18.1 C
Timișoara
luni 29 aprilie 2024

La Inspectoratul Școlar Județean Timiș e la modă … numerologia!

Ca și când nu ar fi bietul sistem de învățământ românesc la un nivel deplorabil, la propriu și la figurat, iată că, din când în când, prin mintea unor inspectori școlari din Timiș mai răzbat inițiative din categoria râsu-plânsu! De pildă, cum ar fi fost să se introducă în curricula actuală, una enorm de încărcată oricum, niște cursuri, țineți-vă bine, de numerologie! Că a fost doar o dorință, una refulată, ca-n psihanaliza lui Freud, e deja o altă poveste, dar intenția de a ,,schimba relația elev-profesor prin recomandarea responsabililor de cercuri pedagogice din școlile timișene să se înscrie la cursuri de numerologie” a existat, după cum ne-au asigurat sursele noastre de la ISJ Timiș. Că, între timp, s-a renunțat la o asemenea inițiativă ,,educațională” ține de mintea de pe urmă a românului, or, mai aproape de adevăr, de teama izbucnirii unui nou scandal în învățământul timișean. Iată de pildă, o reacție de bun simț a unui dascăl timișorean cu vechime în domeniu, care ne-a făcut, sub protecția anonimatului, ( motivele fiind evidente, se înțelege) o radiografie la zi a educației din Timiș, dar situația e valabilă la nivelul întregii țări :

,, Am început un an școlar plin de încercări. Să nu mai vorbim că, peste vară, s-a lucrat asiduu la modificarea legii educației naționale, lege pe care domnul președinte o dorește adoptată până la finele acestui an.

Se naște întrebarea firească:

De ce a fost pusă în dezbatere publică, în perioada iulie-august, când se știe că toți actorii din sistemul educațional, după examenele naționale (evaluare națională la clasa a VIII-a și bacalaureatul la clasa a XIII-a), sunt în concediu/vacanță, înainte de a începe pregătirea noului an școlar și a doua sesiune de bacalaureat? Nu cumva tocmai pentru a evita propuneri, observații, critici și reacțiile negative ale sistemului?

Unde mai pui că avem schimbarea structurii anului școlar, numărul de note și medii s-a diminuat, s-a schimbat ROFUIP-ul și există foarte multe nemulțumiri și frustrări ale oamenilor din sistem, care acuză presiuni din toate părțile, plus o salarizare necorespunzătoare…..

Si, surpriză, la întâlnirea cu responsabilii de cercuri pedagogice ( învățători) doamnele inspector pentru învățământul primar au prezentat mai multe materiale despre cursul ,,O nouă abordare a relației profesor – elev”, susținut de ANR și au recomandat responsabililor de cercuri pedagogice să îndemne dascălii din Timiș să se înscrie la aceste cursuri.

Oare s-au terminat problemele din învățământ și trebuie să ne specializăm și în numerologie?

Când și-au dat seama de greșeala făcută, doamnele inspector au trimis un email responsabililor de cercuri pedagogice prin care îi informează că ,,materialele” care făceau referire la acest curs au fost eliminate din cauza unor ,,interpretări” ale unor cadre didactice.

Acest email a venit prea târziu, deoarece o parte dintre responsabili au prezentat cadrelor didactice materialele în cadrul consfătuirilor pedagogice de la început de an școlar.

Deci, e bună zicala românului ”Cine se scuză se acuză”!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Citește și :