Sute de metri cubi de deșeuri, adunate din apropierea punctelor de frontieră Nădlac I și II

    80

    Angajaţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara adună, în ultimele luni, cantităţi foarte mari de deşeuri din zona de frontieră, mai ales de lângă punctele de trecere Nădlac I şi Nădlac II, unde adesea se formează coloane de maşini care aşteaptă mult pentru tranzitare, timp în care unii călători aruncă gunoaie lângă şosea.

    Reprezentanţii DRDP Timişoara au declarat, marţi, pentru agerpres.ro, că cele mai mari probleme sunt la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II, în special din cauza traficului greu. Aici sunt frecvent coloane de camioane pe sensul de ieşire din România, iar într-o lună se adună, de pe marginea autostrăzii A1, sute de metri cubi de deşeuri. În perioada 15 martie – 15 aprilie, drumarii au strâns 410 metri cubi de deşeuri de pe o distanţă de doar un kilometru înainte de vamă.

    Ulterior, cantitatea a mai scăzut pentru că PTF Nădlac II a fost rezervat doar camioanelor, iar traficul uşor a fost direcţionat către Nădlac I. Astfel, între 16 aprilie şi 15 mai s-au adunat 240 metri cubi de gunoaie de lângă autostrada A1, de pe o distanţă de un kilometru înainte de graniţă. Totuşi, chiar şi această cantitate este mai mare decât era adunată lunar, în 2019, de pe o distanţă de 55 de ori mai mare. Astfel, de pe 55 de kilometri de drumuri din zona Pecica – frontiera cu Ungaria se strângeau anul trecut 225 de metri cubi de gunoaie.

    „Problema întâmpinată este faptul că participanţii la trafic aruncă deşeurile pe jos, inclusiv cele posibil contaminate (măşti, mănuşi de unică folosinţă), deşi există coşuri de gunoi, tomberoane, containere în toate spaţiile de repaus de pe drumurile naţionale sau autostradă”, a declarat, pentru aceeași sursă, şeful DRDP Timişoara, Horaţiu Simion.

    La Nădlac I, în două luni, respectiv între 15 martie şi 15 mai, drumarii au strâns 15 metri cubi de gunoaie de pe marginea DN7 şi din parcări, tot de pe o distanţă de un kilometru.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.