea totală a acestuia este de 17.178.539,97 lei.

La nivelul Regiunii Vest, în cadrul Regio – POR 2014-2020, au fost contractate până în prezent 349 proiecte, în valoare totală de 362,40 milioane euro și 286,59 milioane euro valoarea finanțării nerambursabile;

Un celebru vindecător român a trecut în neființă. A candidat si la președinția României!

0

Constantin Mudava, cunoscut drept „vindecătorul” lui Nicolae Ceauşescu, a murit, joi, în Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte, unde a fost internat după ce a suferit un infarct. Mudava avea 83 de ani, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Fiul lui Constantin Mudava, George Mudava, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că cel cunoscut drept vindecătorul lui Nicolae Ceaşescu a murit în secţia Îngrijiri Paleative, a spitalului din Târgovişte, unde fusese internat în urma unui infarct suferit în urmă cu două săptămâni.

“Am fost ieri (miercuri n.r.) la el. Nu a mai reacţionat când vorbeam cu el. Se uita undeva departe. A murit de bătrâneţe. Acum un an a făcut un accident vascular cerebral. L-am găsit căzut în casă. Îşi revenise, era pe picioarele lui. Acum a suferit un infarct. Era tot singur acasă. A fost găsit şi dus la spitalul din Câmpina, iar de acolo l-am adus aici, la Târgovişte. Nu şi-a mai revenit, oricât aş fi făcut. Era rău de tot”, a declarat George Mudava.

Acesta a mai precizat că înmormântarea lui Constantin Mudava va avea loc, duminică, la Târgovişte.

Constantin Mudava a scris, pe pagina sa de Facebook, cum a fost relaţia sa cu Nicolae Ceauşescu: “Am fost solicitat de către şeful statului din acea perioadă, Nicolae Ceauşescu, care m-a încadrat la Scorniceşti, judetul Olt, unde conducea clanul Ceauşescu-Bărbulescu, cu contract de muncă şi unde mi-au creat condiţii bune de lucru cu 3 cabinete. Acolo am practicat această medicină generală pe mii şi mii şi mii de oameni din ţară şi din străinătate, pe tot felul de afecţiuni şi boli, incurabile prin medicina clasică. După căderea regiumului Ceauşescu am practicat această medicină în Germania, în orasul Munchen, pe alte mii şi mii de cazuri”.

În ultima perioadă, Constantin Mudava se mutase la Câmpina, judeţul Prahova.

sursa: www.mediafax.ro

Prin lumini în cimitire ne apropiem de cei plecați dintre noi Foto-Video

Toată lumea știe că atunci când se apropie bruma de noiembrie, la zintâi, odată cu crizamtemele, se sărbătoresc morții. De fapt este cam altfel dar bine că multe din etniile și credințele din Banat au preluat obiceiul de la vecinii de credință apuseană.

Sărbătoarea Tuturor Sfinților (în latină Sollemnitas Omnium Sanctorum, ori în germană Allerheiligen și în maghiară Mindenszentek napja), este știută și ca Luminația, este o sărbătoare creștină în care sunt comemorați toți sfinții, cunoscuți și necunoscuți. Mai ales cei ce nu au o zi anume în calendar. În bisericile occidentale, cea Romano-Catolică, cea Anglicană, și cele protestante, sărbătoarea se ține în ziua de 1 noiembrie conform calendarului gregorian.

În Biserica Romano-Catolică Sărbătoarea Tuturor Sfinților precedă cu o zi Comemorarea Credincioșilor Răposați, a cărei solemnitate a fost fixată pe 2 noiembrie, la două secole după crearea sărbătorii Toți Sfinții. Adică este o zi diferență între cele două evenimente religioase. Cei ce sărbătoresc azi de fapt nu fac nici o greșeală majoră doar că se grăbesc cu o zi.

În bisericile răsărite, anume cele ortodoxe și cele greco-catolice, sărbătoarea echivalentă este în prima duminică după Rusalii când se marchează Duminica Tuturor Sfinților.
Omagierea înaintașilor plecați dintre noi cu lumânări și un mănunchi de flori duse la cimitir a fost preluată și de ortodocși ardeleni și bănățeni de la vecinii lor catolici. Mersul la cimitir spre seară este la fel de frumos ca obicei chiar dacă în calendarul celor ce țin de răsărit nu există azi și mâine o astfel de sărbătoare. Dar un prilej în plus de mers la mormântul celor ce odihnesc veșnic nu este decât un bun motiv de aducerfe aminte și de întâlnire a sufletelor de aici cu cele de dincolo.

