17.2 C
Timișoara
vineri 26 aprilie 2024
Acasă Blog Pagina 3561

Scandal la sediul ENEL din Timișoara! Angajații au chemat paza. VIDEO

0

Un scandal a izbucnit miercuri la sediul central al companiei ENEL din Timișoara, declanșat de timișorenii veniți să-și achite facturile aici. Enervați pentru că timpul de așteptare la ghișee era mult prea mare, oamenii au început să-i acuze pe angajații instituției că nu își fac bine treaba.

Totul a pornit cu reproșuri adresate angajaților de câțiva oameni iritați și, de aici, nu a fost mult până când totul a degenerat într-un scandal în toată regula, așa că angajații Enel au chemat paza pentru ca atmosfera să se domolească.

În imaginile VIDEO, trimise redacției Banatul Azi de către un timișorean aflat în sediul Enel, se vede cum doi agenți de pază intervin în centrul scandalului pentru a-i liniști pe timișorenii iritați de serviciile oferite de angajații instituției.

Expoziție retrospectivă a Taberei Internaţionale de Creaţie “Mraconia- Dubova, I. Mercea” (1982-2018)

0

Asociația Culturală „DUN’Art” organizează joi, 28 februarie, de la ora 18, la Galeria de Artă ”HELIOS” a Uniunii Artiștilor Plastici din Timișoara, vernisajul expoziției retrospective ARTĂ, TRADIȚIE, GENERAȚII, a Taberei Internaţionale de Creaţie “Mraconia- Dubova, I. Mercea” 1982-2018.

Expoziția va fi deschisă până în 13 martie și conține lucrări ale artiștilor: BOGDAN ACHIMESCU (RO, PL), ARANYI SÁNDOR (HU), DANA CONSTANTIN (RO) MONICA BIELAK (PL), ION BOBEICĂ (RO), VERONICA BORONTEA (RO), LIVIU BRĂDEAN (RO), TRAIAN BRĂDEAN (RO), COSTIN BRĂTEANU (RO), CONSTANTIN CATARGIU (RO), CIPRIAN CHIRILEANU (RO), ION CINGHIȚĂ (RO), IULIAN VITALIS COJOCARIU (RO), VIOREL COSOR (RO), JUDITA CRĂCIUN (RO), GHEORGHE CRĂCIUN (RO), CSÁKI RÓBERT (HU), LJUBISA DJURIC (SRB), SUZANA FÂNTÂNARIU (RO), FELHÁZI AGNES (RO, HU), GHEORGHE FENEȘAN (RO), IOANA FENEȘAN (RO), IOAN FLOREA (RO), GÁL LEHEL (RO, HU), GRAȚIA IONESCU (RO), ELICONDIU IOVAN (RO), BERTALAN KOVACS (RO), ESZTER LÁNG (RO, HU), LIHOR LAZA (RO), LIVIU SUHAR (RO), IOAN MERCEA (RO), MESTER ANDRÁS (HU), DANA MICLĂUȘ-MERCEA (RO), EUGENIUSZ MISIEWICZ (PL), ALINA MODYRKA (UKR), ILIE MUCIONIU (RO), SORIN NICODIM (RO), ROMUL NUŢIU (RO), ELISABETH OCHSENFELD (RO, DE), GRETY PAPIU (RO), FELICIA PĂUNESCU (RO), GEORGE PĂUNESCU (RO), ION OCTAVIAN PENDA (RO), IOAN D. POPA (RO), MARIN PREDESCU (RO), TUDOR PREDESCU (RO), CONSTANTIN PLĂVIȚU (RO), CONSTANTIN RĂDUCAN (RO), RENÉE RENARD (RO), REMUS ROTARU (RO), SÁLI RÓSA (HU), ION SĂLIȘTEANU (RO), VALERIU SEPI (RO), VERA STANARCEVIC (SRB), ROBERT SZOMBORI, (RO) LOREDANA TÎRZIORU (RO), DORU TULCAN (RO), ELENA TULCAN (RO), XANIA ERACLIDE VREME (RO), LEON VREME (RO), GLORIA VREME-MOSER (RO), TUDOR VREME-MOSER (RO), ARIANA VULPE (RO), AYAKO YAMADA (JP).

