Modificări în regulamentul TimPark: abonamentul de rezident și pentru reședință

210

Apar primele modificări în regulamentul TimPark, care abia a intrat în vigoare. Autoritățile consideră că unele prevederi erau ambigue sau că limitau accesul la abonamentul de rezident a unor șoferi.

„Având în vedere faptul că actuala regelemnatre nu este suficient de cuprinzătoare privitor la anumite situații punctuale privind mai multe categorii de persoane fizice cu domiciliul/reședința în muncipiul Timișoara, ceea ce împiedică accesul acestora la obținerea acestui tip de abonament DE TIP „REZIDENT”, se propune modificarea corespunzătoare a prevederilor art. 11, lit. f) din Regulamentul de funcţionare al sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara, așa cum a fost el aprobat prin HCLMT nr. 20/25.01.2022”, aflăm din proiectul de hotărâre.

Modificările ar da posibilitatea celor care folosesc mașini de serviciu, de exemplu, sau folosesc un autoturism care nu le aparține să îl parcheze totuși în zona în care locuiesc. „Prin modificările preconizate se are în vedere lărgirea categoriilor de persoane fizice care pot beneficia de acest tip de abonament, respectiv persoanelor fizice care au domiciliul sau reședința în municipiul Timișoara, însă nu dețin în proprietate autovehiculul pe care-l utilizează, respectiv autovehiculele utilizate de către persoanele fizice cu domiciliul/reședința în municipiul Timișoara sunt înmatriculate pe persoane juridice. Astfel, pentru a nu limita dreptul acestor categorii de persoane fizice (utilizatori ai autovehicuelelor) de a staționa cu aceste autovehicule la adresa de domiciliu/reședință, apreciem ca fiind necesară modificarea corespunzătoare”, aflăm și din propunere.

Abonamentul „REZIDENT” va presupune următoarele condiții: se emite, cu valabilitate de la data eliberării și până la finele anului în care este eliberat, solicitanților persoane fizice, pentru adresa de domiciliu din municipiul Timișoara, respectiv pentru adresa de reşedinţă (fosta viză de flotant) înscrisă în actul de identitate de către autoritățile competente.

Eliberarea abonamentului se face pe bază de buletin (carte) de identitate, prin intermediul căruia se determină subzona de rezidență căreia i se aplică abonamentul, şi certificat de înmatriculare al autovehiculului având inspecţia tehnică periodică valabilă. În cazul autovehiculelor deținute în comun de către soți, respectiv autovehiculelor deținute în familie, între rude de gradul I, se va prezenta, suplimentar, și certificatul de căsătorie, respectiv certificatul de naștere, în cazul in care solicitantul nu este înscris ca proprietar în certificatul de înmatriculare al autovehiculului.

Abonamentul se inscripţionează cu numărul de înmatriculare al vehiculului și este netransmisibil. Acest tip de abonament poate fi eliberat și în cazul autovehiculelor înmatriculate pe persoane juridice, caz în care abonamentul se va elibera pentru subzona unde persoana fizică solicitantă are adresa de domiciliu/reședință în actul de identitate, suplimentar urmând a se prezenta și o dovadă din partea proprietarului din care să rezulte dreptul persoanei fizice de a utiliza acel autovehicul.

Acest tip de abonament se poate elibera pentru un singur autovehicul/persoană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.