Vom avea o nouă autostradă în Banat. Timișoara se va lega de o mare capitală europeană

444

La mai bine de jumătate de an de la lansarea licitaţiei, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul pentru realizarea documentaţia pentru Studiul de Fezibilitate a Autostrăzii Timişoara-Moraviţa (până la graniţa cu Serbia).

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate este în valoare de peste 9 milioane de lei şi trebuie să fie gata în următoarele 16 luni. Aceste documente sunt necesare pentru obţinerea de fonduri alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.

 

Licitaţia a fost câştigată de asocierea Search Corporation SRL – Egis România SA. 85% din bani provin de la Uniunea Europeană, restul banilor venind de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

 

“Chiar dacă discuţiile despre autostrada Timişoara – Belgrad ajunseseră, în urmă cu câţiva ani, într-un punct mort, iar proiectul a fost aruncat într-un sertar de unii guvernanţi, am reuşit, cu diplomaţie şi perseverenţă, să îl deblochez!”, a transmis Călin Dobra, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.

 

Autostrada Timişoara-Moraviţa va avea 60 de kilometri. De la Moraviţa – via Vârşeţ, sârbii vor avea de realizat şoseaua de mare viteză până la Pancevo, de unde există autostradă până în capitala Belgrad. Pe partea sârbă, valoarea construcţiei a 92 de kilometri de autostradă, care leagă Belgrad-Panciova-Vârşeţ, este de 570 de milioane de euro.

 

Guvernele României şi Serbiei au lansat discuţia despre autostrada Timişoara-Moraviţa-Pancevo în urmă cu zece ani. În noiembrie 2016, Dacian Cioloş, premierul de atunci al României, şi Aleksandar Vucici, prim-ministrul Serbiei, s-au întâlnit la Timişoara, pentru a relua discuţiile.

 

Autostrada spre Moraviţa face parte dintr-un proiect mai amplu, prin care Timişoara va fi legată de Muntenegru, cât şi de Italia, prin coridorul european XI.

 

„Cu finanţare europeană asigurată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, autostrada nu înseamnă doar un acces mai facil către destinaţiile de vacanţă ale Adriaticii şi Mediteranei, dar mai ales o legătură rapidă şi atractivă între coridoarele europene de transport 4 şi 10. Dacă vom reuşi să impunem şi Via Carpathia, autostrada N-S pentru care Alianţa Vestului militează, Timişoara poate deveni unul dintre cele mai importante centre logistice din Estul Europei, singurul punct din România cu acces facil la trei coridoare majore de transport europene”, susţine Dan Diaconu, viceprimarul Timişoarei, pe pagina sa de Facebook.

Sursa: adevarul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