Simularea virtuală și conducerea automatizată, viitorul auto

293

Una dintre cele mai importante companii de automotive din Timișora aduce în prezent viitorul auto. Mai exact, Continetal dezvoltă un proiect de simulare virtuală a conducerii automatizate a autovehiculelor. La proiect au pus umărul specialiști din toată lumea, dar și din Timișoara.

Pentru dezvoltarea funcțiilor AD (conducere automatizată – automated driving), este nevoie de un mediu mai complex – chiar și în lumea reală – de dezvoltare virtuală și testare. În special, aceasta se aplică simulării complexe a comportamentului dinamic al participanților la trafic. Simularea diferitelor stiluri de conducere (de exemplu, agresivă, defensivă) este importantă pentru a reda cât mai clar realitatea și a evita procesele nerealiste, monotone și previzibile. Continental crează un mediu de testare și dezvoltare extrem de scalabil, foarte modular, care să răspundă noilor cerințe. AAI are competențe în a forma medii virtuale bazate pe hărți HD (high definition) și pe utilizatorii ce folosesc inteligenţa artificială, cu intenția de a dezvolta corect domeniul de validare din ce în ce mai larg în ceea ce privește conducerea automatizată. Instrumentele de simulare dezvoltate în cadrul colaborării vor fi puse la dispoziția întregii industrii auto.

Mai sigur, mai rapid și mai rentabil

„Scopul nostru final este întotdeauna siguranța absolută. Acest lucru este valabil mai ales pentru conducerea automatizată“, a declarat Karl Haupt, directorul departamentului Advanced Driver Assistance Systems din Continental.

„Resursele în verificarea mașinii sunt limitate, iar testarea virtuală poate oferi feedback rapid pentru dezvoltatori. În timp ce un vehicul real poate conduce aproximativ 10.000 de kilometri de încercare, în cadrul unui test fizic, într-o lună, astăzi până la 8.000 de kilometri pe oră sunt posibili cu ajutorul simulării virtuale. Acest număr va crește în viitor“, a adăugat acesta.

Stabilit la o limită care garantează nivelul necesar de siguranță, numărul de kilometri de testare poate fi atins mai rapid și mai eficient din punct de vedere al costurilor. Testarea reală continuă să fie esențială pentru verificarea funcțiilor de conducere, deoarece verificarea la un nivel pur virtual nu este suficientă. Evaluările virtuale ajută la reducerea riscurilor înainte de probele făcute în lumea reală și oferă o înregistrare completă a testelor cu analize de date și posibilităţi de reluare a incidentelor pentru o identificare precisă cu scopul de a îmbunătăți software-ul.

AAI și Continental au început deja colaborarea. „Această colaborare plasează Continental drept un pionier în domeniul dezvoltării și folosirii instrumentelor de simulare virtuală pentru sectorul auto“, a spus Haupt.

Continental construiește un vehicul virtual cu software care să aibă diferite funcții de conducere la diferite niveluri de automatizare. Întreaga misiune a Continental include și reprezentarea completă a propriului său vehicul și a tuturor componentelor software pe care le conține, cu sarcina de simulare a dinamicii de conducere. Toate produsele ADAS dezvoltate de Continental vor fi testate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.