Piețele de zi din Timișoara au fost pline de flori. Dar parcă înbulzeala nu a fost pe măsura altor ani. Oferta era bogată în fire răzlețe de flori dar și de buchete simple dar și din cele foarte meșteșugit aranjate. Și coroanele erau aranjate la vedere. Nici florile de plastic nu au lipsit de pe tarabe ori direct de pe trotuar.

De la unul sau doi lei câte un fir singuratic de floricică minusculă până la cinci lei cele mai răsărite se putea ajunge ușor la aranjamente fastuoase de cincizeci de lei ori chiar mult mai mult. Ca la piață! Pentru buzunarul oricui.

Crizantemele au dominat oferta. Dar au mai fost și roze de toamnă ori crini imaculați ca de ceară atât erau de ireali.

O doamnă ne îndeamnă să scoatem sută sau măcar zece lei să aiba și ea un câștig cât de cât pe ziua de azi. „Nu am vândut mai nimic azi!” Câțiva credului apoape că o cred până îi observă borseta de la brâu burdușită doar cu bancnote de valoare mari.

O doamnă se târguie pentru buchete mai micuțe ce nu costă mult. Dar compără foarte multe legături. „ Ce să fac? Că eu am neamuri îngropate în mai multe cimitire din oraș. Trebuie să merg pe la toți. Că ăia tineri nu prea au timp de bunicii și neamurile lor!”Tarabele pline de lumânări și de candele atrăgeau atenția tuturor dar de cumpărat nu prea se înghesuia nimeni. Nici măcar la oferta de nerefuzat de „două la patruzeci de lei” pentru niște candele de forme și culori ce frizau kitschul și ce aduceau a pagode asiatice.
O doamnă în vârstă are alte gânduri. Poate este mai pățită. „Eu am să merg la cimitir peste câteva zile. Acum e nebunie. Și tot ce duci la mormânt se fură până a doua zi și iară apar în piață. Săptămâna viitoare va fi mai liniște!”

Expo Mobila din această toamnă se adresează oricui Foto-Video

Cine nu a apucat să vină azi la deschiderea expoziției de mobilier de la Centrul de Afaceri al Camerei de Comerț Industrie și Agricultură a ratat multe lucruri de bun gust și calitate superioară. Sigur că mai sunt încă trei zile în care mai este deschisă expoziția pentru toți cei interesați de a-și reamenaja o cameră sau chiar întreaga casă. Dar sunt cazuri de unicate ce s-au vândut deja de la prima oră. Pentru aceste piese deosebite va trebui ca cel intersant să mai aștepte un nou transport.

Orice se vede la marile expoziții internaționale este prezent și aici la noi. Poate doar sala de expunere să nu fie la aceleași dimensiuni enorme ca peste hotare dar calitate nu este cu nimic mai prejos ne asigură principalul organizator, Roxana Bonchiș, ce se ocupă de astfel de evenimente de suficient timp ca să aibă un ochi format pentru moda mobilei. Aceasta este la fel de schimbătoare ca și tendințele din lumea confecțiilor. Se folosesc chiar culori la modă după sezon și la mobilier și accesorii pentru casă.

Evenimentul se află la cea de-a patra ediție în acestă formulă de „Expomobila Timișoara” dar de mult mai mult timp se organizează intâlniri expoziționale cu posibilii clienți sub multe alte denumiri. Acestea s-au pierdut cu vremea dar idea este dusă mai departe din dorința de a sonda veșnic interesul publicului pentru un confort și o amenajare cât mai estetică a ambientului fiecărei familii.

Expozitia cu vanzare se adreseaza in special consumatorului din finalul lanțului economic. Adică publicului vizitator ce pleacă cu mobila acasă nu la revânzare în alte magazine.
Sunt nu mai puțin de 32 de expozanți ce sunt în același timp și producători, toți din țară. Unii vin de abni de zile la Timișoara fiind deja cunoscuți pentru calitatea și seriozitate lor. Și prețurile au fost ca de producător, adică mai reduse. Nu au avut acele adausuri ce se suprapun la mâna a doua sau a treia de comercianți.

