Ionel Pascotă – campion al României de 24 de ori

679

Ionel Pascotă bate record după record în motociclismul viteză din țara noastră. Duminica trecută a cucerit al 24-lea titlu de campion național dintr-un total de 36 de titluri. Cifre impresionante pentru motociclistul în vârstă de 37 de ani care reprezintă de ani buni propriul său club, Pascotă Racing Team.

– Felicitări Ionele pentru un nou titlu, cum a fost?

– A fost o cursă grea prin prisma faptului că am distrus trei motoare pentru această cursă. Au fost mai multe probleme tehnice. Am distrus într-o etapă cât nu am distrus într-un an întreg. Asta înseamnă și ghinion și probleme financiare. Dar într-un final am reușit să asamblăm motocicleta din piesele celor trei stricate și să câștigăm cursa cu un avans destul de mare. Campionatul mai are încă o etapă, runda a șasea, dar noi suntem campioni cu o etapă înaintea finalului. Am adunat destule puncte și chiar dacă nu ne prezentăm tot suntem campioni. Dar ne vom prezenta pentru că așa îi șade bine unui campion.

– Cum te simți cu 24 de titluri de campion în palmares?

– E un sentiment plăcut să ai 24 de titluri naționale și 36 de distincții de campion. Deși este un titlu cam scump dacă ținem cont de faptul că am distrus trei motoare într-o singură etapă!

– Toată lumea întreabă dacă se mai oprește Pascotă cândva?

– Momentam încă mai doresc să concurez. Probabil că mă voi retrage din viața sportivă când nu voi mai putea merge tare sau la un nedorit ghinion. Dar cât pot să merg tare voi merge la curse.

– Ce ai simțit în lupta de anul ăsta și cum i-ai simțit pe adversarii direcți?

– Adversarii sunt buni, chiar vreau să îi felicit pe Drăghici Emil, Adrian Petrovici, Vlad Bar. Sunt niște sportivi buni la această clasă. Dar probabil experiența mea de peste 20 de ani își spune cuvântul în curse.

pascota-adancata

– Știm că ești aproape să câștigi și Campionatul European de Est.

– Este finala de Campionat Est European. Sunt liderul clasamentului general cu 24 de puncte avans și practic, dacă nu facem nicio greșeală, voi ieși campion. Ne-am făcut bine treaba în cele opt etape scurse până acum și de-aia suntem în această poziție. Am nevoie de două puncte, adică minim locul 13 în etapa finală. În normal nu pot rata acest titlu dacă nu am ghinion. Trebuie să fim atenți în calificări și în cursă și practic dacă trec linia de finiș sunt campion. Emoții vor fi, pentru că orice căzătură poate să mă accidenteze sau să distrugă motocicleta.

– Când are loc finala Est-Europeanului?

– La începutul lunii octombrie, în Bulgaria. Pentru ultima cursă voi alerga tot cu motocicleta asta pentru că nu e alta. Va trebui să o recondiționăm și să o refacem. Ideea e că niciodată nu te poți prezenta la o cursă cu un motocicletă, tot timpul mergem cu două motociclete și un motor de rezervă.

– Bugetul pe acest an a fost cel preconizat?

– Noi în fiecare an nu reușim să ne îndeplinim bugetul complet. Ne-am bazat aproximativ pe același buget ca și în stagiunea precedentă. Mulțumim și pe această cale Consiliului Județean Timiș, Primăriei Timișoara și sponsorilor care sunt alături de noi și ne sprijină; fără ei nu am putea participa la nicio cursă.

– Fă o radiografie motociclismului de viteză în acest moment?

– Vestea bună este că motociclismul românesc se ridică de la an la an. În special acum, că avem și un circuit adevărat, cursele au altă dinamică. Sigur că se vede altceva dacă ținem cont că până nu demult campionatele naționale se țineau pe aeroport. Era bine și atunci dar acu este clar altceva, se vede o creștere. Toată lumea are de câștigat. Performanțele sunt mai mari, nivelul sportivilor crește, condițiile sunt mai bune, expunerea e alta, interesul sponsorilor – atâția câți sunt – e mai mare.

– Te împarți în continuare și cu activitatea de la Federația Română de Motociclism?

– Da, sunt vicepreședintele federației, președintele comisiei de viteză și antrenorul lotului național. Sunt competiții destule și programul e unul încărcat. Îmbucurător e faptul că ramura de viteză crește de la an la an. Din păcate lipsa banilor ne văduvește de mai multe. Până nu se schimbă legea sponsorizării este foarte greu să ieșim afară, la curse mai tari. Și noi ne dorim să avem participări în campionatele mondiale sau europene, dar atâta vreme cât nu vin bani din sponsorizări nu se prea pot face multe lucruri în acest sens. Sper că la un moment dat va veni și momentul sportivilor.

– Cum se simte campionul Pascotă sau putem vorbi deja de brandul Pascotă după 36 de titluri?

– Sunt bine, mă simt în formă deși sunt puțin trist de situația asta din sport. Nu știu dacă se poate spune că sunt un brand pentru că asta ar înseamna să atrag sponsori, ori e păcat că asta nu se întâmplă. Probabil voi fi prețuit atunci când mă voi retrage. În viața unui sportiv problemele financiare îi afectează moralul…

– Te gândești deja la sezonl viitor?

– Încă nu. Dar este cert că la anul avem nevoie de o motocicletă nouă, nu mă mai pot prezenta cu asta la start. Dar până să ajungem acolo mai avem de alergat două curse în această toamnă.

Pascota

loading...

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