Constructorul centurii de sud a Timișoarei va începe lucrările pe terenurile suplimentare. După ce exproprierile au fost realizate și incluse în contract, DRDO Timișoara anunță că zonele vor fi atacate de antrepreor.
O mare mobilizare pe șantier este în zonele unde varianta de ocolire se întretaie cu alte drumuri.
„Din punctul de vedere al lucrărilor de pe șantier, pe câteva porțiuni din zona DN 59 – Chișoda, zona Moșnița Nouă – Drumul Boilor și în zona Ghiroda (conexiune cu centura de nord și DN 6) a început realizarea structurii rutiere: umpluturi cu pământ, așternere de balast, după care va urma piatra spartă și, ulterior, straturile de asfalt. Continuă decopertările terenului în zona localităților Chișoda și Giroc, relocările rețelei Transgaz din zona Moșnița Nouă și lucrările specifice pentru podul peste Bega, la Ghiroda, pasajul peste calea ferată din zona localității Utvin, precum și lucrările la podețe” ,aflăm de la DRDP Timișoara.
După un an și trei luni de la demararea lucrărilor de construire a variantei de ocolire, stadiul este de 30%, iar ministrul Transporturilor cere o mai mare mobilizare pe șantier.
”Așa că mă aștept ca antreprenorul să crească mobilizarea în teren și, implicit, finalizarea lucrărilor în cursul anului viitor. Momentan, stadiul fizic este de peste 30%. Se lucrează la structuri, decopertări, terasamente, relocări de utilități”, a transmis, recent, Căătlin Drulă, ministrul Transporturilor.
Pe cei 25 de kilometri ai centurii vor fi construite 5 intersecții, 3 sensuri giratorii, 3 poduri, 7 pasaje și două parcări unde șoferii își vor putea lăsa mașinile pentru scurt timp.
În privința intersecției cu Drumul Boilor, soluția tehnică a fost aprobată de Compania de Drumuri și astfel va fi inclusă în contract.