În cadrul expozitiei de mobila, au putut fi admirate și achizitionate după negocieri: tot ce trebuie într-o bucătărie, dormitoare, livinguri, canapele, mese, scaune, uși de interior, mobilier de exterior, accesorii, decorațiuni. Dar la fel de vastă a fost și gama de materiale pentru amenajarile interioare și exterioare, produse de curățenie. Dar parcă mai mult ca niciodată au dominat cele pentru dormit, de la canaplele, paturi și diverse saltele.

Cei ce vin să cumpere de aici au în vedere câteva atuuri în plus:
–Mobila de producție internă începe din nou să fie extrem de competitivă fiind apreciată și dincolo de frontiere.
–Multe modele diferențiate, clasice dar și moderne, pentru gusturi diverse
– Fiecare expozant va prezenta cele mai interesante, utile si, totodata, indraznete modele din productia proprie;
–Mobilierul este pentru toate portofelele indiferent de grosime
Posibilitatea de a vorbi cu un specialist ce poate da sfaturi competente în funcție de fiecare idee și posibilitate
Până dumincă oricine poate trece pragul expoziției pentru a cumpăra sau macar vedea.

Medic stomatolog român, acuzat că a mutilat zeci de pacienți!

O româncă stomatolog a fost condamnată în Franţa după ce a mutilat peste 22 de pacienţi.

Anne-Marie Seserman, supranumită „măcelarul”, a fost condamnată la trei ani de închisoare în Franţa după ce a făcut peste 22 de victime în Coasta de Azur. Românca este acuzată că unui pacient i-a scos 10 dinţi sănătoşi, cu toate că acesta venise la cabinetul ei stomatologic pentru un incisiv cariat.

Practicile lui Anne-Marie Seserman au fost catalogate drept „masacru”, „măcel” sau „oroare” de către clienţii care au acţionat-o în instanţă pe româncă.

„Clienta mea a fost consultată pentru un incisiv. În cele din urmă, (…) doar patru dinţi au mai rămas intacţi”, a precizat avocata uneia dintre victime, potrivit Charente Libre.

Românca a mai fost acuzată că a făcut intervenţii fără anestezie, iar pacienţii au leşinat în cabinet. Mărturiile celor care au avut de suferit în urma modului în care românca a practicat meseria de stomatolog au constituit probe în instanţă.

Anne-Marie Seserman a fost condamnată la trei ani de închisoare cu suspendare. Instanţa franceză i-a interzis să mai practice meseria de stomatolog, să lucreze într-un cabinet medical sau să desfăşoare vreo activitate comercială pe teritoriul Franţei. Ea a fost obligată şi să le plătească despăgubiri tuturor victimelor, sumele variind între 400 şi 20.000 de euro, în funcţie de cât de grave au fost vătămările acestora.
sursa: www.wowbiz.ro

Străzi curate sau nu? Contradicții în privința măturatului șoselelor din Timișoara

Vor fi sau nu măturate străzile Timișoarei în aceste ultime două luni ale anului? Declarațiile autorităților sunt contradictorii în această privință. Asta după ce un contract a fost atribuit în regim de forță majoră de Primăria Timișoara societății Horticultura, după ce înțelegerea cu RETIM a expirat.
Potrivit contractului, timp de 80 de zile, angajații Horticultura vor goli coșurile de gunoi din oraș și vor mătura în jurul acestora. Apare însă o neclaritate: ce se întâmplă cu străzile și trotuarele? Reprezentanții Horticultura spun că nu au forța necesară pentru a curăța cele aproape 1.200 de străzi din oraș, în timp ce primarul orașului susține că acest lucru se va întâmpla. Abia în 2019 va fi organizată o nouă licitație pentru a găsi o societate care să se ocupe de curățenia străzilor și trotuarelor din Timișoara.

 

CCIA Timiș lansează prima serie a cursului autorizat de responsabil protecția datelor cu caracter personal

0

Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiş prin Direcția Formare și Perfecționare Profesională organizează în perioada 5 noiembrie – 14 decembrie 2018, la Centrul Regional de Afaceri al CCIAT din Bd. Eroilor de la Tisa nr.22, prima serie a cursului Responsabil cu Protecția Datelor cu Caracter Personal (Cod COR 242231), avizat de Auroritatea Națională pentru Calificări (ANC).

Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR) impune un set unic de reguli, direct aplicabile în toate Statele Membre ale Uniunii Europene, înlocuind prevederile cuprinse în Directiva 94/46/CE. Astfel, GDPR a devenit direct aplicabil în Romania începând cu data de 25 mai 2018. Ca urmare, organizațiile atât cele din sectorul public cât și cele din sectorul privat sunt obligate să desemneze un responsabil cu protecția datelor cu caracter personal.
Tematica:

o Pregătirea teoretică conform Regulamentului 679/2016 General Data Protection Regulation (GDPR) și Legii 190/2018 pentru a putea sustine poziția de DPO;
o Pregătirea practică conformă pentru a putea susține poziția de DPO;
o Noțiuni privind circuitul documentelor;
o Noțiuni privind procesarea datelor;
o Noțiuni privind securitatea documentelor;
o Noțiuni privind securitatea informatică;
o Notiuni privind evaluarea riscului (riscul fizic, informatic);
o Noțiuni privind evaluarea impactului (DPIA);
o Noțiuni fundamentale privind întocmirea politicilor și procedurilor;
o Recuperarea după dezastru, concepte, metode, evaluări, scenarii;
o Noțiuni fundamentale privind identificarea elementelor ce trebuie auditate pentru îmbunătățirea continuă;
o Conceptul de permanentă actualizare, metode și indicatori;
o Noțiuni fundamentale privind implementarea de standarde;
o Prezentarea conceptelor standardelor ISO 27001, ISO 27005, ISO 31010, ISO 29134.

Obiective generale:
La finalul cursului, participanții vor avea cunoștințele necesare:
– Să activeze în interiorul unei firme ca DPO conform Regulamentului General Data Protection Regulation (GDPR), având cunoștințele teoretice și practice necesare;
– Să sprijine conducerea firmei în implementarea cerințelor privind protecția datelor cu caracter personal;
– Să protejeze interesele firmei prin activitatea specifică desfășurată;
– Să coordoneze activitatea de stabilire și inventariere a categoriilor de date personale (trasabilitate);
– Să stabilească și să inventarieze procesele de prelucrare (procesare, stocare, transmitere) a datelor cu caracter personal;
– Să participe la elaborarea politicilor de protecție a datelor cu caracter personal;
– Să participe la elaborarea procedurilor de implementare a politicilor;
– Să supervizeze aplicarea procedurilor de mentenanță preventivă a sistemului informatic;
– Să coordoneze activitatea de inventariere a echipamentelor, platformelor, aplicațiilor informatice, registrelor specifice;
– Să identifice și evalueze vulnerabilitățile și amenințările asociate;
– Să identifice, analizeze, evalueze riscurile aferente prelucrării datelor cu caracter
personal;
– Să participe și evalueze studiul de impact asupra riscurilor asociate prelucrării datelor cu caracter personal;
– Să stabilească împreună cu managementul opțiunile și prioritățile de tratare a riscurilor și să coordoneze implementarea acestor măsuri;
– Să elaboreze și să implementeze politici și proceduri specifice tuturor tipurilor de
manipulări a datelor cu caracter personal din organizație;
– Să coordoneze elaborarea formularelor de acceptanță a prelucrării datelor, a anexelor la contracte, documentării informației procesate prin cookie pe site-ul organizației;
– Să coordoneze elaborarea informațiilor necesare afișării pe site-ul organizației din p.d.v. al GDPR;
– Să instruiască și să conștientizeze personalul și colaboratorii;
– Să elaboreze și testeze împreună cu personalul specializat planurile de continuitate, de recuperare și revenire după dezastre;
– Să elaboreze și să urmarească indicatorii și criteriile ce trebuie avute în vedere pentru îmbunătățirea permanentă a protecției datelor cu caracter personal;
– Să monitorizeze, analizeze și auditeze performanțele și indicatorii stabiliți;
– Să mențină la zi registrul de evenimente;
– Să monitorizeze fluxul de documente cu caracter personal intrate, generate sau ieșite din organizație;
– Sa mențină contactul cu Autoritatea de Supraveghere;
– Să reevalueze periodic riscurile de câte ori este nevoie sau conform graficelor de lucru.

