Se pregăteşte protestul pentru centura Timişoarei! Şoferii şi-au înscris nemulţumirea pe Facebrands

312

Dacă autorităţile centrale nu vor şi cele locale nu pot, pot cetăţenii Timişoarei. Aceştia, nemulţumiţi de lipsa centurii complete de ocolire a oraşului, s-au mobilizat pe Facebook, au creat o pagină specială şi au de gând să organizeze şi un protest.

„Ne-am săturat să aşteptăm. De ani de zile al doilea oraş din România suferă. Nu avem centură, în schimb avem poluare şi trafic infernal. Această pagină îşi propune să-i reunească pe toţi cei care doresc centură în Timişoara. Orice susţinere este binevenită. Şi tu poţi face ceva pentru binele nostru, al celor ce locuim în zona metropolitană Timişoara!”, scriu creatorii paginii.

Pagina a fost înscrisă şi în Facebrands şi a adunat deja peste 1.500 de like-uri. Ţelul este de a atinge 5.000, după care oamenii spun că vor ieşi în stradă.

„Ne-am înscris pe Facebrands şi ne îndreptăm către primele poziţii! Avem mult de lucru dar merită: avem un oraş minunat şi un obiectiv de îndeplinit – Vrem centură pentru Timişoara”, mai scriu internauţii.

Ideea unui protest care să atragă atenţia administraţiei centrale, a Ministerului Transporturilor şi a Guvernului în speţă, că cel de-al doilea oraş din ţară nu are centură a venit încă de acum doi ani, de la primarul Nicolae Robu. Acesta a tot ameninţat că va chema el însuşi lumea în stradă, dar nu a mai făcut niciun demers în acest sens.

În prezent Timişoara beneficiază de o bucată de 12 kilometri de centură, pe partea de nord. Mai rămân peste 20 de kilometri de construit pe partea de sud, pentru care ar fi nevoie de 124 de milioane de euro.

Pe lista proiectelor care apar în Master Planul de Transport al României, alături de varianta de ocolire, un drum Eurotrans Timișoara – Moravița, cu lungimea de 59 km, pentru care sunt alocate 29,5 milioane de euro, un drum Trans Regio Caransebeș – Reșita – Bocșa – Voiteg, de 104 kilometri, care ar costa 62,6 milioane de euro, dar și un drum Expres Lugoj – Craiova, cu lungimea de 246 kilometri, cu un cost estimat de aproape două miliarde de euro.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