13.1 C
Timișoara
sâmbătă 27 aprilie 2024

Utilajele care mențin Bega navigabilă și pot repara ecluza de la Sânmihaiu Român

Mai multe utilaje speciale au ajuns pe Canalul Bega. Acestea sunt absolut necesare pentru a menține albia râului curată și nabigabilă. De asemenea, cu ajutorul echipamentelor va fi refăcut nodul hidrotehnic și ecluza de la Sânmihaiu Român.

”Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) a participat, în intervalul 14-16 octombrie 2019, la punerea în funcțiune a echipamentelor tehnice de întreținere a canalului navigabil Bega, achiziționate în cadrul proiectului “Repararea Infrastructurii de navigație a Canalului Bega”, finanțat prin Programul IPA Interreg CBC Romania-Serbia – RORS 15. Astfel, au fost achiziționate cele mai noi echipamente tehnice care sunt necesare pentru lucrările de întreținere pe canalul Bega: o dragă multifuncțională și două barje din care una autopropulsată. Acestea sunt construcții robuste, fiabile, sigure, facil de transportat și de întreținut, cât și adecvate condițiilor specifice de lucru (de gabarit și pescaj) ale canalului Bega, inclusiv de transport prin ecluzele canalului și pe sub podurile de pe traseu” transmite ABAB.

Valoarea utilajelor este de 721.000 de euro (TVA inclus). Firma câștigătoare a licitației internaționale este Conver BV, din Olanda.

„Canalul Bega transportă un debit solid important. Estimăm volume de lucrări mult mai ample, ce vor include pe lângă îndepărtarea vegetației acvatice și dragarea a circa 5.000-10.000 mc/an, probabil chiar mai mult în prima perioadă de exploatare a canalului navigabil. Această achiziție este deosebit de importantă și completează dotarea existentă a ABA Banat”, a afirmat Titu Bojin, directorul ABA Banat.

Draga multifuncțională este echipată cu diverse dispozitive de lucru specifice domeniului de activitate: braț și cupă excavator, cositoare hidraulică, mulcer (tocător de resturi vegetale), etc și are ca scop principal asigurarea adâncimii optime și a gabaritului pentru navigația pe canalul Bega. Barjele, din care una va fi autopropulsată prin intermediul unei unități de navigare și propulsie, vor deservi formația Navigație din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor Timiș-ABA Banat. Barjele vor asigura transportul materialului rezultat din activitatea de curățire/dragare/defrișare/tăiere vegetație pe canalul Bega, până la locurile de depozitare. Barja autopropulsată poate să tracteze și cealaltă barjă, fără dispozitiv de propulsie. Reabilitarea pentru funcționarea în stare de siguranță a nodului hidrotehnic Sanmihaiu Român și dotarea cu echipamente tehnice de întreținere a canalului navigabil sunt condiții esențiale de asigurare a infrastructurii de navigație viabilă.

Proiectul “Repararea Infrastructurii de navigație a Canalului Bega” reprezintă o provocare importantă atât pentru comunitatea română, cât și pentru cea sârbească și crează oportunități de cooperare a zonelor adiacente Timișoarei și Zrenjaninului prin dezvoltarea legăturilor de transport și a turismului între aceste zone. Vă reamintim că valoarea totală a proiectului este de 13.8 milioane de euro (TVA inclus) din care 11.7 milioane de euro reprezintă 85% din finanțare și este asigurată de fonduri UE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Primarul Timișoarei și președinta Agenţiei Naţionale pentru Sport au agreat soluția optimă pentru secția de canotaj a CSM

Primarul Dominic Fritz și Elisabeta Lipă, președinta Agenţiei Naţionale pentru Sport și multipla campioană olimpică de canotaj, au agreat că soluția...

Următorul pas pentru tranziția Timișoarei spre energie verde

Primăria Municipiului Timișoara continuă procedurile necesare pentru tranziția la energia verde în termoficare, prin intermediul unui nou serviciu. Astfel, Serviciul Public de Interes Local...

Citește și :