13 C
Timișoara
sâmbătă 18 mai 2024
Acasă Blog Pagina 3543

VIDEO. Primarul unei comune din Timiș, beat criță la volan!

Edilul comunei Parța a rămas fără permisul de conducere după ce a fost prins beat la volan în urma unui flagrant desfășurat pe drumurile județene de polițiștii din Timiș.

Primarul Mihail Ioan Petricaș a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat faptul că acesta avea o alcoolemie de 0,73 mg/l alcool pur în aerul expirat. Chiar și așa, nu a ezitat să se urce la volan.

”Un bărbat de 58 de ani a fost depistat de către polițiști în timp ce conducea un autoturism sub influența băuturilor alcoolice pe raza localității Parța. Acesta a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o valoare de 0,73 mg/l alcool pur în aerul expirat, fiind întocmit un dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui vehicul sub influența alcoolului”, a declarat pentru Banatul azi, Aurora Voicilă, purtătorul de cuvânt al IPJ Timiș.

video – voceatimisului.ro

Update: Reacția DNA și motivul posibil al sinuciderii. Fostul șef al DNA Timișoara, mort după ce s-a prăbușit de la etaj

Fostul şef al DNA Timişoara, Tamas Schiffbeck, a murit, vineri dimineaţa, după ce s-a prăbușit de la etajul 6 al sediului Direcţiei Naţionale Anticorupţie, din centrul oraşului.

Procurorul Tamas Schiffbeck a venit la serviciu, a deschis fereastra și s-a prăbușit în gol.

Nu se ştie deocamdată dacă este vorba despre o sinucidere sau un accident.

Potrivit unor surse, procurorul se înțelegea bine cu colegii, aceștia confirmând faptul că bărbatul nu a dat niciun semn că ar avea gânduri sinucigașe.

Tamas Schiffbeck a fost şef al DNA Timiş până în 2015.

Polițiștii anchetează acest caz.

Dosar de moarte suspectă în cazul fostului șef al DNA Timișoara. Mesajul de condoleanțe al conducerii DNA

Update 1 –  Reacția DNA

Conform România TV, conducerea centrală a DNA susține că procurorul care și-a luat viața în această dimineață nu avea probleme disciplinare privind activitatea sa în cadrul instituției. Astfel, unica ipoteză plauzibilă rămâne ca problemele procurorului să fi fost personale.

Update 2 – Motivul care l-ar fi împins la sinucidere pe fostul șef DNA

Surse „Adevărul“ au explicat că o posibilă cauză a sinuciderii ar putea fi boală foarte gravă a soţiei sale, care ar fi în prezent în Viena pentru tratament. Cei doi soţi au împreună două fete. Deocamdată este însă vorba despre o ipoteză neconfirmată oficial de poliţişti.

Salubrizare stradală oferită de RETIM

0

RETIM are competența, dotarea tehnică și experiența necesară pentru a presta servicii de salubrizare eficiente.

Societatea face salubrizarea stradală atât mecanic, cât și manual. Salubrizarea mecanizată se realizează cu automăturători de mare capacitate, precum și cu autospeciale destinate salubrizării piețelor și spațiilor mai înguste. Măturatul mecanic se efectuează pe toată durata anului, până la căderea zăpezii.

Salubrizarea manuală și întreținerea străzilor se efectuează zilnic, de asemenea pe trasee bine stabilite, și include și golirea coșurilor stradale. Măturatul manual se efectuează începând cu 1 aprilie până la 1 octombrie. Salubrizarea stradală include, în afara măturatului, spălatul mecanic și manual și stropitul străzilor.

Spălatul mecanic se efectuează în perioada 1 aprilie – 30 mai, respectiv atunci când temperaturile exterioare diurne depășesc constant 5 C. Spălatul manual, precum și stropitul străzilor se efectuează în perioada 1 mai – 1 octombrie. Prin aceste operațiuni se urmărește, în același timp, reducerea suspensiilor de praf (PM10) din aer, precum și, mai ales în perioada foarte caldă, îmbunătățirea confortului termic al cetățenilor.

