Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ar putea fi deschis în 20 de zile. În ce condiții

616

A fost desemnată firma care va efectua lucrările la podul peste Mureș, parte a lotului III al autostrăzii Lugoj-Deva. Tronsonul, deși a fost finalizat în proporție de 99% de firma constructoare spaniolă, respectiv Asocierea Teloxim Con – Comsa SAU – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes, stă închis de la mijlocul lunii august 2019. Contractul a fost reziliat de conducerea CNAIR, după ce o comisie a refuzat începerea procedurilor de recepţie pentru cei 21 de kilometri construiţi între Ilia şi Holdea. CNAIR a decis să deschidă doar lotul 4 din Autostrada Lugoj-Deva şi să preia forțat de la constructorul lotului III bretelele care să permită descărcarea traficului. Ministrul Transporturilor de pe atunci, Răzvan Cuc, și directorul CNAIR, Sorin Scarlat, au cerut o expertiză tehnică a lotului, în urma constatării a aproximativ 60 de neconformități.

Expertiza tehnică cerută de CNAIR și realizată de SC IPTANA SA pentru lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva arată stadiul actual al drumului de mare viteză, care este aproape finalizat, dar nu a fost dat în folosință. Poduri, podețe și lucrări de artă nefinalizate la parametri proiectați, care prezintă degradări și defecte cu impact asupra siguranței în exploatare și confortului, este prima concluzie în urma raportului de expertiză realizat de IPTANA SA. Potrivit documentului citat, în urma analizei efectuate, privind posibilitatea deschiderii circulației pe poduri și pasaje, în stadiul actual al lucrărilor, aceasta nu se poate face decât cu restricții de viteză și tonaj, în special datorită defectelor în zona reazemelor suprastructurii podului peste Mureș, respectiv a stării îmbrăcăminții rutiere pe pod și în zona rampelor, inclusiv a tasărilor locale din zona rampelor adiacente unor poduri.

O altă concluzie care reiese din raportul de expertiză tehnică este aceea că, la podul peste râul Mureș, până la efectuarea lucrărilor de corecție a defectelor din zona aparatelor de reazem (repoziționare, elemente corective la plăcile inferioare și superioare), este necesară instituirea unei restricții de viteză de 60km/h și de tonaj (până la 7,5t), cu condiție inspectării periodice obligatorii (săptămânal, în prima lună, și apoi lunar) a poziției acestora din momentul dării în circulație. În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulaţia urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea şi amenajările corespunzătoare. Circulaţia se va relua ulterior numai după remedierea defecţiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluţiei stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

Deschiderea lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este, spun reprezentanții CNAIR, condiționată de corecția defectelor din zona aparatelor de reazem ale podului peste Mureș. Miercuri a fost semnat contractul pentru repararea podului, iar joi a fost dat ordinul de începere a lucrărilor. Conform contractului, termenul pentru realizarea lucrărilor de intervenţie la Podul peste Mureş este de 20 de zile, în condiţii meteo favorabile, dar lucrările ar putea dura chiar mai puțin, spun specialiștii.

Sursa: ziardehunedoara.ro

LĂSAȚI UN MESAJ