Taxă de participare: 1.800 lei / pers. – achitabil în două rate ca persoană fizică.
 Firmele membre ale CCIAT beneficiază de 10% reducere, cf. Ghidului Serviciilor
 Persoanele care au participat la “Sesiunea de instruire în domeniul protecției datelor cu caracter personal” organizată de CCIAT beneficiază de o reducere de 20%.
Reducerile nu se cumulează!

Programul de desfășurare a cursului:
5 – 16 noiembrie – Pregătire teoretică (luni – vineri, orele 16.30-19.30)
19 noiembrie – 14 decembrie – Pregătire practică / Realizarea portofoliului

Cursul se finalizează cu un examen, în prezența unei comisii ANC.
Certificatele obținute la absolvirea cursului au recunoaștere națională și internațională și sunt emise de Ministerul Muncii și de Ministerul Educației.

Informații și înscrieri:

Direcția Formare și Perfecționare Profesională a CCIA Timiș, Centrul Regional de Afaceri (CRAFT) din Bd. Eroilor de la Tisa nr. 22, cam. 110 (zilnic, între orele 8.00-16.00) sau la tel. 0256-219172, 0742924344, e-mail: dfp@cciat.ro , mmuresan@cciat.info .
Persoană de contact: Milena Mureșan, organizator curs.
Informații detaliate sunt disponibile pe site-ul CCIAT www.cciat.ro și pe pagina de Facebook a CCIAT

Cetățenii Capitalei Culturale rămân cu gunoiul sub nas. RETIM anunță încetarea serviciului de curățenie stradală în Timișoara

RETIM Ecologic Service SA dorește să informeze populația municipiului Timișoara că începând de astăzi, 1 noiembrie 2018, nu va mai presta servicii de salubritate stradală. Contractul dintre Primărie și RETIM s-a încheiat pe 4 august, RETIM prestând încă 90 de zile după această dată. RETIM nu a predat serviciul întrucat Primăria Municipiului Timișoara nu a solicitat aceasta și nu a prezentat noul operator.

Primăria Municipiului Timișoara a organizat licitația pentru atribuirea noului contract de salubritate stradală în perioada iunie-iulie 2018. La această licitație, la care RETIM nu a participat întrucat nu a considerat profitabilă prestarea serviciilor solicitate prin caietul de sarcini, nu a fost desemnat nici un câștigător.

În urma licitației eșuate PMT a găsit ca soluție temporară pentru asigurarea serviciului de curățenie stradală în municipiul Timișoara, să oblige RETIM să presteze activitatea pentru încă 90 de zile, folosind o clauză de reziliere din contract.

Practic, contractul dintre Primărie și RETIM prevedea ca în cazul rezilierii acestuia, operatorul este obligat să mai presteze încă 90 de zile așa încât să se asigure predarea serviciului. Astfel, Primăria Municipiului Timișoara a anunțat RETIM că reziliază contractul pe data de 2 august 2018, cu 2 zile înainte de finalizarea acestuia.

În data de 1 noiembrie RETIM a fost anunțat de către Primăria Municipiului Timișoara că începând cu această dată nu vor mai fi decontate serviciile de salubrizare stradală, în condițiile în care nici până la această dată PMT nu a cerut societății RETIM să predea serviciul și nu a prezentat nici o informare despre noul operator de salubrizare, înregistrând totodată restanțe la plată de aproximativ 5,6 milioane lei.

Astfel, RETIM este nevoită să anunțe faptul că începând de azi, 1 noiembrie, RETIM încetează operarea serviciului de curățenie stradală, ultima dată la care echipele de curățenie au mai acționat în teren fiind ieri, 31 octombrie.

În ceea ce privește colectarea deșeurilor menajere, RETIM va continua să presteze serviciul în municipiul Timișoara, societatea câștigând în anul 2017 licitația organizată la nivel județean de către ADID Timiș pentru două zone ale județului (zona 0 și zona 1). Aceste contracte se întind pe zece ani. Noutatea sistemului în municipiu este dată de inițierea campaniilor de colectare trimestrială a deșeurilor voluminoase și periculoase și desființarea campaniilor de curățenie de primăvară și toamnă.

