Când ar putea începe lucrul pe secțiunea de tuneluri de pe Lugoj – Deva, lot 2

298

Șoferii din vestul țării așteaptă de ani buni să circule pe autostradă, cel puțin până la Deva și să scape de drumul național 68A, care este plin de gropi și denivelări. Din păcate, avem o veste proastă! Cel puțin un segment de șosea rapidă nu va intra nici măcar în lucru în această primăvară.

O mare problemă a autostrăzii Lugoj – Deva este o porțiune din lotul 2, cea cu faimoasele tuneluri pentru animale. Aici nici măcar licitația pentru proiectul tehnic nu e gata, iar surse din cadrul Companiei de Drumuri spun că acum se evaluează ofertele depuse, proces ce poate dura chiar și 4 luni.

Potrivit site-ului CNAIR, ”obiectul contractului este reprezentat de:

– completarea Proiectului Tehnic existent, prin realizarea listelor de cantități, descrierilor de prețuri, detaliilor de execuție cu mențiunea „Bun de execuție”, în vederea demarării procedurii de achiziție publică pentru finalizarea execuției autostrăzii Lugoj – Deva km 43+060 – km 52+880 din cadrul contractului „Proiectare și execuție autostrada Lugoj – Deva Lot 2: km 27+620 – km 56+220”

– servicii de asistenţă tehnică în pregătirea Documentaţiei Tehnice, parte a Documentaţiei de Atribuire pentru contractul de execuţie aferent obiectivului și asistență tehnică pentru Beneficiar pe durata desfăşurării procedurii de achiziţie publică, pentru formularea de răspunsuri la eventualele clarificări solicitate de Operatorii Economici în legătură cu proiectul întocmit;

– servicii de asistenţă tehnică din partea Proiectantului, până la admiterea de către Beneficiar a Recepției Finale pentru „Execuția autostrăzii Lugoj – Deva km 43+060 – km 52+880”, în conformitate cu prevederile Legii nr.10/1995 privind calitatea în construcţii”.

Astfel, abia la mijlocul anului inginerii vor merge pe tren pentru a întocmi documentele tehnice. Pentru acest lucru, firma câștigătoare va primi puțin peste 600.000 de lei. Apoi va urma organizarea unei licitații pentru construirea tunelurilor și a șoselei rapide. În aceste condiții, termenul de deschidere – trimestrul II 2019 – este imposibil de îndeplinit.

sursa foto – Asociația Pro Infrastructura

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