15.1 C
Timișoara
sâmbătă 4 mai 2024

Avansează lucrările la viitoarea magistrală feroviară din vestul României

Tunelurile feroviare construite pe malul Mureşului, în vestul României, se află în şantier de peste doi ani ani, însă lucrările sunt departe de final.

Trei tuneluri feroviare, dintre care unul deschis parţial (polată) sunt construite pe malul stâng al râului Mureş, în vecinătatea localităţilor Tisa (comuna Burjuc) şi Sălciva (comuna Zam).

Lucrările la tuneluri au început în urmă cu peste doi ani, în cadrul proiectului de modernizare a magistralei feroviare Simeria – Arad (141 de kilometri), pe tronsonul Ilteu – Gurasada, de 22 de kilometri. VIDEO 120 de ani de la deschiderea căii ferate Hunedoara – Ţinutul Pădurenilor.

Pe cel mai dificil sector al şantierului sunt construite două tuneluri şi o polată (tunel la zid, descoperit parţial), în lungime totală de 1,2 kilometri. Construcţiile sunt necesare pentru a putea creşte viteza de deplasare a trenurilor, faţă de cea de pe vechiul traseu al căii ferate Simeria – Arad, aflat pe celălalt mal al râului Mureş. Salba de tuneluri va fi compusă, potrivit proiectului iniţial, din polata cu lungimea de 340 de metri, un tunel de 634 metri şi unul de circa 250 de metri.

Proiectul noii magistrale feroviare Simeria – Arad vizează modernizarea a 141 de kilometri de cale feratăşi include construcţia a nouă poduri feroviare peste Mureş, a unor tuneluri feroviare şi a circa 60 de kilometri de traseu complet nou de cale ferată pe valea Mureşului.

Calea ferată din vestul României este proiectată ca trenurile de călători să poată circula pe ea cu viteza de până la 160 de kilometri pe oră, iar marfarele – cu până la 120 de kilometri pe oră. Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare, demarat în 2018, are o valoare de peste 9,5 miliarde de lei şi este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune şi de la Bugetul de Stat, potrivit Ministerului Transporturilor.

Potrivit celei mai recente estimări a constructorilor, de la începutul acestui an, lucrările la cele patru tronsoane ale viitoarei magistrale feroviare din vestul României se află în următoarele stadii de realizare: Subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava, construit de companiile Astaldi S.p.A., şi FCC Construccion SA – 68 la sută; Subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu, construit de Astaldi S.p.A. şi FCC Construccion SA – 73 la sută; Subtronsonul 2c: Ilteu – Gurasada, construit de RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) – 48 la sută; Tronsonul 3: Gurasada – Simeria, construit de FCC- Astaldi – 54 la sută, potrivit informaţiilor prezentate de Asociaţia Pro Infrastructură.
Sursa: adevarul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

RETIM anunță o întrerupere a programului de colectare pentru data de 4 mai 2024, în Zona 1 Timiș

RETIM dorește să informeze utilizatorii din Zona 1 Timiș despre faptul că astăzi, 4 mai, suntem în imposibilitatea de a realiza colectarea deșeurilor în...

Cum va fi vremea de Paște. Se anunță ploi în jumătate de țară

Vremea de Paște. Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o nouă prognoză pentru zilele de sărbătoare. De Paște va ploua în majoritatea zonelor țării. Așadar,...

Citește și :