Totodată, vor fi expuse și lucrări realizate în tabără, de-a lungul anilor, ale copiilor Julius Achimescu, Jas Achimescu, Luca Brădean, Alessia Crăciun, Alexandra Miclăuș – Mercea, Matei Păunescu, Ioana Rotaru,Theodor Vreme – Moser, Andreea Covaci – Preda, Ștefania Crișan, Tudor Jinga, Ioana Vreme – Moser, Cătălina Doțiu, Țvetozar Avramovici.

Intrarea este liberă.

Migranți călăuziți de un sârb, prinși după ce au trecut fraudulos granița în Caraș-Severin. VIDEO

Un nou grup de migranți a fost prins de polițiștii de frontieră din Banat. De această dată, străinii au fost depistați după ce deja trecuseră granița din Serbia în Caraș-Severin. Erau însă monitorizați de polițiștii care le-au întrerupt călătoria spre vestul Europei.

”În data de 26.02.2019, în jurul orei 12.00, poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului P.F. Oravița – judeţul Caraş Severin, în cooperare cu lucrători din cadrul Sectorului Poliției de frontieră Moravița, au oprit pe comunicația DN 57, în localitatea de frontieră Comorâște, un microbuz marca Volkswagen, înmatriculat în Serbia, condus de un cetățean sârb.

În baza analizei de risc, polițiștii de frontieră au depistat în interiorul microbuzului 16 persoane care nu vorbeau limba română şi nu îşi justificau prezenţa în zonă”, au transmis polițiștii.

Migranții provin din Siria, Irak și Turcia. Treisprezece sunt adulți, iar trei sunt minori, printre care și un bebeluș de doar 3 luni. Străini au declarat că intenţionau să ajungă într-un stat din vestul Europei cu ajutorul cetățeanului sârb.

Acum, transfugii sunt cercetați pentru trecere ilegală a frontierei, iar șoferul sârb pentru trafic de migranți.

Vești super! O primărie din Banat le dă bani șoferilor care și-au distrus mașinile din cauza gropilor

0

La Reșița a fost înființată o Comisie de constatare amiabilă și evaluare a pagubelor, prima de acest gen din Reșița, ca urmare a evenimentelor rutiere produse în perioada 1 ianuarie-28 februarie, cauzate de starea tehnică necorespunzătoare a carosabilului din oraș.

„Până în acest moment, au fost depuse 13 solicitări pentru despăgubiri. Sumele de bani care pot fi acordate cu titlu de despăgubire pentru aceste pagube vor fi prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2019 al municipiului Reșița și se vor putea acorda numai după aprobarea acestuia de către Consiliul Local Reșița. Limita maximă care se va acorda pe cale amiabilă, ca și despăgubire, se stabilește la valoarea de 1.000 lei/dosar”, a declarat primarul municipiului Reșița, Ioan Popa.

Sesizările și cererile de despăgubire formulate de proprietarii autovehiculelor care au fost avariate în această perioadă se vor depune și se vor înregistra la sediul Primăriei Reșița până la data de 11 martie.

sursa – infocs.ro

Imagini teribile. Polițist din vestul țării, spulberat de o mașină, în timp ce dirija traficul

0

Un polițist care dirija traficul rutier a ajuns, miercuri dimineață, la spital, după ce a fost lovit de un șofer, la intersecția Parcului Traian cu Bulevardul Magheru din Oradea.

Comisarul Alina Dinu, purtătorul de cuvânt al Poliției Bihor, a declarat că evenimentul rutier s-a produs în jurul orei 7.58.

