Propunere de sistem de taxare pentru transportul în comun din Timișoara

332

Din partea USR Timișoara, Ovidiu Merean aduce propuneri ce ar putea ajuta transportul în comun pentru a face pasul necesar către civilizație.

Uniunea Salvați România, filiala Timișoara și Comunitatea locală Ro100 Timișoara prezintă ideile primului proiect comun: propuneri pentru îmbunătățirea sistemului de taxare pentru transportul în comun din Timișoara.

STPT ar trebui să facă sustenabil transportul public, iar un sistem de taxare simplu și modern îi va face pe cetățenii onești să plătească. Mai departe, acest sistem trebuie să fie accesibil oricărui călător, fie rezident, turist sau aflat în trecere, sunt de părere reprezentanții USR Timișoara.

”Transportul public din Timișoara a regresat considerabil în ultimii ani. Îmbunătățirea masivă trâmbițată anul trecut rămâne doar o promisiune. Concret, am avut o scumpire a biletelor în acest an, urmată totuși de posibilitatea de a plăti călătoriile cu telefonul, o idee bună, ce riscă să fie compromisă de noile vești ce vin dinspre Primărie, prin vocea domnului Robu: „în curând, NUMAI așa vom putea plăti (călătoriile) […] Deci, adaptați-vă vremurilor!”.

Domnul primar Robu ignoră o funcție de bază a sistemului de taxare: el trebuie să fie accesibil oricărui călător, fie rezident, turist sau aflat în trecere. Dumnealui îi ignoră pe toți acei oameni care nu au telefoane inteligente, fie ei oameni lipsiți de abilități tehnice sau de posibilități materiale. Cum își va plăti călătoria omul în vârstă de la țară ce își vizitează o rudă la spital? Cum își vor lua bilete turiștii ce ar trebui să ne viziteze în 2021?

STPT ar trebui să facă sustenabil transportul public, iar un sistem de taxare simplu și modern îi va face pe cetățenii onești să plătească. Din păcate, STPT a fost forțată să ofere gratuități și nimeni nu s-a preocupat de încasări, devreme ce subvențiile de la bugetul local au tot crescut în ultimii ani.

Cardurile actuale de călătorie sunt o idee bună. Problema principală este că ele nu pot fi încărcate decât la cele 17 puncte de vânzare ale STPT din oraș. Cu două excepții, aceste puncte funcționează doar în timpul săptămânii. Cum ar proceda un oraș civilizat pentru a-i mulțumi atât pe utilizatorii frecvenți cât și pe cei ocazionali:
● călătorii intră pe o pagină web, iar din contul lor online cumpără abonamente sau își încarcă portofelul electronic;
● călătorii au și o aplicație de smartphone, de unde cumpără online abonamente sau își încarcă portofelul electronic;
● călătorii au la dispoziție și automate fixe, de unde își încarcă portofelul electronic, cumpără abonamente sau titluri de călătorie;

Așadar nu, domnule Robu, automatele nu sunt pentru iresponsabili! Ele trebuie folosite pentru ca rezidenții să-și facă abonamente și să-și pună bani în portofelul electronic. În același timp, toți acei oameni aflați în trecere prin oraș își pot cumpăra bilete. Simplu și comod. 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Am putea plăti cash sau cu cardul. Online și offline. Din fața calculatorului, de pe telefon sau de la automat. Aplicația 24Pay este deținută de o entitate privată, ea nu este a societății de transport. Ar fi o anomalie să lăsăm tot sistemul de taxare pentru transportul public din oraș exclusiv în slujba unui terț.

USR Timișoara și Comunitatea locală Ro100 Timișoara propun soluții simple și moderne pentru îmbunătățirea sistemului de taxare din oraș. Soluții existente deja în orașele europene și care ar face din Timișoara cu adevărat un smart city. Soluții adaptate vremurilor și mai ales oamenilor. Sperăm ca noua conducere a STPT să aibă mai multă deschidere spre colaborare. Ar fi în beneficiul timișorenilor.”, a transmis Ovidiu Merean.

LĂSAȚI UN MESAJ