Siegfried Mureșan: Pentru fiecare euro trimis cotizație la UE, România a primit înapoi trei euro

0

Ce înseamnă Uniunea Europeană pentru români, dincolo de discursuri privind justiția și statul de drept? Siegfried Mureșan, europarlamentar din partea PNL și purtătorul de cuvânt al Partidului Popular European – explică ce s-a făcut în România cu bani europeni și de ce un discurs al cotizației majore pe care statul o plătește la UE este unul fals.

De când România a aderat la UE, la 1 ianuarie 2007, am contribuit cu 17 miliarde de euro în bugetul Uniunii și am primit 51 de miliarde de euro – bani gratis, fonduri nerambursabile, de trei ori mai mult decât am cotizat. Atunci când un om politic spune că plătim biruri mari la UE, cetățenii trebuie să spună: Stop. Știm exact cât am primit: de trei ori mai mult decât am dat”, a afirmat Siegfried Mureșan, europarlamentar PNL.

În 2018, Siegfried Mureșan a fost negociator-șef pentru întregul buget al Uniunii și a impus mai multe amendamente privind alocări financiare.

Am reușit să alocăm 16 miliarde de euro în plus față de anul anterior pentru plăți în cadrul politicii de coeziune, adică mai mulți bani pentru decontarea lucrărilor la reabilitări de clădiri, de școli, modernizare de căi ferate, reabilitare sau modernizare de drumuri mai mici în România etc… Am reușit o creștere cu 250 milioane de euro a fondurilor pentru burse Erasmus+ pentru studenți, o creștere cu peste 600 de milioane de euro a fondurilor pentru agricultură și cu 34 de milioane de euro a fondurilor pentru tineri fermieri, plus creșterea de fonduri pentru Republica Moldova.

În prima mea lună de activitate în PE am venit cu un proiect de alocare a 3,5 milioane de euro pentru ajutorarea a 1000 de muncitori disponibilizați de la Combinatul de Sârmă din Câmpia Turzii. Tot în 2014, am realizat un raport și s-au alocat aproximativ 8,5 milioane de euro pentru sprijinirea oamenilor din România afectați de inundații. De asemenea, în toamna anului 2018 am obținut alocarea de fonduri pentru ajutorarea fermierilor români afectați de pesta porcină africană”, a precizat europarlamentarul liberal.

Cum pot reuși politicienii noștri din instituțiile europene să negocieze eficient pentru România? Siegfried Mureșan susține că este nevoie de un singur element: credibilitate.

PSD-ALDE sunt la guvernare, drept urmare au miniștri în toate configurațiile Consiliului UE, participă la toate reuniunile și la toate deciziile. PSD a desemnat comisar european, eurodeputații PSD-ALDE se regăsesc în toate deciziile din PE. Nu există un Bruxelles inamic, care să decidă împotriva României, toate deciziile la nivel european se iau cu participarea factorilor de decizie din România. E drept, însă, că există europarlamentari care au o influență mai mare sau mai mică asupra procesului decizional și influența e bazată pe credibilitate – trebuie să fii credibil în ochii celor cu care negociezi. Doar atunci poți obține lucruri pentru România”, consideră Siegfried Mureșan.

Pentru următorul exercițiu financiar, eurodeputatul PNL a convins Parlamentul European să preia un amendament conform căruia să fie alocați 500 de milioane de euro pentru apărarea statului de drept și a valorilor europene. Banii vor ajunge la ONG-uri, presa liberă, think-tank-uri, mediul academic, entitățile care contribuie la apărarea justiției independente și combaterea corupției. Suma finală și modul de cheltuire a banilor urmează a fi negociate în următoarele luni.

(P)

Stadiul lucrărilor la calea ferată ce va lega România de Europa. Șantierele din Hunedoara și Arad, vizitate de Răzvan Cuc

Infrastructura feroviară din România se modernizează în ritm de melc. Pentru a-i mobiliza pe constructorii care reabilitează căile ferate din țară, cele care ne vor lega de Nurnberg, Viena, Praga sau Budapesta, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat o porțiune din șantier.

În prezent se lucrează la înlocuirea căii ferate în județul Hunedoara și Arad, șantierele fiind inspectate, joi, de oficialul de la București.

