14.1 C
Timișoara
sâmbătă 18 mai 2024

Ce se schimbă în plata cu cardul de la 1 ianuarie

Sistemul bancar din România implementează noile protocoale care sporesc protecția și confidențialitatea datelor financiare ale consumatorilor în timpul tranzacțiilor online cu cardul pe site-uri din spațiul economic european

Se schimbă plata cu cardul din 2021, modificarea va avea loc începând cu 1 ianuarie. Consumatorii vor confirma prin autentificarea strictă tranzacțiile online cu cardul pe site-uri din spațiul economic european.

Reglementarea unitară pentru toți consumatorii europeni face parte din Directiva Revizuită a UE privind serviciile de plată (DSP2) și este preconizată să contribuie la creșterea încrederii consumatorilor și să dinamizeze plățile electronice, mai ales în acest context pandemic în care se recomandă plata cu cardul.

Comercianții online trebuie să solicite autentificarea plăților prin implementarea noilor protocoale de securitate în platformele comerciale online, iar băncile emitente ale cardurilor trebuie să asigure autentificarea strictă.

Pentru a avea o experiență cât mai ușoară, biometria (autentificarea cu amprentă/ recunoaștere facială) poate fi o opțiune de autentificare a tranzacțiilor, autentificare care are loc în aplicațiile băncilor de internet/mobile banking/aplicațiile de semnare tranzacții (e-token)/ wallet-uri, conform unui comunicat de presă.

Pentru consumatorii care nu au acces la o astfel de metodă, băncile vor implementa și alte opțiuni de autentificare a tranzacțiilor, de tipul unei parole statice.

Se schimbă plata cu cardul din 2021. Cum se va face autentificarea 

Fiecare emitent de carduri din România a comunicat sau urmează să comunice clienților proprii care sunt metodele de autentificare a tranzacțiilor online cu cardul și care sunt modificările aduse fluxurilor actuale.

Metodele de autentificare care respectă cerințele SCA sunt:

  • Autentificare și semnare în aplicația de internet/mobile banking/e-token/wallet a băncii;
  • Cod primit prin SMS + parolă statică (opțiune de back-up în condițiile în care clienții nu au acces la aplicația de internet banking);
  • Cod primit prin SMS + amprentă;
  • Cod generat într-o aplicație de semnare tranzacții (e-token) + amprentă

Sursa: www.romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Citește și :