Cum vor fi spionați constructorii de autostrăzi în perioada următoare?

67

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat procedura de achiziționare a două drone pentru monitorizarea lucrărilor pe șantiere, procedură ce ar putea fi finalizată în iunie, a declarat joi directorul companiei, Ștefan Ioniță.

„Drona este un element de supracontrol pe care intenționăm să îl facem. Am demarat procedura. Am instructat CESTRIN, centrul nostru de studii tehnice rutiere, să achiziționeze un astfel de echipament care să ajute cumva și să completeze dotarea CESTRIN să facă aceste verificări. Deja CESTRIN face aceste verificări inopinate, prelevăm probe, avem rapoarte, avem analize de laborator care deja au fost certificate. Am transmis la antreprenori măsuri de remediere. Am găsit și lucruri care nu corespundeau din punct de vedere tehnic. Antreprenorii sunt surprinși de acest mod de lucru, nu a mai fost făcut în trecut. Încerc să implementez o nouă mentalitate. (…) O să fie de două drone în prima fază. Probabil că în iunie o să finalizăm procedura”, a spus Ioniță.

El a menționat că dronele vor fi dirijate de angajați ai companiei și vor fi achiziționate prin licitație publică, iar prețul va fi stabilit de piață.

„O să fie o procedură de licitație publică. Piața va regla prețul. O să fie mânuite de angajați de la CNAIR, care vor face controale inopinate, vor face filmări, astfel încât să nu știe nimeni că se duc. Noi o să le postăm pe site-ul nostru. Vor fi inopinate înregistrările și le vom folosi pe viitor și ca probe în eventualele dispute cu acești antreprenori. Probabil că din iunie o să avem rezolvată procedura”, a explicat directorul CNAIR.

De altfel, și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a precizat că procedura de achiziție a dronelor a fost demarată, dar că, până la finalizare, monitorizarea șantierelor se va face „fizic”.

„Domnul director cred că a și demarat procedura de achiziție a dronei pentru supravegherea zilnică a șantierelor, dar până vor face acest lucru monitorizarea este fizică. CNAIR are 6.000 de angajați, aici avem în aparatul ministerului în jur de de 450 de angajați , restul sunt angajați în cadrul DRDP-urilor (Direcții Regionale de Drumuri și Poduri n.r). Refuz să cred că din numărul atât de mare de angajați nu pot să stea pe teren și să vadă exact cum se desfășoară lucrările. Ghinionul lor cel mai mare ar fi să mă duc eu pe șantier să nu-i găsesc pe ei monitorizând lucrările. Lucru pe care în perioada următoare o să-l fac. Dar o să fac vizitele inopinat, nu mai anunț înainte presa”, a subliniat Răzvan Cuc.

Ministrul Transporturilor a mai afirmat că aceste controale vizează atât respectarea termenelor, cât și calitatea lucrărilor, iar cei care nu respectă condițiile stabilite vor suporta consecințe.

„Noi nu facem doar controale pentru a ne clădi o imagine. Controalele noastre sunt pertiente. Se deplasează o echipă mobilă de la CESTRIM care forează și ia carote de la fața locului, de la tronsoanele care au fost turnate până în acel moment. Ne uitam și la termene dar și la calitatea lucrărilor, pentru că acești domni care vin și construiesc în România au venit și au licitat pe niște caiete de sarcini și pe niște condiții. Dacă nu le respectă, vor suporta aceleași consecințe ca și în cazul nerespectării termenelor”, a mai spus Cuc.

Ministrul a adăugat că partea de infrastructură „este proiectul zero” pentru întregul guvern și că s-au făcut pași mari pe partea de birocrație.

„Se lucrează intens în cadrul companiei. Partea de infrastructură rutieră este proiectul zero pentru întregul Guvern și pe partea de birocrație s-au făcut pași foarte mari. Am dat autorizații de construcții pe loturi unde trena emiterea autorizațiilor de mai bine de un an. Noi am reușit să rezolvăm problema într-o lună. Acolo unde există dorință, perseverență, am scos din vocabularul celor de la companie nu se poate, venim cu soluții și remediem toate problemele. Nu există o barieră din punct de vedere birocratic, în condițiile în care suntem un Guvern monolit în jurul proiectului de infrastructură. Avem loturi de autostradă unde lucrăm și în timpul nopții. Mecanismul nostru de control a devenit foarte activ și rezultatele se vor vedea în foarte scurt timp”, a declarat ministrul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