Herta Muller şi Traian Vuia au fost indicate ca personalităţi reprezentative pentru brandul judeţului Timiș

96

Cuvintele ‘cultură” şi ‘istorie’ definesc cel mai bine judeţul Timiş, iar personalităţile locale cele mai cunoscute la nivel naţional sunt Herta Muller şi Traian Vuia, conform unui studiu efectuat în vederea identificării viitorului brand turistic al judeţului, a anunţat directorul executiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Timiş, Delia Barbu.

Aspectele au fost stabilite în urma unor dezbateri la nivelul judeţului şi în plan naţional lansate în septembrie de APDT Timiş. Rezultatele obţinute şi concluziile trase în cadrul lucrărilor comisiei de brand a Asociaţiei, coroborate cu datele obţinute din analiza pieţelor turistice şi cu alţi indici vor sta la baza procesului de design al brandului şi de creaţie a elementelor vizuale şi a stilului acestuia, în perspectiva viitoarei Capitale Culturale Europene şi după aceea.

„Cultura, tradiţiile şi obiceiurile locale, festivalurile şi evenimentele fac din Timiş o destinaţie culturală de top – este un lucru susţinut de 43,8 % dintre timişenii chestionaţi şi de 58,8 % dintre respondenţi la nivel naţional. Comisia (de brand, n.r.) consideră, ca şi aproximativ 50% dintre firmele naţionale de incoming, că printre atuurile turistice ale judeţului se numără podgoriile, berea, folclorul şi gastronomia. În unanimitate, ‘dinamic’ a fost ales ca atributul care descrie fidel judeţul, aceasta fiind şi percepţia despre Timiş a majorităţii agenţiilor naţionale de incoming. Cuvintele care definesc cel mai bine judeţul sunt ‘cultură’ şi ‘istorie'”, a declarat Delia Barbu.

La capitolul personalităţi din Timiş, pentru locuitorii judeţului adevăratul erou este Traian Vuia, în timp ce subiecţii consultaţi la nivel naţional au situat-o pe locul I pe laureata Premiului Nobel pentru Literatură (2007), Herta Muller, urmată de Ioan Holender şi de Traian Vuia, arată un comunicat al APDT Timiş. Gustul reprezentativ pentru judeţ este considerat a fi cel al vinurilor şi al berii locale, urmat de cel al plăcintelor şi clătitelor (pe locul I în preferinţele partenerilor naţionali).

La capitolul miros, au fost preferaţi unanim trandafirii, urmaţi de liliac şi tei.

În ceea ce priveşte muzica, pe locul I a fost ales rock-ul, cu focalizare puternică pe grupul Phoenix, urmat de muzica clasică. „Unanimitatea generală a fost la alegerea caracteristicii timişeanului, considerat multicultural şi deschis/ tolerant (open minded), iar Revoluţia din 1989 este de departe simbolul considerat definitoriu pentru întregul judeţ. Mai bine de jumătate dintre partenerii români din turism consideră oferta turistică a judeţului ca fiind una variată, cele mai bune produse turistice fiind considerate turismul cultural, gastronomic şi viticol, Business travel şi turism activ şi de aventură. Partenerii din ţară au aprecieri şi pentru anumite Circuite turistice și tematice”, menţionează Delia Barbu.

Cea mai importantă piaţă turistică internă emitentă de turişti pentru Timiş este considerată în unanimitate a fi cea a Bucureştiului, iar cu mari majorităţi au fost alese şi principalele pieţe turistice străine pentru destinaţia Timiş, acestea fiind Germania, Austria şi Italia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.