Consilierul local ALDE, Laura Chindriș, cere verificarea proiectelor pe fonduri europene din Primăria Timișoara

176

După ce Primăria Timișoara a pierdut o finanțare de aproximativ 20 de milioane de euro pentru 50 de microbuze electrice, consilierul local ALDE, Laura Chindriș, expert în fonduri europene, dorește să afle și să facă publice informațiile despre aceste finanțări pe care municipalitatea nu le accesează sau le pierde cu brio!

În acest sens, Laura Chindriș a depus astăzi un proiect de hotărâre prin care solicită înființarea unei comisii speciale de verificare a proiectelor pe fonduri europene din Primăria Timișoara.

Laura Chindriș spune în legătură cu această temă: „Consider că este dreptul fiecărui cetățean să știe de ce s-au pierdut atâtea finanțări guvernamentale sau europene în perioada 2016-2018 (vezi tabelul alăturat), în condițiile în care primarul Robu are un spor de 25% la salariu pentru atragerea de fonduri europene.

Deasemenea, același procentaj se regăsește și în fluturașul de salariu al city managerului, Robert Kristof. Mă întreb pentru ce plătim din buzunare acești bani? Pentru neperformanță? Pentru ignoranță? Pentru indolență? Sau pentru tupeu și nesimțire?

Acesta este motivul pentru care am solicitat astăzi constituirea unei comisii speciale de analiză şi verificare a modului de intocmire a dosarului inregistrat de catre Primaria Municipiului Timisoara pentru obtinerea finantarii nerambursabile acordată din Fondul de Mediu, în cadrul Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”.

Comisia va fi compusă din câte un consilier local de la fiecare formațiune politică sau consilier independent și va avea ca obiectiv verificarea modului în care s-a realizat dosarul înregistrat de catre Primaria Municipiului Timisoara pentru obținerea finanțării nerambursabile acordată din Fondul de Mediu, în cadrul Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane. Comisia își va desfăşura activitatea pe o perioada de 60 de zile de la data adoptării hotărârii.

La lucrările Comisiei pot fi invitate persoane din aparatul de specialitate al Primarului, fără drept de vot şi fără plata vreunei remuneraţii. Persoanele din aparatul de specialitate al Primarului și din serviciile publice de interes local subordonate sunt obligate să acorde de îndată, la cererea membrilor comisiei, informațiile solicitate. Membrii comisiei vor efectua activitatea de informare în ședință sau individual.

În proiectul de HCL depus de consilierul local mai este specificat și faptul că această comisie lucrează în mod valabil şi ia hotărâri cu majoritatea membrilor săi, întrunindu-se în termen de o zi de la data constituirii pentru alegerea președintelui comisiei. Președintele de comisie va convoca și conduce lucrările acesteia. Comisia de analiză şi verificare va prezenta consiliului local, la sfârşitul verificărilor, un raport întocmit în urma analizelor şi verificărilor efectuate. Raportul va cuprinde propuneri de măsuri concrete precum și propuneri de îmbunătăţire a activităţii în domeniile supuse analizei şi verificării.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.