”Le-aș mulțumi constructorilor care au înțeles să nu întrerupă munca și în lipsa bugetului național s-au mobilizat să-și execute contractele.

Le-am cerut antreprenorilor să fie atenți la durata contractelor, să efectueze lucrări de calitate și să-și respecte subcontractorii români cu care lucrează. Stiu că, de regulă, firmele mari străine nu vin să lucreze în România cu propriile utilaje, ci subcontractează de la firmele românești, de aceea să facă tot posibilul să-i plătească la timp, așa cum sunt dânșii plătiți.

Vreau să am o relație contractuală cu parteneri onești, indiferent de lucrările pe care le execută și să nu urmărească numai obținerea de claim-uri.

Antreprenorii se vor plictisi de prezența mea pe șantiere, dar asta-i viața! Acum trebuie să terminăm loturile de infrastructură, fie rutieră, fie feroviară pe care le avem în execuție”, a declarat Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

În august 2017, CFR SA și Asocierea FCC – Astaldi – Convensa au semnat contractul de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde lei (572,8 milioane euro), pentru modernizarea secțiunii Gurasada – Simeria. Segmentul de cale ferată se află pe Axa prioritară TEN-T 22 Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică).

Proiectul implică lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea a 17 poduri (dintre care trei peste Râul Mureș), 27 de podețe, patru pasaje superioare, trei pasaje inferioare, lucrări de reparații în nouă stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), de electrificare, energoalimentare și de implementare a sistemului de siguranță a traficului.

Sursa de finantare este asigurată din fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană și de la bugetul de stat. Termenul de execuție este de trei ani, în prezent lucrările fiind realizate în proporție de 7,71%.

Segmentul Coșlariu – Simeria are o lungime de 74,4 kilometri. Proiectul de modernizare presupune: construirea a 17.76 de kilometri de cale ferată dublă electrificată, modernizarea a nouă stații (Coșlariu, Sîntimbru, Barabanț, Alba Iulia, Vințu de Jos, Blandiana, Șibot, Aurel Vlaicu, Orăștie), construirea a 90 depoduri/podețe (33 de poduri și 57 de podețe) și a tunelului de la Turdaș de 780 de metri.

 

 

Șî Banatul vrea autostrăzi. Așa că ia o pauză de 15 minute, astăzi, la ora 15.00

Vineri, Banatul și întreaga Românie iau o pauză. Preț de 15 minute, la ora 15:00, în 15 martie, mai multe companii și ONG-uri se opresc din activitate. Prin acest manifest vor să-și arate nemulțumirea față de infrastructura proastă din țară. Totul a pornit de la apelul făcut de omul de afaceri sucevean Ștefan Mandachi.

Au anunțat ca se vor opri din lucru transportatorii bănățeni, mai multe companii private și asociații nonguvernamentale. Mai mult, șoferii din Timișoara și din marile orașe au transmis pe grupurile de Facebook mesaje prin care anunță că la ora 15:00 se vor opri în trafic, astfel blocând circulația.

Campania Vreau autostrăzi a pornit după ce suceveanul Mandachi, enervat de faptul că în estul țării nu e nici urmă de șosea rapidă, a construit singur un metru de autostradă. A realizat apoi un clip video în care i-a îndemnat pe toți românii să ia o pauză, vineri, pentru a protesta față de proasta infrastructură a țării.

De astăzi, ANAF declanșează controale masive la operatorii economici din toată țara

0

Începând de vineri, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) desfășoară acțiuni de control tematic privind respectarea de către operatorii economici a obligației de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform Mediafax.

Acțiunea de control a fost dispusă de Ministerul Finanțelor Publice (MFP), fiind determinată de faptul că cererea de case de marcat electronice a scăzut accentuat în perioada decembrie-februarie, vânzările diminuându-se. În luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut cu aproximativ 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu 11%.

„La nivelul majorității distribuitorilor autorizați și a unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi și nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service. Mai mult decât atât, solicitările de instalare și punere în funcțiune a noilor aparate de marcat au scăzut chiar și în cazul aparatelor achiziționate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri. Sunt semnalate numeroase situații în care aparatele sunt lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor”, au subliniat, anterior, reprezentanții ANAF.