(ATENȚIE! IMAGINI CU IMPACT EMOȚIONAL)

„Un polițist rutier care dirija traficul rutier la intersecția Parcul Traian cu Bulevardul Magheru din Oradea a fost accidentat de un autoturism condus dinspre Parcul Traian de un bărbat de 46 de ani din Oradea, care nu a respectat semnalul regulamentar de oprire făcut de către agentul de poliție. Polițistul a fost transportat la spital pentru investigații medicale”, a declarat Dinu, pentru BIHOREANUL.

Citește continuarea pe ebihoreanul.ro

 

Petiție pentru extinderea transportului în comun din Timișoara până la Giarmata

Timișenii sunt îndemnați să semneze online o petiție pentru extinderea transportului în comun din Timișoara. Oamenii din comuna Giarmata cer și ei să beneficieze de autobuze care să îi ajute să ajungă mai ușor la Timișoara.

”La cererea comunității comunei Giarmata, am inițializat această petiție care să susțină demersul de a a duce în Giarmata și Cerneteaz serviciul de transport public prin Societatea de Transport Public Timişoara.

Astfel, vă rog pe toți cei interesați de utilizarea acestui serviciu, să semnați această petiție. Doar așa vom putea ajunge să discutăm deschis cu cei din Consiliul Local al Primariei Giarmata pentru a propune această investiție”, este apelul localnicilor din Giarmata.

Oamenii vor să circule în aceleași condiții ca cei din Dumbrăvița, Ghiroda, Giarmata Vii, Moșnița Nouă sau Dudeștii Noi, localități care beneficiază de transport în comun ce îi leagă de Timișoara. Până acum peste 250 de timișeni au semnat petiția.

 

Excelența în dialog. Ilie Stepan – muzică și text

0

Mircea Mihăieș și Ilie Stepan — în dialog — ne-au dat una dintre cele mai frumoase și mai consistente cărți de interviuri apărute la noi în ultimii ani. Eu însumi sunt pe „linia aceasta de business editorial”, urmăresc atent ce apare la noi în materie de volume „în dialog” și aș putea vorbi destul de aplicat despre acest tip aparte de carte. Prin urmare, întăresc ideea de mai sus — Șapte zile plus una (acesta este titlul cărții scoase, la finele anului trecut, de editura Polirom) nu este o simplă carte de interviuri, ci un memorabil loc geometric al mai multor istorii (mari și mici, imaginate „în dialog” de doi oameni cu adevărat performanți în domeniilor lor de activitate). Întăresc, așadar, ideea excelenței acestei apariții editoriale și o argumentez prin apel la (numai) câteva dintre „intrările” posibile în această carte.

Caseta tehnică minimală a acestui volum: Mircea Mihăieș este cel care (foarte inspirat) întreabă, Ilie Stepan e cel care (cu nerv, idei limpezi, argument riguros — și cu mult mult șarm) răspunde. E o carte mai ales pentru Ilie Stepan. Și chiar mai mult decât atât. Ne-o spune și M. Mihăieș, de altfel: „ceea ce a rezultat sper să fie, pentru cititor, nu un final de capitol, ci ispita de a reveni, cu un interes proaspăt, la muzica lui Ilie Stepan și a companionilor săi, minunații artiști care i-au stat alături în lungii ani de frământare și luptă, dar și de frumusețe”. Volumul e rezultanta, minimal stilizată, îmi închipui, a unei serii de dialoguri purtate în prima jumătate a lui 2018 — în mai și mai ales în iunie.

Oferta tematică a volumului de față este, realmente, boierească. Istoria Mare, spuneam mai sus — și, iată, în acest sens, semnalez doar amănuntul că, în câteva rânduri și, însumat, pe câteva pagini, avem în cartea de față povestea uneia dintre piesele cu cel mai mare impact politic și social din ultimele decenii de la noi, este vorba despre „Timișoara”, precum și a contextului în care aceasta a fost creată și, în versiunea caldă din 1989–1990, în care a fost cântată. Un accent: Ilie Stepan, alături de Vasile Dolga, este primul muzician român care, în 20 decembrie 1989, a cântat la Timișoara împotriva lui Nicolae Ceaușescu. Avem Istorie Mare și în alte privințe — cei doi interlocutori au ochii atent deschiși la istoria pe care au trăit-o direct, la lumea căreia se întâmplă să îi fie contemporani —, și considerații despre toate acestea dintre cele mai interesante și, nu de puține ori, dintre cele mai provocatoare, în sensul cel mai bun al termenului.

