Scrisoare deschisă: 40 de matematicieni îi cer lui Sorin Grindeanu să trimită la Biblioteca Națională șapte exemplare din cartea scrisă împreună cu tatăl său pentru a putea fi consultată

    245

    40 de matematicieni din România îi solicită ministrului Sorin Grindeanu, într-o scrisoare deschisă, să trimită la Biblioteca Națională, conform legii, șapte exemplare din cartea scrisă împreună cu tatăl său pentru a înlătura în acest fel îndoiala privind existența ei.

    ”Atâta timp cât cartea “Integrala Lebesgue-Radon în raport cu o măsură complexă” de Nicolae Grindeanu și Sorin Grindeanu, Editura Ionescu (2002) nu poate fi consultată într-o bibliotecă publică, aceste motive de îndoială legate de existența ei produc un rău mult mai mare decât binele adus de contribuția unui om la actul de guvernare”, se arată în scrisoarea celor 40 de matematicieni, între care nume foarte cunoscute ca Radu Gologan sau Sergiu Moroianu, soțul primarului de la Sectorul 1, Clotilde Armand

    Matematicianul Sergiu Moroianu l-a acuzat pe Sorin Grindeanu că își ascunde cartea de matematică pe care ministrul Transporturilor susține că a scris-o împreună cu tatăl său. Este vorba despre volumul ”Integrala Lebesgue-Radon în raport cu o măsură complexă”, apărut în CV-ul lui Grindeanu când acesta era premier. Ulterior, primarul Sectorului 1 Clotilde Armand a declarat că speră ca premierul Nicolae Ciucă să ia măsuri pentru a nu se repeta cazul Florin Roman în Guvern.

    În replică, ministrul transporturilor a declarat că a făcut ”școala la timp și complet”. ”Vă rog să vă adresați Ministerului Educației și să cereți foile mele matricole de elev, de student și să vedeți, nu vă spun dinainte, dar să vedeți ce note am luat și ca elev și ca student”, a declarat luni, ministrul Transporturilor.

    Redăm mai jos integral scrisoarea deschisă a celor 40 de matematicieni:

    ”Domnului ministru Sorin Grindeanu

    Domnule ministru,

    Comunitatea universitară și academică din România încurajează munca onestă, originală, care respectă standardele internaționale de calitate. Numai aplicând aceste principii putem combate impostura și frauda în învățământ și cercetare. Impunerea unor reguli de etică în învățământ este un proces dureros, care implică multe sacrificii. Dacă un student aflat în criză de timp preia o pagină din altă sursă în lucrarea de licență, el și-a însușit în mod nepermis munca altor cercetători. Materia respectivă nu a fost aprofundată de către student. Pe cale de consecință, lucrarea se respinge.

    În cazul în care o lucrare științifică este citată într-un curriculum vitae, fiind folosită ca argument pentru avansarea profesională, cu atât mai mult când este vorba despre poziții în cadrul statului român, exigențele sunt foarte serioase. Dacă autoritatea unui cadru didactic universitar se bazează în ultimă instanță pe faptul că statul român a acreditat universitatea respectivă, orice urmă de îndoială legată de comportamentul etic al celor care ocupă funcții înalte în statul român știrbește legitimitatea și autoritatea unui profesor și îi îngreunează misiunea de combatere a fraudei prin respectarea eticii în învățământ și cercetare.

    Domnule ministru, există motive de îndoială care știrbesc autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, autoritatea viceprim-ministrului și a întregului Guvern. Atâta timp cât cartea “Integrala Lebesgue-Radon în raport cu o măsură complexă” de Nicolae Grindeanu și Sorin Grindeanu, Editura Ionescu (2002) nu poate fi consultată într-o bibliotecă publică, aceste motive de îndoială legate de existența ei produc un rău mult mai mare decât binele adus de contribuția unui om la actul de guvernare.

    Dezbaterea publică legată de carte are multiple efecte negative pentru imaginea dumneavoastră și a Guvernului. Singurul mod în care această dezbatere poate fi curmată este să trimiteți către Biblioteca Națională a României, cu titlu de depozit legal, cele 7 exemplare stipulate de legea 111/1995.

    București,
    21.12.2021

    SEMNATARI

    Prof. dr. Toma Albu, IMAR
    CS I dr. Florin Ambro, IMAR
    CS II dr. Cristian Anghel, IMAR
    CS I dr. Marian Aprodu, IMAR
    CS I dr. Lori Badea, IMAR
    Prof. dr. Ioan Bucătaru, Universitatea A. I. Cuza, Iași
    Prof. dr. Wladimir-Georges Boskoff, Societatea de Științe Matematice din România, Constanța
    CS I dr. Vasile Brînzănescu, IMAR
    CS III dr. Mircea Cimpoiaș, IMAR
    Lect. dr. Oana Constantinescu, Universitatea A. I. Cuza, Iași
    Lect. dr. Gențiana Dănilă, Universitatea Paris-Diderot
    Lect. dr. Crina Dăscălescu, Universitatea București
    Prof. dr. Sorin Dăscălescu, Universitatea București
    Conf. dr. Marius Dumitran, Universitatea București
    Conf. dr. Cristian Enache, American University of Sharjah, U.A.E.
    Prof. dr. Ionel-Dumitrel Ghiba, Universitatea A. I. Cuza, Iași
    Prof. dr. Radu Gologan, Societatea de Științe Matematice din România
    Conf. dr. Denis Ibadula, Universitatea Ovidius, Constanța
    Prof. dr. Florentin Ipate, Universitatea București
    CS I dr. Cezar Joita, IMAR
    Prof. dr. Alexandru Kristaly, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
    Prof. dr. Liviu Marin, Universitatea București
    Prof. dr. Ion Mihai, Universitatea București
    Prof. dr. Mihai Mihăilescu, Universitatea Craiova
    Prof. dr. Gigel Militaru, Universitatea București
    Prof. dr. Ciprian Modoi, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
    Prof. dr. Andrei Moroianu, Universitatea Paris-Saclay
    Conf. dr. Mihnea Moroianu, Universitatea Politehnica din București
    CS I dr. Sergiu Moroianu, IMAR
    CS II dr. Florin Nicolae, IMAR
    Prof. dr. Liviu Ornea, Universitatea București
    CS III dr. Liviu Păunescu, IMAR
    Prof. dr. Dorin Popescu, IMAR
    Conf. dr. Mihai Prunescu, Universitatea București
    CS I dr. Radu Purice, IMAR
    Dr. Andrei Rădulescu-Banu, Lexington, Massachusets
    Prof. dr. Gheorghe Ștefănescu, Universitatea București
    Prof. dr. Andrei Teleman, Universitatea Marseille, Franța
    Prof. dr. Eugen Vărvărucă, Universitatea A. I. Cuza, Iași
    Prof. dr. Constantin Zălinescu, Universitatea A. I. Cuza, Iași

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.