Mediul academic, în ajutorul dezvoltării rurale FOTO-VIDEO

0

Aula Magna „Iulian Dracea” din cadrul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I” s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru cei ce au vrut să asiste la o Conferința Regională cu o temă extrem de generoasă dar și de evident impact pentru viitor.
Ideea principală de la care s-a plecat a fost de a crea un parteneriat pentru dezvoltare durabilă a mediului rural împreună cu mediul universitar.

Nu mai este demult un secret faptul că mediul rural românesc a rămas mult în urma celor similare din Occident, dar chiar și raportat la celelalte țări din Europa Centrală. Fermele sunt, în general, de mici dimensiuni și se lucrează doar pentru subzistența familiei. Terenurile se lucrează pe loturi minuscule și împrăștiate. Statul ajută cu unele subvenții, dar acestea vin sporadic, iar birocrația este destul de stufoasă. La toate acestea se adaugă și multe alte cauze sociale dar și economice.

Cel mai important factor: lipsa unei forțe de muncă tinere și sănătoase, stabilă, la sate, unde populația rurală este în general îmbătrînită.Conferința a fost organizată de către Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României” din Timișoara, împreună cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale. Evenimentul a adus în prim plan un parteneriat inovativ, între Agenția de Plăți, care asigură implementarea tehnică și financiară a Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală – AFIR și USAVMB „Regele Mihai I al României”, care se dorește să stea la baza asigurării premizelor dezvoltării durabile a mediului rural din Regiunea de dezvoltare vest – Timișoara.

Conferința găzduiește evenimentul regional de prezentare a platformei inovative de colaborare instituțională pentru dezvoltarea durabilă a mediului rural, a informațiilor privind fondurile disponibile pentru finanțarea proiectelor de investiții în agricultură și a informațiilor privind Planul strategic pentru PAC post 2020.

În spațiul conferinței a fost prezentată și aplicația CPAC dezvoltată de AFIR ce va veni în ajutorul beneficiarilor.

A ieșit la pescuit, dar nu s-a mai întors acasă. Tragedie pe lacul Cinciș!

Un bărbat de 60 de ani este căutat de aseară, după ce a căzut în apele adânci ale lacului Cinciș, din județul Hunedoara. Omul se afla la pescuit, și, la un moment dat, undița i s-a agățat. Pescarul a intrat în apă, folosindu-se de o cameră de cauciuc, pentru a elibera acul, dar „barca” s-a răsturnat, în zona de la coada lacului.

Bărbatul nu a mai putut ieși din apă, iar alți pescari au chemat de urgență salvatorii. „Căutările au început de miercuri seara, din jurul orei 20:30. Din cauza curenţilor mari şi a vizibilităţii reduse, acţiunea a fost îngreunată. Ea a fost reluată de dimineaţă cu un echipaj de scafandri din Deva şi unui de pompieri ai Detaşamentului din Hunedoara”, a declarat locotenent-colonel Mihai Dorobăţ, din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara.

În zona în care s-a înecat hunedoreanul, adâncimea apei variază între 5 lşi 10 metri.

A ieșit cu toporul în stradă și a distrus două mașini

Polițiștii din Vulcan, județul Hunedoara, au fost sesizați că un tânăr ce are un topor lovește două mașini parcate pe o stradă din localitate.

”La fața locului s-a deplasat de urgenţă un echipaj de poliție care a stabilit faptul că tânărul, în vârstă de 25 de ani, din municipiul Vulcan, aflat în stare de ebrietate, a distrus cu ajutorul unui topor elemente de caroserie a două autovehicule parcate pe strada Mihai Eminescu”, informează IPJ Hunedoara.

Polițiștii au deschis dosar penal pentru săvârșirea infracțiunilor de distrugere, amenințare, lovire și alte violențe și tulburarea ordinii și liniștii publice. Asta pentru că tânărul l-a amenințat și l-a agresat fizic pe un alt tânăr, în vârstă de 29 de ani.