Creșterea salariilor umple frigiderele

56

Românii cumpără tot mai multă mâncare şi băutură. Consumul a crescut cu 28 la sută în primele patru luni ale anului, iar specialiştii pun creşterea pe seama faptului că a fost redus TVA-ul, iar salariile sunt puţin mai mari. Apetitul pentru consum se vede şi în contul marilor magazine, pentru că românii lasă miliarde de euro anual la casele de marcat. Chiar şi aşa, hipermarketurile caută noi metode de atragere a clienţilor.

Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro şi Auchan au fiecare vânzări de peste un miliard de euro anual, cele mai mari creşteri de la un an la altul depăşind 20 de procente.

Potrivit statisticii, în primele patru luni din acest an, consumul de alimente şi băuturi a crescut cu peste 28% datorită scăderii TVA de la 24 la 9 procente pentru alimente, dar şi a creşterii salariilor. Specialiştii spun că apetitul pentru consum pare atât de mare şi pentru că multe produse care se vindeau la negru, sunt acum taxate.

Bogdan Belciu, partener în cadrul unei companii de consultanţă: E vorba şi de o fiscalizare mai mare în vânzările alimentare pentru că e puţin probabil ca românii să consume cu 25% mai mult decât anul trecut de exemplu.

Retailul modern în România deţine doar 55% din piaţă faţă de peste 70% în ţările europene.

Sursa: DIGI24.ro

LĂSAȚI UN MESAJ