Cum se lucrează pe șantierul liniei ferate care leagă centrul de vestul țării FOTO

88
sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Lucrările continuă pe șantierul feroviar dintre Simeria și Arad. Nu doar șinele de tren vor fi noi ci se va construi și un tunel. Totul pentru ca centrul și vestul țării să fie legate de o linie feroviară de mare viteză, pe care trenurile vor circula cu 160 km/h.

Membrii Asociației Pro Infrastructură au verificat șantierul și spun că mobilizarea este una bună.

„Mobilizare îmbucurătoare pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre între Simeria și Kilometrul 614! Constructorii lucrează într-un ritm susținut pe cele patru loturi ale tronsonului Simeria-KM 614 pentru a ridica viteza maximă a trenurilor la 160 km/h. Reamintim că proiectul este unul foarte complex, având nu mai puțin de 9 poduri noi peste râul Mureș, trei tuneluri și o polată, prima construită în ultimii 30 de ani! Sperăm că guvernul și instituțiile responsabile vor debloca în curând și ultimele zone în care antreprenorii nu au acces: situl arheologic de la Mintia, exproprierea suprafețelor necesare pentru demararea lucrărilor la portalurile celor două tuneluri de la Sălciva și revizuirea acordului de mediu respectiv scoaterea din circuitul forestier a versantului estic de lângă tunelul Bătuța. Dacă acestea vor fi rezolvate în timp util, avem toate șansele ca la finalul lui 2022 să parcurgem cu trenul toată distanța de la Simeria la Arad pe firul nou, mai puțin cele două variante noi de traseu care fac obiectul construcției tunelurilor”, spun cei din asociație.

Investiția este una majoră, de 9,5 miliarde lei. Contractele au fost semnate în 2017 cu termen de exeutare de 36 luni. Lucrează mai multe asocieri de firme conduse de FCC (pe tronsonul Simeria-Gurasada), Aktor (pe segmentul Gurasada-Ilteu), Astaldi (între Ilteu și KM 614, două loturi).

LĂSAȚI UN MESAJ