O femeie din Văliug denunță o dramă personală. Acuzații extrem de dure la adresa personalului medical de la Spitalul Județean Reșița.

3182

În plină pandemie de COVID-19 o tânără din Văliug stabilită în Germania acuză cadrele medicale de la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Reşiţa de nepăsare şi lipsă de profesionalism. Graţiela Matei, tânăra din Văliug ne-a contactat la redacţie şi reclamă faptul că cei care i-au îngrijit bunica nu au fost suficient de atenţi la nevoile acesteia şi din această cauză starea de sănătate a femeii în vârstă de 67 de ani s-a înrăutăţit.

Rog cu disperare cadrele medicale să-mi salveze bunica, însă acestea se pare că sunt nepăsătoare şi indiferente la povestea noastră. Este o poveste actuală a sistemului de sănătate din România în care oamenii sunt lăsaţi să moară cu zile şi nimănui nu-i pasă. Acuz cadrele medicale pentru motivul că au acţionat prea târziu şi pentru faptul că nu există o organizare şi nici empatie în statutul de medic-pacient. Doresc să se deschidă o anchetă şi să se stabilească cu exactitate dacă bunica mea a primit îngrijirile medicale necesare şi dacă aceste cadre medicale au acţionat la timp, în interesul acesteia.

Bunica mea în vârstă de 67 de ani a fost luată prin apel 112 de o ambulanţă, Marţi, în data de 7 iulie, din comuna Văliug şi transportată la Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa. Bunica mea are mai multe boli cronice, are şi diabet, ajunsă la spital din cauza glicemiei şi a temperaturii crescute, a fost stabilizată şi transferată la Staţionarul de TBC şi i s-a făcut testul de COVID-19 şi a fost luată în evidenţă de doamna doctor Culea Cosmina. În data de 8 iulie, dimineaţa vă pot spune că bunica mea era conştientă, mătuşa mea vorbit cu ea la telefon iar bunica i-a zis că îi este foame şi că nu a primit mâncare. Apoi, noi am sunat la spital să aflăm de ce nu a primit micul-dejun şi ni s-a transmis cu o nepăsare ieşită din comun că nu era trecută în tabel. În cele din urmă, bunica nu a mai răspuns la telefon, trecând ore întregi în care am încercat să dam de ea. Într-un final am reuşit să vorbim cu o doamnă asistentă care ne-a transmis că bunica nu şi-a făcut glicemia şi să ne aşteptăm la ce este mai rău. Eram curioasă să aflu de ce nu s-au ocupat ei de glicemie şi doamna asistentă mi-a răspuns că nu ştia că bunica este diabetică şi că ea fiind suspectă de COVID 19 o vizitează din două în două ore. Doamna asistentă ne-a transmis că nu o poate transfera pe secţia de ATI până nu primesc rezultatul testului şi nu au suficiente paturi disponibile. La insistenţele noastre în jurul orei 19.30 am fost sunaţi de către o doamnă asistentă care ne-a spus că o vor transfera în cele din urmă în secţia de ATI, în condiţiile în care testul de COVID-19 a ieşit negativ şi bunica intrase deja în comă diabetică. Sora şi bunicul meu au aşteptat de la ora 20.00 în faţa spitalului până la ora 23.00 o ambulanţă, motivul fiind că nu au suficiente ambulanţe. Ni s-a transmis că starea ei este stabilă, însă când sora mea s-a urcat cu ea în ambulanţă, bunica mea nu putea să vorbească, au încercat să se acopere unii pe alţii prin tot felul de minciuni şi scuze, ne-au închis telefonul în nas, au neglijat-o şi au fost nepăsători.

Bunica mea este acum la ATI în stare gravă. Vreau să trag un semnal de alarmă asupra autorităţilor şi a cadrelor medicale, această abordare este inacceptabilă, efectiv am stat neputincioşi aşteptând o minune ca bunica să-şi revină. Dacă vă confruntaţi cu astfel de situaţii, faceţi-le publice, să nu vă fie teamă pentru că indiferenţa ucide”, este mesajul transmis de tânăra Graţiela Matei.

La polul opus, contactat telefonic de echipa Radio România Reşiţa, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Reşiţa a deschis imediat o anchetă. După ce a stat de vorbă cu toţi factorii implicaţi în acest caz şi a studiat cu atenţie dosarul medical şi foile de tratament, Waldemar Murgu a ajuns la concluzia că lucrurile nu stau deloc aşa. Acesta susţine că toate cadrele medicale şi-au făcut datoria şi nu au neglijat-o pe femeia în vârstă de 67 de ani.

