Deputat de Timiș, acuzații grave la proiectul de lărgire a drumului spre autostradă

1996

Deputatul USR, Cătălin Drulă, fost consilier pe probleme de infrastructură a ex-ului Cabinet Cioloş, aduce acuzaţii grave modului de proiectare a proiectului de lărgire la 4 benzi a drumului Timişoara – Dumbrăviţa – Giarmata – Autostrada A1.

Parlamentul susţine că locuitorii comunei Dumbrăviţa vor avea de suferit.

„Din păcate acest proiect ignoră interesele Dumbrăviței și va crea o serie de probleme adiacente, prezentate mai jos, pe care nimeni de la nivel județean nu se va grăbi să le rezolve după ce proiectul va fi terminat. Nu există indicii în acest proiect că problemele locale de trafic (lipsa rutelor alternative) și problemele nou create prin implementarea proiectului (poluarea, împărțirea comunei in două, etc.) ar fi fost măcar luate in serios la nivel județean”, a scris Drulă pe Facebook.

Deputatul acuză administraţia judeţului, cea care implementează proiectul, că nu a găsit rute alternative pentru locuitorii din Dumbrăviţa care nu vor să ajungă la autostradă. Şi nici rute alternative pe perioada lucrărilor.

„Actuala administrație este responsabilă pentru lipsa oricăror rute alternative (semnificative) de intrare / ieșire din localitate. Începerea lucrărilor la acest proiect presupune restricționarea masivă a traficului pe această arteră principală pe întreaga perioadă de execuție a lucrărilor, ceea ce va aglomera și străzi secundare ce vor trebui să suporte un trafic suplimentar. Aceleași străzi vor avea de suferit și din cauza poziționării unora dintre girațiile propuse, care vor forța locuitorii sa folosească mai intens străzile înguste pentru a putea ajunge in direcția dorită. De exemplu, girația amplasată la intersecția cu Etolia trebuia sa fie la intersecția cu Fervenția (cu zone comerciale). Astfel, între Kaufland si până după Lidl nu va exista posibilitatea de traversare a benzilor”, completează Cătălin Drulă.

Acesta atrage atenţia şi că nu sunt prevăzute piste penrtu biciclete.

„Un proiect de asemenea anvergură trebuia să cuprindă și îngroparea cablurilor cu reducerea numărului de stâlpi, refacerea trotuarelor și un sistem de preluare a apelor pluviale în subteran pe întreaga lungime a drumului (existând o diferență de nivel a cotei roșii, cea din mijlocul drumului, de aproape 9 metri între cele 2 intrări în localitate, iar canalele curente nu acoperă tot traseul)”, mai arată Drulă în postarea lui.

Drumul va fi lărgit la 4 benzi între ieşirea din Timişoara până la sensul giratoriu din Giarmata. Costul este de 80 de milioane de lei, aproape 60 de milioane de lei provenind de la UE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.