O elevă de zece, recent admisă la Oxford, critică declarațiile vicepremierului Raluca Turcan

143

Una dintre cele mai cunoscute eleve din județul Satu Mare, Ioana Roman, dă o replică viguroasă vicepremierului Raluca Turcan, care a declarat că unul dintre scenariile posibile în ceea ce privește anul școlar este repetarea acestuia. Recent admisă de Universitatea Oxford, Ioana Roman este de părere că cei mai afectați de o astfel de decizie ar fi cei din clasele terminale.

”În contextul acestor afirmații, am și eu o întrebare: De ce considerați repetarea anului școlar drept un scenariu posibil?

Vorbind din perspectiva claselor terminale, care sunt clar cele mai afectate de aceste “măsuri“ (de altfel, complet iresponsabile), programa pentru examenele aferente a fost deja parcursă, urmând ca din luna martie să înceapă o perioadă de recapitulare și de pregătire la materiile ce urmează a fi testate. Lecțiile online au fost deja implementate și, oricum, am fost mereu de părere că pregătirea individuală, în ritm propriu, aduce cele mai multe rezultate.

Mă adresez tuturor celor care consideră această măsură drept o soluție viabilă. Este în joc viitorul nostru, viitorul unei întregi generații de tineri. Poate că pentru dumneavoastră, un an nu înseamnă atât de mult, dar gândiți-vă din perspectiva unui adolescent, care a muncit atâția ani, așteptând ca toate eforturile sale să se concretizeze. În aceste momente grele, de confuzie și de incertitudine pentru toată lumea, ar trebui să ne ajutați, nu să ne încurcați și mai mult.

Și acum vorbind din perspectivă proprie: începând din octombrie, urma să îmi continui studiile la Universitatea Oxford. Procesul de admitere la această facultate s-a întins pe durata unui an întreg, fiind vorba de examene scrise și interviuri. De ce să fiu obligată să trec din nou prin acest proces…? Și nu sunt singura în această situație.

Din punctul meu de vedere, s-ar găsi soluții mult mai bune dacă nu ne-am arunca imediat să spunem că repetarea anului școlar sau decalarea examenelor sunt “scenarii posibile“. În Anglia, anul școlar al claselor terminale a fost închis. Dacă tot facem lecții online și primim sarcini de lucru, de ce nu se pot folosi acestea ca mijloc al obținerii notelor necesare pentru încheierea situației? În contextul în care atâtea examene internaționale se administrează online, de ce nu s-ar aplica toate acestea și în cazul BAC-ului sau a Evaluării Naționale (asta în cel mai rău caz)?

Cred ca ar trebui să ne gândim puțin și să analizăm lucrurile înainte de a anunța public astfel de “scenarii“…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!