Salvează vieți, dar acum ei sunt cei care vă cer ajutorul. Campanie de strângere de fonduri derulată de pompierii timișeni

61

Inspectoratul pentru Situații de Urgență “BANAT” al județului Timiș și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Managementul Situațiilor de Urgență lansează o campanie de strângere de fonduri pentru achiziționarea unei noi autospeciale de intervenții, după ce, cea veche a fost distrusă  în proporție de 90%, în timpul unei misiuni de stingere a unui incendiu.

Autospeciala  IVECO Daily a ars aproape în întregime în timpul unei intervenții, în luna august a anului trecut.

Potrivit pompierilor timișeni, autospeciala distrusă este proprietatea ADIVEST și a fost achiziționată în anul 2015 printr-un proiect regional cofinanțat de judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara și Timiș și respectiv cu finanțare nerambursabilă obținută de către ADIVEST pe POR 2007-2013, proiect prin care s-au achizitionat la nivelul Regiunii Vest 55 de autospeciale în valoare totala de cca. 11 mil euro;

Autospeciala în cauză a fost transferată prin contract de comodat împreună cu alte 15 autospeciale în folosință gratuită la ISU Timiș cu obligația asumată contractual de a fi menținute în serviciu în stare bună de funcționare pe o perioadă de 5 ani, perioadă minimă impusă prin programul de finanțare și care vizează păstrarea indicatorilor de rezultat post implementare proiect;

Din păcate, din lipsa alocării fondurilor necesare de către IGSU București pentru asigurare CASCO a echipamentelor primite în folosință gratuită, autospeciala nu a putut fi asigurată pentru distrugere totală;

”În situația dată, atât pentru a putea respecta obligatiile contractuale între finanțatorul MDRAP, ADIVEST și ISU Timiș dar mai ales pentru a putea asigura în continuare misiunile curente de intervenție ale ISU Timiș pentru salvare de vieți și bunuri materiale, soluția pentru readucerea în serviciu a autospecialei este aceea de a o înlocui prin achiziționarea unei alte autospeciale similare”, transmite ISU Timiș.

În perioada 2015-2018 în care Autospeciala a fost în exploatarea ISU Timiș aceasta a participat la 766 misiuni de intervenție, dupa cum urmează:

  • 102 incendii, la care au fost salvate bunuri în valoare de 27.624.700 lei;

  • 195 deblocări persoane/căi de acces
  • 172 accidente rutiere;
  • 15 inundații;

  • 12 persoane înecate;

  • 8 tentative suicid;

  • 2 salvări animale;

  • 29 incendii de vegetație uscată;

  • 231 asigurări evenimente publice.

Costurile de achiziționare estimate pe baza costului anterior plătit de ADIVEST pentru această autospecială este de 836.380 lei, respectiv cca. 186.000 euro calculat la cursul de schimb de la data achiziției;

Gestionarea directă a fondurilor colectate precum și procedura de înlocuire prin achiziția altei autospeciale similare va fi asigurată de către ADIVEST, în baza Acordului de Parteneriat încheiat între ADIVEST și ISU Timiș în ianuarie 2019, ținând cont de calitatea ADIVEST de proprietar al autospecialei distruse în condițiile prezentate.

”Acest demers se adresează atât persoanelor juridice cât și fizice de la care așteptam sprijin financiar prin mijloacele uzuale (sponsorizari, donatii 2% ONG-uri) care vor fi comunicate pe paginile web ale celor 2 institutii partenere, respectiv www.adivest.ro și www.isutimis.ro. Modelele de contracte de sponsorizare formulare pentru donatie 2% pentru ONG-uri precum și conturile speciale in lei si euro deschise în acest scop vor fi disponibile pe cele doua site-uri. 

Având în vedere capitalul pozitiv de imagine de care se bucură pompierii în mijlocul comunității timișene și care «sar la greu» în ajutorul nostru, al tuturor, ori de câte ori avem nevoie, uneori chiar riscându-și viața, ne așteptam să primească, la rândul lor, suportul solicitat prin prezentul demers.

În numele întregului colectiv al Inspectoratului pentru situații de urgență Banat al județului Timiș și al Asociației de dezvoltare intercomunitară pentru managementul situațiilor de urgență vă mulțumim pentru sprijin”, este mesajul pompierilor timișeni.

LĂSAȚI UN MESAJ