Încă o bancă ar putea restitui românilor sute de milioane de euro

246

Seismul de pe piaţa bancară românescă ar putea fi urmat de replici.

Pe lângă Bancpost şi OTP Bank riscă să ajungă în situaţia de a i se impune de către ANPC restituirea sumelor percepute ca dobândă şi comisioane pentru creditele cesionate unei companii din Olanda.

Autorităţile cercetează aceste operaţiuni derulate pe parcursul a șase ani şi au şi făcut o estimare a prejudiciului adus clienţilor români de 200 de milioane de euro. Reprezentanţii OTP Bank nu au dorit să comenteze situaţia.

Pentru că nimeni nu părea să o ajute cu răspunsuri, o clientă s-a transformat într-un adevărat detectiv. Ca să afle dacă împrumutul ei putea fi cesionat la început către OTP Ungaria pentru ca mai apoi să ajungă la o entitate olandeză, a început să trimită adrese după adrese acestor instituţii bancare. Nu i-a confirmat însă nimeni că instituţia olandeză, OTP Financing Solution, este autorizată să desfăşoare activităţi bancare sau de creditare.

Şi totuşi, vreme de 6 ani, din 2009 până în 2015, OTP ar fi cesionat mii de împrumuturi în valută.

“Se cercetează cesionarea de contracte de credit, clasificate în categoria “standard” conform regulamentelor Băncii Naţionale a României, realizată de către OTP Bank România S.A., prejudiciul estimat creat consumatorilor în acest caz fiind estimat la peste 200 milioane euro.”

Când vorbesc despre prejudiciu, oficialii se referă de fapt la dobânzile, comisioanele şi penalităţile pe care cesionarul le-ar fi reţinut ilegal, din moment ce dobânda ar fi trebuit să fie 0, concluzionează ei.

Cazul seamănă cu cel al Bancpost, sancţionată deja cu amendă de 150.000 de lei şi măsura restituirii tututor dobânzilor percepute pentru creditele în euro, dolari şi franci, cesionate unei firme cu 0 angajaţi.

Reprezentanţii Bancpost au anunţat că vor ataca în instanţă procesul verbal de sancţiune. Asta înseamnă că dosarul se va judeca prima dată la Tribunal, unde poate dura şi un an de zile până la o sentinţă în prima instanţă. Apelul, care va ajunge cel mai probabil la Curtea de Apel, este posibil să dureze la fel.

Românii aflaţi în această situaţie ar putea aştepta, aşadar, 2 ani până vor afla, printr-o decizie definitivă şi irevocabilă, dacă îşi vor primi sau nu banii înapoi.

Clienți: “Tot timpul am fost trataţi ca ultimii oameni, nu am cuvinte. Aştept cu nerăbdare să văd ce se va întâmpla, dacă vom avea câştig de cauză sau nu.”

Director juridic Bancpost: ”În baza unei hotărâri judecătoreşti, bancopost va lua act şi o va respecta cum a respectat toate deciziile date de instanţele din România.”

Sursă: stirileprotv.ro

LĂSAȚI UN MESAJ