Ce-a pățit un director de la ENEL când a văzut factura la consumul de curent !

1088

Ciprian Bănărescu, expert tehnic proiect Smart Meter din cadrul Enel, a relatat, într-o conferinţă pe tema contorizării inteligente din România, propria experienţă privind beneficiile pe care le aduce instalarea acestor tehnologii la consumatori, arătând cum a reuşit să-şi reducă factura la jumătate.

Reprezentantul Enel a început prin a spune că, pe baza experienţei din Italia, compania şi-a propus să atingă ţinta prevăzută în Legea energiei, respectiv ca 80% dintre consumatori să aibă contoare inteligente până în anul 2020.

„Astfel, din 2015 până în prezent, s-au înlocuit 300.000 de contoare, iar, din punctul nostru de vedere, suntem pregătiţi să ajungem la 80% la targetul prevăzut (anul 2020 – n. r.), în cazul în care există şi cadrul reglementat. Vom menţine ritmul maxim de implementare”, a susţinut el.

Întrebat dacă a observat o schimbare în comportamentul clienţilor după instalarea contoarelor inteligente, el a oferit propriul exemplu: „La mine acasă, într-un apartament din Bucureşti, s-a înlocuit contorul clasic cu un smart meter şi a crescut automat şi înregistrarea contorului, a crescut factura. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să schimb iluminatul în casă, am trecut pe led şi am redus factura la jumătate. Deci, este pe propria piele”.

El a arătat că marele beneficiu al contorizării inteligente este urmărirea consumului.

„Aceste soluţii permit urmărirea consumului, posibilitatea de a solicita furnizorului o gamă mai variată de tarife, să ghideze consumatorul ce îşi doreşte şi să nu i se impună din altă parte ce să aibă. Există beneficii şi pentru distribuitor: reducerea costurilor cu reconectarea, cu impact asupra costurilor clientului, reducerea costurilor de citire şi în general scăderea pierderilor”, a arătat Bănărescu.

Potrivit datelor ANRE, aproximativ 4,8% dintre consumatorii din România, adică un număr de 443.000, deţin în acest moment contoare inteligente de măsurare a energiei, iar companiile şi-au propus în acest an extinderea acestor tehnologii pentru încă 270.000 de clienţi, după cum a declarat Maria Ispas, director al Direcţiei de Analiză-Investiţii din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energie (ANRE), în cadrul aceleiaşi conferinţe.

sursa: capital.ro

LĂSAȚI UN MESAJ