0.1 C
Timișoara
sâmbătă 20 aprilie 2024

Guvernul promite publicarea tuturor informațiilor despre serviciile publice. Nu mai trebuie să mergi la ghișeu în fiecare zi!

Toate informațiile și modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice sunt publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro — punctul de contact unic electronic (PCUe), începând de marți, 4 octombrie. Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor în portal.

În punctul de contact unic electronic (PCUe), relansat într-o versiune îmbunătățită și performantă, se pot vizualiza și descărca informații cu privire la procedurile de obținere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluționare, formularele și actele normative care reglementează procedura.

Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghișeu pentru depunerea lor.

PCUe va conține formularele, procedurile și legislația actualizate, astfel încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului și de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituției. În perioada următoare vor fi încărcate informațiile, iar utilizatorii vor putea să își exprime părerea cu privire la funcționalitățile platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacțiune ale cetățenilor cu administrația publică.

Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administrației, astfel încât cetățenii să vizualizeze, dar și să poată accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.

După 6 ani, această platformă și-a modificat interfața, pentru a fi mai accesibilă și mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire și se află într-un stadiu avansat în ceea ce privește desemnarea administratorilor și a operatorilor, definitivarea conturilor și publicarea informației.

Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor efectuați atât de către cetățean, prin crearea unui cont personal, dar și din partea instituțiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor și a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns.

Alte subiecte :

Legislația în construcții actualizată 2024, în dezbatere la CCIA Timiș | VIDEO

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în colaborare cu Inspectoratul Județean în Construcții Timiș, sub egida Inspectoratului de Stat în Construcții, a organizat...

Lucrări Aquatim la Liebling

În perioada 22-26 aprilie, zilnic între orele 9-17, în Liebling se va întrerupe furnizarea apei pentru lucrări de spălare a rețelei de distribuție. Lucrările de...

Citește și :