18 C
Timișoara
marți 14 mai 2024

Vom avea finalizată centura de sud a Timișoarei în termenul prevăzut de contractul cu UE?

Termenul pentru finalizarea celor 25 de kilometri de șosea de centură este vara anului 2024. În caz contrar se pot pierde banii de la Uniunea Europenă. Noul constructor UMB lucrează deja cu motoarele turate la maxim.

Construcția șoselei de centură Timișoara-Sud a început în martie 2020, iar conform proiectului lucrările ar fi trebuit să se încheie în 24 de luni, adică până cel târziu în vara anului 2022 – mai cu seamă că vorbim de o finanțare de la Uniunea Europeană.

Doar că italienii de la Tirrena Scavi, cei care au câștigat licitația, nu s-au mobilizat deloc. Au fost amenințați în repetate rânduri cu rezilierea contractului, iar după mai multe „cartonașe galbene”, a urmat eliminarea.

La ordinul ministrului Sorin Grindeanu, în decembrie 2022, s-a reziliat contractul. La data aceea progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%

S-a intrat pe o procedură rapidă pentru găsirea unui nou antreprenor. În cinci luni a fost desemnat firma care va termina lucrarea.    .

A câștigat Spedition UMB, compania condusă de băcăuanul Dorinel Umbrărescu. Prea mult timp nu au de pierdut, lucrarea trebuie să fie gata în 12 luni, pentru a nu pierde finanțarea de la Uniunea Europeană.

Ministrul Sorin Grindeanu a avut doar cuvinte de laudă la adresa noului antreprenor.

„Avem un constructor bun. Asta e cert. E cel mai bun constructor din România în acest moment și cred că unul din cei mai buni din Europa. Va trebui să intre în săptămânile viitoare, să-și organizeze șantierul astfel încât să ajungem să devansăm termenul de vara anului viitor. Suntem undeva la 50 și ceva la sută în acest moment. Sunt lucrări, cum e partea de la Remetea până la Moșnița, unde suntem undeva la 80%. În unele porțiuni ce a fost mai greu s-a făcut. Dar mai sunt și porțiuni unde e de-abia la început. De exemplu mai trebuie făcut și pasajul de la Șag. Am convingerea că lucrările vor finalizate înainte de termen, care e undeva în vara anului 2024”, a declarat Sorin Grindeanu.

Se lucrează cu motoarele turate

Iar UMB s-a apucat de treabă. Conform DRDP Timișoara, constructorul începe săptămâna viitoare montarea grinzilor la pasajul peste calea ferată din zona localității Chișoda. În total, la acest pasaj sunt 48 de grinzi, 12 sunt montate anterior și urmează amplasarea a 6 grinzi de 31,5 metri și 30 de grinzi de 26,5 metri fiecare.

„Echipele antreprenorului sunt prezente în mai multe puncte ale șantierului, pe raza localităților aflate pe traseul centurii: în zona str. Morand, Timișoara (km 0 al centurii), spre DN 59 Timișoara – Moravița, în zona localităților Chișoda și Giroc, zona Urseni, la intersecția cu drumul județean Timișoara – Moșnița Nouă, precum și în zona Ghiroda.

În ultima perioadă au fost realizate umpluturi cu balast, stabilizări ale terenului, foraje pentru pilonii viitorului pasaj din zona Moșnița Nouă, aprovizionări cu balast”, au anunțat cei de la DRDP Timișoara.

Sursa: https://adevarul.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Peste 2.000 de oameni, ajunși în situația de a munci la negru. Ce pot face ei?

Controale în Timiș în cadrul firmelor de construcții și comerț. Aproape 450 de societăți au fost controlate, iar acestea s-au lăsat cu sancțiuni. Multe...

O șosea de viteză care ar trebui să lege două orașe importante din vestul țării, pusă în așteptare

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a suspendat licitațiile pentru cele trei loturi ale Drumului Expres Arad-Oradea. Valoarea proiectului este de 11,7...

Citește și :