Adevărul despre cel mai grav accident produs vreodată pe o autostradă din România

3176

Teribilul accident de la Lehliu, pe Autostrada Soarelui, cel mai grav accident produs vreodată pe o autostradă din România, a zguduit astăzi o ţară întreagă. 29 de maşini s-au ciocnit în lanţ, 4 persoane au decedt, iar 50 sunt rănite. ISU Călăraşi a activat planul roşu de intervenţie. Totuşi care au fost cauzele care au provocat accidentul?

Informaţiile sunt contradictorii. Cert este că ceaţa deasă, cu vizibilitate de 50 de metri, şi neatenţia la volan au fost printre principalii factori care au favorizat carambolul. Pilotul Titi Aur vorbeşte şi de un efect de turmă, referindu-se la un alt factor care ar fi putut favoriza accidentul: şoferii se influenţează unul pe altul să conducă mai repede decât este prudent şi ajung să ignore regulile de siguranţă.

Accidentul s-a produs în două etape, fapt confirmat atât de subprefectul de Călăraşi, cât şi de reprezentanţii Poliţiei. Potrivit acestora, la baza nenorocirii stă o maşină care a ieşit din parcarea unei benzinării, de la km 67. De aici a pornit totul. A ieşit fără se asigure din parcare, a pătruns prea mult pe sensul de mers şi a fost izbită de o altă maşină, care, ulterior, a frânat brusc. La acest lucru au contribuit şi condiţiile meteorologice nefavorabile. Judeţul Călăraşi se afla sub cod galben de ceaţă densă, vizibilitate scăzută sub 50 de metri.

După ce aceste două maşini s-au tamponat, pe acelaşi sens de mers a venit un TIR. Observând că s-a întâmplat un accident, a frânat brusc pentru a nu intra în ei. Se pare că maşinile care veneau din spatele TIR-ului nu au mai avut timp să oprească şi s-au lovit puternic unele de altele. Practic, accidentul s-a produs în două etape, au fost două caramboluri.

Există informaţii, neconfirmate încă de Poliţie, că cei doi şoferi implicaţi în ciocnirea uşoară ar fi ieşit din maşini pentru a media accidentul. Nu este clar, deocamdată, dacă au retras automobilele pe banda de urgenţă sau le-au lăsat în mijlocul şoselei, cu avariile pornite.

Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu Gară a deschis dosar penal în cazul accidentului în lanț produs sâmbătă dimineață pe autostrada A2, iar potrivit datelor actuale încadrarea este de ucidere din culpă și vătămare corporală însă nu au fost identificați deocamdată cei vinovați.

Întrebată dacă au fost identificate până în acest moment persoana sau persoanele cu responsabilități în producerea accidentului în lanț, Liliana Bănescu, reprezentantul Parchetului, a precizat că în prezent nu apar în dosar nume de persoane care ar putea fi considerate vinovate: „În momentul de față nu avem față de nimeni îndreptată acțiunea penală. Aceste lucruri vor fi stabilite în zilele următoare, după ce ne vom lămuri cu toate datele culese privind cauzele producerii accidentului”.

Întrebat dacă, după primele cercetări, se poate spune cine ar putea fi considerat principalul responsabil pentru acest accident în lanț, George Grigore, director adjunct la Direcția Rutieră din cadrul Poliției Române, a afirmat că nu se poate pronunța în acest moment cu privire la acest lucru.

„Nu ne putem pronunța la acest moment despre acest lucru. Am discutat inclusiv cu prim-procurorul de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu, care coordonează toată activitatea de cercetare. Deocamdată, la acest moment, la sediul Biroului de Poliție A2, sunt în desfășurare audieri. Aproximativ 20 de conducători auto, care nu au fost internați, care nu au suferit vătămări, sunt în acest moment audiați pentru încercarea stabilirii cauzelor producerii acestui eveniment”, a spus George Grigore.

Potrivit acestuia, pe lângă audieri, urmează să aibă loc și alte expertize în acest caz.

„Se vor face inspecții tehnice la autovehicule, se vor face probabil expertize, în funcție de ce dispune procurorul care coordonează activitatea”, a mai spus George Grigore.

LĂSAȚI UN MESAJ