Dar, așa cum se cade, de altfel, avem în această carte mai ales istorii (să le spunem așa) mici, personale și de grup, sau istorii de nișă — și toate, fără excepție, au farmec, suculență și, aș spune, chiar un sens înalt (sau adânc, cum preferați). În centrul celor mai multe dintre aceste istorii, altele decât poveștile care compun istoria marilor evenimente, personaj principal sau martor privilegiat este, din nou, așa cum se cade, Ilie Stepan. Iată mai multe exemple, dintre foarte multele care se pot da: există, cu aceasta și începe cartea, de altfel, o poveste — una dintre cele posibile — a vieții lui Ilie Stepan; profesioniștii muzicii, fie ei istorici muzicali sau creatori, dar și amatorii de muzică și de istoria muzicii pot recompune din confesiunile unuia dintre participanții direcți — iar un asemenea demers poate fi ușor captivant — o bună parte a istoriei muzicii (rock, mai ales, și, în genere, a celei nealiniate la regulile idelogice ale regimului comunist); în centrul istoriei mai înainte menționate, desigur, stă istoria muzicală pe care Ilie Stepan, individual sau ca ferment al mai multor proiecte muzicale și trupe, a făcut-o de-a lungul a peste patru decenii de muzică ( dl Stepan e cel care a realizat, cu Pro Musica, prima operă folk din România; de asemenea, primul concert rock în aer liber într-un spital de psihiatrie, în 1980, și, de asemenea, în 2015, primul concert rock în aer liber într-un penitenciar); avem, de asemenea, câteva istorii senzaționale despre ce se poate face, cu pricepere, cu câteva instrumente muzicale, despre forța ieșită din comun a acestora (despre ce se poate face mai ales cu chitara — felul în care vorbește dl Stepan despre acest instrument muzical este cu adevărat copleșitor); așa cum, în altă ordine, într-una relațională, este impresionantă maniera în care Ilie Stepan vorbește — în mai multe rânduri, fie sistematic, fie aparent la întâmplare, când „intră” câte un personaj sau altul — despre prietenii săi, despre colaboratorii săi, despre cei pe care i-a cunoscut; felul în care alege dl Stepan să vorbească despre oamenii întâlniți de-a lungul vieții face ca acest volum să fie și unul al unei priviri înțelepte, și o carte a prieteniilor și a generozității.

Deși tentația, pe care acum o suspend provizoriu din lipsă de spațiu, e să insist asupra mai multor, mai evidențiez o singură notă a acestei cărți de dialoguri (de dialoguri reale, autentice): amprenta sa etică. Verticala sa, dacă e să formulez ușor prețios. Șapte zile plus una e (și) o carte a unui om credincios care gândește și care ia în posesie lumea la modul etic. Un singur pasaj ilustrator din această carte, în sensul indicat mai înainte (o carte care, da, propune și un model de verticalitate): „Se poate trăi fără compromis, fără să te înjoseşti? Se poate, aşa cum s-a putut şi în comunism. Nu toţi au făcut compromisuri. Unii au făcut compromisuri şi au dus-o mai bine. Au avut avantaje. Se fac şi azi compromisuri jenante, dizgraţioase. Cum se poate face artă fără compromis? Simplu: făcând arta în care crezi. Şi strângând din dinți pentru că nu ai banii pe care-i are X sau Y. Sigur că aş fi tentat să-i spun unui tânăr artist de azi să meargă înainte şi să rupă norii. Dacă se poate, asta trebuie să facă. Dar fără niciun compromis. I-aş sfătui pe tineri să aibă verticalitate şi să încerce să discute, dimineaţa, cu ei înşişi. În intimitatea dimineţii. Dacă atunci când te uiți în oglindă poți să te privești, înseamnă că e bine. Trebuie să ştii să renunţi şi să urmezi drumul pe care ţi-l propui. Drumul cel mai sănătos este cel în care faci ceea ce știi, atât cât știi să faci. Acesta ar fi idealul. Urmează-ți drumul”.

