1.1 C
Timișoara
marți 19 martie 2024

Structura anului școlar 2016-2017. 35 de săptămâni de cursuri, 169 de zile lucrătoare…

Ministrul Educației Naționale și Cercetării științifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, structura anului școlar 2016-2017. Potrivit documentului, anul școlar 2016-2017 are 35 de săptămâni de cursuri, însumând 169 de zile lucrătoare, și se structurează în două semestre: semestrul I (12 septembrie 2016 — 3 februarie 2017) și semestrul al II-lea (13 februarie 2017 — 16 iunie 2017). Cursurile anului școlar 2016-2017 încep luni, 12 septembrie.

Vacanțele elevilor sunt programate astfel: vacanța de iarnă (24 decembrie 2016 — 8 ianuarie 2017), vacanță intersemestrială (4—12 februarie 2017), vacanța de primăvară (19 — 30 aprilie 2017) și vacanța de vară (17 iunie — 10 septembrie 2017). De asemenea, în săptămâna 29 octombrie — 6 noiembrie 2016, clasele din învățământul primar și grupele din învățământul preșcolar sunt în vacanță. Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie în data de 26 mai 2017, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 9 iunie 2017.

Programul național ‘Școala altfel’ are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia școlilor. Astfel, în funcție de ciclurile de învățământ școlarizate, unitățile de învățământ pot opta pentru unul dintre următoarele segmente: 21 noiembrie — 2 decembrie 2016, 27 februarie — 31 martie 2017 și 15 mai — 9 iunie 2017 (învățământul preșcolar și primar), respectiv 17 octombrie — 2 decembrie 2016, 27 februarie — 31 martie 2017 și 15 mai — 9 iunie 2017 (învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal).

Intervalul aferent programului ‘Școala altfel’ nu coincide cu perioada în care se susțin tezele semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei școlare cu cel puțin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naționale ale olimpiadelor școlare se organizează, de regulă, în perioada vacanței de primăvară, potrivit calendarului olimpiadelor naționale școlare.

Ministerul Educației va elabora metodologia de organizare și desfășurare a programului ‘Școala altfel’, care va fi aprobată separat, prin ordin de ministru, după ce în prealabil va fi supusă dezbaterii publice. Obiectivul major este acela de a veni în sprijinul profesorilor și de a genera coerență, la nivel național, precum și o mai bună organizare a programului, în spiritul metodelor inovative și educației nonformale.

În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri. Unitățile de învățământ și inspectoratele școlare județene vor marca prin manifestări specifice, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei școli, zilele de 5 octombrie (Ziua internațională a educației), 5 iunie (Ziua învățătorului) și 1 iunie (Ziua copilului).

În situații deosebite, bine fundamentate, în funcție de condițiile climaterice locale speciale și de specificul școlii, inspectoratele școlare județene pot aproba, la cererea conducerii unităților de învățământ, modificări ale structurii anului școlar.

Acestea se pot aproba numai în măsura în care se asigură cele 169 de zile de cursuri prevăzute în ordin, precum și a posibilității ca toți elevii să participe, fără restricții, la examenele și evaluările naționale organizate în sistemul național de învățământ.

Alte subiecte :

Citește și :