10.1 C
Timișoara
vineri 5 decembrie 2025

Șefii Primăriei Timișoara au fost lăsați ,,cu ochii în soare!” ,,Magistrala Verde” nu prezintă pic de interes pentru locuitorii orașului | FOTO-VIDEO

Cât de curând vor începe lucrările de amenajarea culoarului verde sau  Magistrala Verde, cum mai este numită ampla lucrare. Este una din cele mai mari și complexe șantiere din oraș, ce va afecta tot transportul din partea de sud, începând de la Mall-ul din Calea Șagului și până la podul de peste Bega din apropierea pieței Maria.

Adică Bulevardul 16 Decembrie și Calea Șagului. Proiectul completează ansamblul de investiții strategice din zona de vest a orașului, podul și pasajul Solventul și regenerarea urbană a Pieței Mocioni.

Aceste proiecte vor reduce poluarea și vor schimba modul în care se circulă: fluxurile care ajung astăzi din Calea Șagului în zona centrală vor fi deviate pe inelul de circulație.

Coridorul de mobilitate „Magistrala Verde” va introduce benzi dedicate transportului public pe aproape toată lungimea coridorului, asigurându-le autobuzelor prioritate și viteză în deplasare. Singura excepție este între străzile Pavel Ungureanu și Glad.

Numărul benzilor auto va fi adaptat la lățimea fiecărui tronson: acolo unde spațiul este limitat, cum este între Piața Mocioni și Bulevardul Dragalina, va rămâne câte o bandă pe sens, iar în zonele mai generoase, precum segmentul dintre Bulevardul Rebreanu și Shopping City, vor fi păstrate câte două benzi auto pe sens.

Magistrala Verde va reconfigura o suprafață de peste 114.000 de metri pătrați de spațiu urban, din care aproape jumătate reprezintă carosabil. Investiția municipalității aduce o infrastructură complet nouă pentru mobilitatea alternativă, respectiv aproape cinci kilometri de piste de biciclete.

Totodată, pietonii vor câștiga spațiu și siguranță: aproape 20.000 de metri pătrați de trotuare vor fi reamenajați cu finisaje de calitate – piatră naturală și pavaj modern. Proiectul Primăriei Municipiului Timișoara prevede și creșterea zonei verzi de la circa 14.000 de metri pătrați la peste 16.000 mp.

Valoarea estimată a investiției este de 165.191.258 lei (fără TVA), iar durata de execuție va fi de 36 de luni. Dacă totul merge conform graficelor în maximum trei ani tot traficul ce vine din partea de sud și ajunge în centru va fi mult descongestionat.

De asemenea prin adoptarea unor culoare unice pentru transportul în comun autobuzele vor ajunge mult mai repede de la un capăt la altul al traseelor lor. Astfel, mijloacele de transport în comun de pe liniile respective vor putea evita staționarea în coloanele de mașini, iar autoturismele vor putea să circule în continuare pe două benzi. Proiectul de amenajare a benzilor speciale pentru autobuze a implicat şi mutarea unor trecerilor de pietoni dar şi construirea unor piste de biciclete moderne. Evident lista amenajărilor este mult mai lungă.

Cu acest prilej în mod inevitabil vor trebui tăiaţi un număr (ce se doreşte a fi cât mai mic) de arbori de pe marginea carosabilului. Aceştia vor fi înlocuiţi cu pomi tineri la final. Va dispare şi un număr de locuri de parcare dar avantajele unui transport mult fluidizat îşi vor spune cuvântul ulterior.

Nici un cetăţean nu a venit la dezbaterea publică Despre importanța acestui proiect deosebit a vorbit pe larg viceprimarul Ruben Lațcău cu ocazia unei dezbateri ce ar fi trebui să aibă loc cu toți cetățenii din zonele afectate de lucrări.

Edilul a fost în postura de a vorbi doar la pereți și în fața colegilor săi din primărie și a reprezentantului proiectantului. Oricum, cei puțini aflați în sală cunoșteau datele lucrării, fiind publice de ceva vreme. Dar cei ce ar fi trebuit să asiste la dezbatere au lipsit cu desăvârșire.

Din păcate, deși este ceva atât de important pentru întreaga zonă, NICI MĂCAR UN SINGUR cetățean nu a catadicsit să vină să-și spună părerea, să întrebe sau să comenteze proiectul.

În cazul rețelelor sociale toți sunt cunoscători în spațiul virtual și au idei care de care mai năstrușnice, dar când sunt invitați ca să afle cât mai multe detalii sau să vină cu propuneri nu a considerat nici un astfel de „specialist” că merită efortul să se deplaseze până în sala de conferințe din piața Mocioni ( Küttel, Sinaia). ….

Magistrala Verde va reconfigura o suprafață de peste 114.000 de metri pătrați de spațiu urban, din care aproape jumătate reprezintă carosabil. Investiția municipalității aduce o infrastructură complet nouă pentru mobilitatea alternativă, respectiv aproape cinci kilometri de piste de biciclete.

Totodată, pietonii vor câștiga spațiu și siguranță: aproape 20.000 de metri pătrați de trotuare vor fi reamenajați cu finisaje de calitate – piatră naturală și pavaj modern.

Proiectul Primăriei Municipiului Timișoara prevede și creșterea zonei verzi de la circa 14.000 de metri pătrați la peste 16.000 mp. Valoarea estimată a investiției este de 165.191.258 lei (fără TVA), iar durata de execuție va fi de 36 de luni.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

Este weekendul în care Moș Nicolae vine cu daruri pentru toți copiii care au fost cuminți, iar înainte de a ajunge la ghetuțele pregătite...

CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

RETIM Ecologic Service S.A. informează publicul și autoritățile că procedura de predare a activității de tratare a levigatului de la Depozitul de Deșeuri Nepericuloase...

Lucrări Aquatim de spălare

Citește și :