Lucrurile nu au stat deloc aşa din punct de vedere medical. Pacienta s-a prezentat iniţial la UPU cu multiple afecţiuni, este cunoscută cu aceste afecţiuni, s-a prezentat de foarte multe ori la noi la spital iar în câteva situaţii i s-a salvat viaţa, repet medicii i-au salvat viaţa de foarte multe ori. După ce a fost investigată, pentru că prezenta suspiciuni de COVID, i s-a recoltat acest test care din fericire a ieşit negativ. Apoi a fost internată la Staţionarul 2, aici a fost din nou, conform procedurilor consultată şi evaluată, i s-a dat tratamentul corect, exact ceea ce avea nevoie. Din păcate aşa cum am precizat, această pacientă are o serie de afecţiuni care nu sunt tocmai simple, aşa că a fost transferată la ATI, unde în acest moment starea ei este stabilă şi pot spune că este în afara oricărui pericol.

Situaţia s-a repetat de cel puţin două ori în acest an, pacienta prezentându-se de 6 ori, în acest an la spital. Vis-a-vis de acel mic dejun, informaţie complet nefondată şi facută în necunoştinţă de cauză vreau să vă spun că totul este consemnat în fişa medicală, am vorbit cu medicii implicaţi şi vă asigur că au fost implicate în tratarea ei cel puţin 5 secţii şi o mulţime de medici, s-a făcut ceea ce în mod normal excede cu mult procedurilor medicale standard, oamenii s-au implicat extraordinar de mult şi ca să revenim la acel mic dejun, în momentul în care glicemia ajunge la un nivel îngrijorător se întrerupe orice fel de alimentaţie şi tratamentul se face perfuzabil, inclusiv alimentaţia este făcută perfuzabil, de asta sunt uimit de declaraţia făcută de această doamnă, afirmaţii total nefondate pentru că personalul medical a dat dovadă de mult profesionalism şi s-a implicat extraordinar de mult, vă asigur. Eu mă bucur că această pacientă este în afara oricărui pericol şi ne dorim să se facă bine, dar repet acest lucru s-a întâmplat de mai multe ori în acest an, pacienta a venit într-o stare foarte gravă şi de fiecare dată a fost salvată de medicii spitalului nostru„, ne-a declarat managerul Waldemar Murgu.

Familia femeii din Valiug a depus astăzi o plângere la poliţie şi aşteaptă ca organele legii să facă lumină în acest caz.

Sursa: www.radioresita.ro

3 COMENTARII

  1. Din pacate, cazurile de acest gen sunt dese in sistemul medical romanesc, mai ales in Resita.
    Ce argument impertinent a dat acel manager „a fost salvata de mai multe ori”… Bai bolovane, rolul spitalului este de a salva ori de cate ori e nevoie!
    Desi multi vor considera ca fac acuzatii nefondate, afirm ca: acele foi medicale, fise si ce mai sunt, inclusiv tabelele cu cei care primesc mancare, sunt completate si „din pix” (cunoscatorii stiu expresia). Cineva (nu dau nume), mi-a spus „daca-i greu sa dea ceva, ma asigur ca va fi ultimul si ca nu va primi ce are nevoie”, practic, nu dai, nu primesti servicii medicale.
    Doamna care a patit asta poate: solicita apelurile cu bunica, cu personalul medical, inregistrarile video, iar apoi ii poate da in judecata pe toti cei implicati, inclusiv managerul asta. Instanta, clar nu-i va da castig de cauza complet, chiar daca pt fiecare acuzatie ar avea castig de cauza, pt ca e prea complicata situatia, iar daunele morale si materiale ar fi prea mari. Astfel, conform unei decizii CEDO din acest an, doamna are dreptul de a da in judecata completul de judecata (presedintele) si statul, iar cauza fiind pe dreptul la viata si dreptul la asistenta medicala, va fi luat prioritar.
    Tot conform unei decizii CEDO (Decizia CEDO in cauza Kovesi c. Romania), se va impune si intoarcerea dosarului in instanta care l-a instrumentat si/sau in instanta de apel cu recomandarea solutionarii conform deciziei CEDO. Iar ca masura complementara (nu asa se numeste), se impune plata daunelor cerute.

  2. Nu cunosc bolile cronice ale acestei bunicute, dar va pot spune clar ca medicii si-au facut datoria. Cu o glicemie ridicata, se intrerupe alimentatia naturala si alimentatia se face perfuzabil pentru ca e mult mai usor de controlat!
    Va rog sa va puneti in oglinda si sa va intrebati de ce a ajuns bunicuta in acesta stare. Daca se stie diabetica, trebuie sa isi controleze singura glicemia, alimentatia, si mai ales insulina, pt probabil este si insulinodependenta.
    Sanatate.

  3. Ce stie acest recepționer de hotel ajuns manager? Aaa, eventual sa iaurtul se serveste la micul dejun, el însuși fiind vânzător de iaurt dupa ce nu a mai fost recepționer de hotel!
    Ce intelege el don diagnosticul unui pacient , ca doar el spune ca e jurist, doar ca nimeni nu poate sa jure că i-a văzut diploma.
    Dar poate stiu mai bine cei care îl tot numesc ce il recomanda pentru postul acesta talentul grobian, prostia ori nemernicia!

LĂSAȚI UN MESAJ