Useristul Lațcău, viceprimar al Timișoarei, îl acuză pe Alin Nica de corupție! Contre fără sfârşit pe tema proiectului de extindere a şoselei Dumbrăviţa – A1

174

Continuă contrele politice la nivelul judeţului Timiş. Într-o postare pe facebook, viceprimarul Timişoarei susţine că proiectul de extindere a șoselei Dumbrăvița – Autostrada A1 e făcut în interesul constructorului şi îl acuză pe preşedintele CJ Timiş de corupţie.

„Ce face o administrație publică când trebuie să realizeze un proiect „primit” de la fosta administrație, dar prost gândit și întocmit? Poate să depisteze și încerce să rezolve problemele, cu tot efortul implicat, sau poate să dea vina pe un partener pentru propria incompetență și pentru câștig politic pe termen scurt.

În cazul proiectului Consiliului Județean Timiș (CJ), de extindere la patru benzi a DJ691 (Dumbrăvița – Autostrada A1), am identificat din decembrie anul trecut o serie de mari probleme:
lipsa stâlpilor necesari pentru linia de troleibuz,
întreruperea trotuarelor și a pistelor de bicicletă,
lipsa lărgirii la patru benzi pe circa 150m, între sensul giratoriu de la Kaufland și str. Barcelona (fiindcă proiectul nu presupune mutarea liniei de înaltă tensiune, deci pe acea porțiune de 150m vor rămâne tot două benzi, ceea ce va crea un blocaj al fluxului).
Proiectul l-am primit „pe surse”, pentru că nu a fost pus la dispoziția primăriilor.
Primăria Timișoara (PMT) nu este executantul proiectului, dar este partener. Așa că, după ce am identificat împreună cu specialiștii aceste probleme, am avut întâlniri cu mai mulți actori instituționali, cu reprezentanți ai CJ (președinte, administrator public, directori), ADR-Vest, Agenția Națională pentru Protecția Mediului, Curtea de Conturi, proiectantul și constructorul, atrăgându-le atenția că proiectul recepționat nu respectă caietul de sarcini. Pentru a ajuta deblocarea proiectului, am inițiat un grup de lucru PMT-CJ cu funcționari responsabili de proiect, care funcționează pe baza parteneriatului semnat încă din 2017.
Acest parteneriat a fost condiționat și de , realizată printr-un proiect cu fonduri europene. Acum, dl. Nica face declarații în care acuză PMT pentru întârzierile proiectului. În loc să se preocupe de completarea proiectului, pentru ca acesta să aibă, printre altele, și detalii de execuție pentru linia de troleibuz, acesta ne acuză că din cauza PMT nu poate lucra. Mai exact, spune că PMT trebuie să dezafecteze linia, obiectivul fiind evident: să nu poată fi tras CJ-ul la răspundere în cazul în care nu o pune la loc, ei neavând proiectul pregătit pentru repunerea în funcțiune. Dar, atât parteneriatul, cât și concluziile grupului de lucru, spun că , CJ-ul putând dezafecta linia oricând, fără intervenția PMT (evident, cu condiția punerii la loc). Deci afirmațiile dl. Nica au un singur scop, de a-și ascunde întârzierile și incompetența ce pot duce la pierderea finanțării europene.
Proiectul are și alte probleme. De exemplu, execuția nu este împărțită pe tronsoane (fapt care ar fi ajutat ca măcar o parte din el să fie realizat) și nu avea toate avizele când au început lucrările de execuție. Pe tronsonul de la A1 la Dumbrăvița cresc bălăriile pe șantier, dar constructorul condiționează lucrarea de intervenția în Dumbrăvița. În concluzie, , . Întârzierile sunt date de un proiect prost, un contract de execuție realizat în beneficiul constructorului și nu cel public și o neasumare a CJ-ului a situației în care se află.
Dle. Nica, știu, e nepopular să recunoști că lucrurile nu sunt pregătite bine, dar așa e onest. La Primărie întâmpinăm același tip de probleme cu proiectele primite de la administrația Robu. E gratuită acuzarea PMT pentru acest proiect al CJ-ului, în special în condițiile în care am depus eforturi pentru a vă ajuta, fără să „punctăm politic” pentru ele”, s-a exprimat Laţcău pe pagina personală de Facebook.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.