Ilie Stepan, așadar, în prim-plan și în mare formă. Citiți-l și ascultați-l!

Cristian Pătrășconiu

Străzile pe care se lucrează, miercuri, în Timișoara

0

Angajații Societății de Drumuri Municipale Timișoara au o zi grea. Și-au propus să intervină pe zeci de străzi din oraș, în baza programului de reparații.

Potrivit Primăriei Timișoara, 23 de șosele au nevoie de intervenții. Așadar, dacă circulați pe aceste străzi, să nu fiți surprinși dacă întâlniți ambuteiaje sau utilaje în calea dumneavoastră.

Iară arterele pe care se muncește, miercuri: Str. Gh. Lazăr, Str. Bucureşti, Str. Samuil Micu, Str. Telegrafului, Str. Jules Verne, Str. Arieş, Str. Canal Bega, Str. Albăstrelelor, Str. Vuk Karadjic, Str. Umbrei, Str. Al. Lăpuşneanu, Str. Corina Irineu, Str. Amzei, Str. Măslinului, Str. Matei Basarab, Str. Cetatea Albă, Str. Agronomiei, Str. Dimitrie Stan, Str. Ion Românu, Str. Anton Bacalbaşa, Str. C-tin Silvestru, Str. Lămâiţei, Str. Mareşal A. Averescu.

 

Percheziții la spărgătorii de mașini de lux din Timiș. Trupele speciale au descins și la Timișoara

Polițiștii de la Serviciul Arme și Explozibil desfășoară, miercuri, percheziții la domiciliile unor persoane suspectate că au spart mai multe mașini de lux din care au sustras bani și chiar și un pistol.

Descinderile sunt efectuate în trei locații din Timișoara și Orțișoara.
Trupele speciale caută și probe care să dovedească o altă infracțiune comisă de suspecți: fraudă financiară.
UPDATE

În urma perchezițiilor, trei persoane au fost luate de mascați și duse la audieri la sediul IPJ Timiș. În prezent ele sunt interogate de oamenii legii.

 

Trei tone de parfumuri furate, descoperite într-un TIR condus de un șofer român

0

Un şofer român de camion a fost prins la Padova cu 3 tone de parfumuri furate. Nu ar fi fost oprit, dacă nu ar fi încărcat camionul cu 1,5 tone peste sarcina admisă, acesta fiind şi motivul pentru care a fost oprit în trafic de Poliţia Rutieră italiană.

La percheziţie, s-au găsit 9.824 pachete de parfumuri și cosmetice, toate marca Chopard, cu o greutate totală de 3160 kg, depășind astfel cu aproximativ 1500 kg greutatea indicată în documentul de circulație.. Pentru a estima valoarea încărcăturii, un parfum Chopard are un preţ mediu de 150 de lei.

Întrebat ce ştie despre încărcătură, şoferul a declarat că ar fi luat încărcătura de la un furnizor din Milano şi o transporta spre România.

Poliţiştii informează că şoferul român a fost amendat pentru greutatea transportată în plus, iar vehiculul şi bunurile transportate au fost supuse sechestrului.

De asemenea, conducătorul auto a fost dus la sediul poliției din Padova, unde românului i s-a adus la cunoştinţă că este cercetat în stare de libertate pentru transport de bunuri furate.

Poliţiştii, citaţi de ilgazzettino.it, precizează că sunt în curs de desfășurare investigații suplimentare pentru a verifica proveniența mărfurilor franceze şi implicarea şoferului român în acest caz.

sursa – observator.tv

foto – arhivă