Ce autostrăzi ar putea fi deschise în 2020. Câți kilometri ar putea fi gata la final de an

136
Anul 2019 s-a încheiat cu doar 44 km noi de autostradă deschisi circulației, aceleași loturi promise practic și cu un an înainte, în ciuda faptului că de-a lungul anului foștii ministri PSD de la Transporturi promiteau de la 100 la 180 (!) de km noi de autostradă. Acum, pentru 2020, lucrurile par că stau mai bine, iar la final de an, într-un scenariu extrem de optimist, România ar putea încheia cu peste 100 de km noi de autostradă.
În realitate, însă, kilometri inaugurați la finalul lui 2020 ar putea fi mult mai puțini. La finalul anului trecut, noul ministru liberal al Transporturilor, Lucian Bode, declara că anul 2020 ar putea aduce deschideri pe nu mai puțin de 75 de km de autostradă, mai exact: 18 kilometri pe lotul 2 din A3 Ogra-Câmpia Turzii (Astaldi-Max Boegl); 16 kilometri din lotul 3 A3 Ogra – Câmpia Turzii (Straco); 17 km pe lotul 1 din A10 Sebeș-Turda (Pizzarotti); 24 km pe lotul 2 A10 Sebeș – Turda (Aktor)”.

La aceștia s-ar mai putea adăuga, printr-o foarte bună mobilizare a constructorilor încă 27,6 km de autostradă: 5,3 km A3 Biharia – Borș; 6,3 km A3 Rășnov – Cristian; 16 km A7 Centura Bacău. Astfel, într-un scenariu extrem de optimist la final de 2020 am putea număra puțin peste 102 km noi de autostradă.

În realitate însă, șansele ca toate aceste tronsoane să fie gata până în decembrie 2020 sunt aproape nule. Unele loturi vor fi gata, dar altele au mai degrabă șanse reale de a fi finalizate abia din 2021 încolo…

„Ogra-Câmpia Turzii lotul 3 și Sebeș-Turda lotul 2 nu se vor deschide în anul 2020”, susține ferm Asociația Pro Infrastructura, ONG-ul care monitorizează strict evoluția șantierelor din țară.

„Vorbim despre 2 sectoare începute în 2017, respectiv 2015, aflate la stadii fizice de 30%, respectiv 60%, cu probleme extreme de mobilizare ale constructorilor și cu diferențe de zeci de milioane de lei (neplătite de CNAIR) între stadiul fizic în teren și cel financiar, sau chiar lucrări suplimentare survenite pe contract pe care CNAIR refuză să le plătească”, explică Pro Infrastructura.
Lista completă și stadiul lucrărilor, aici.

LĂSAȚI UN MESAJ