Vești bune de pe piața imobiliară. Ce se întâmplă cu prețurile locuințelor

0

Preţurile la locuinţe şi-au încetinit şi mai mult ritmul de creştere în trimestrul al treilea din 2018, proprietăţile rezidenţiale disponibile spre vânzare în România (apartamente şi case) apreciindu-se cu doar 0,7% faţă de cele trei luni anterioare, conform unei analize imobiliare, remisă joi AGERPRES.

În acest context, ritmul anual de creştere a preţurilor (T3 2018 faţă de T3 2017) se află, în momentul de faţă, la 5,6%, în condiţiile în care, în perioada similară din 2017, acelaşi indicator se situa aproape de pragul de 10%.

Conform analiştilor, piaţa imobiliară arată bine, „paradoxal am putea spune, în contextul în care avem o invazie de opinii, mai mult sau mai puţin avizate, care prezic o eventuală criză de proporţii”.

„Dar, în acest moment, nu există indicatori a căror evoluţie să anticipeze o criză imobiliară”, au adăugat ei.

Preţurile proprietăţilor vor continua să crească pe termen lung, chiar dacă vor exista şi corecţii punctuale, iar valoarea activelor imobiliare se validează în timp.

În Cluj-Napoca, pretenţiile vânzătorilor s-au majorat cu 0,9% în ultimele trei luni, până la o valoare de 1.520 euro/metru pătrat util (faţă de 1.510 euro/mp în trimestrul anterior). Conform analizei Imobiliare.ro, diferenţa de preţ la 12 luni se situează acum la 8,6%, comparativ cu aproximativ 14% în trimestrul anterior.

Cluj-Napoca este, în continuare, singurul mare centru regional al ţării în care apartamentele sunt mai scumpe acum decât în urmă cu zece ani, diferenţa fiind de 6,2% faţă de T3 2008.

Ca şi în al doilea trimestru al anului, în cel de-al treilea, Braşovul s-a situat în fruntea clasamentului scumpirilor înregistrate în marile oraşe ale ţării. Aici, suma medie solicitată de vânzătorii de apartamente s-a majorat cu 1,7% în decursul a trei luni, ajungând la o valoare de 1.060 euro/mp (de la 1.040 euro/mp). În acest context, Braşovul depăşeşte Clujul în ceea ce priveşte diferenţele de preţ la 12 luni, cu un avans de 8,9%. Faţă de anul 2008, însă, apartamentele din Braşov continuă să fie cu aproximativ un sfert (25,9%) mai ieftine.

În Bucureşti a avut loc, dintre cele şase mari centre regionale analizate, cel mai mic avans al preţurilor la apartamente, respectiv 0,4%, până la 1.290 euro/mp (de la 1.280 euro/mp). Comparativ cu perioada similară din 2017, apartamentele din Capitală sunt cu 6% mai scumpe. Faţă de T3 2008, însă, acest gen de proprietăţi sunt cu 35,9% mai ieftine, Capitala având, dintre marile centre regionale analizate, cel mai mult de ‘recuperat’ din declinul provocat de perioada de recesiune.

În aceste condiţii de piaţă, marjele de negociere practicate pe segmentul apartamentelor au fost mai mari în al treilea trimestru din 2018 decât în perioada similară din 2017 în majoritatea marilor oraşe analizate. Dintre centrele regionale cu un preţ mediu de peste 1.000 euro/mp pentru apartamentele disponibile spre vânzare, Craiova se distinge prin cea mai mare marjă de negociere, respectiv 4,5% în T3 2018. Spre comparaţie, în perioada similară a anului precedent, acelaşi indicator se situa la o valoare de 2,4%.

Vânzătorii din Bucureşti, pe de altă parte, sunt dispuşi să lase la preţ 3,4% (faţă de 3,3% în T3 2017), precum cei din Braşov (faţă de 3,1% în urmă cu 12 luni).

În Timişoara şi Cluj-Napoca, marja de negociere acceptată de proprietari se situează la un nivel apropiat, anume 2,6% şi, respectiv, 2,5% (comparativ cu 2,2% şi, respectiv, 2,1% în perioada similară din 2017).

În Constanţa, pe de altă parte, flexibilitatea vânzătorilor când vine vorba de preţuri s-a mai diminuat în 2018, ajungând la un nivel de 2,2% în trimestrul al treilea (faţă de 2,8% în urmă cu un an).

sursa – economica.net