Transportatorii, protest pe drumurile din vestul țării. S-au format cozi pe mai multe șosele importante

254

Drumurile din vestul țării sunt ocupate de camioane. Zeci de șoferi au ieșit cu TIR-urile pe șosele și au protestat împotriva mai multor măsuri adoptate sau propuse de Guvern. Au circulat cu viteză redusă, au claxonat și unii și-au prins pe camioane pancarte pe care au scris „Stop abuz ANAF”.

În Timiș, protestul a avut loc pe DN6, între Timișoara și Lugoj, dar și pe drumul spre A1, între Centura Timișoarei și Giarmata. Ceilalți conducători auto prinși în coloana de camioane au pierdut timp prețios până la destinații. S-au alăturat manifestațiilor și șoferi din Arad și Oradea, car au scos TIR-urile pe variantele de ocolire. Protestul va dura până la ora 17:00.

Transportatorii sunt nemulțumiți de mai multe inițiative guvernamentale

Autoritățile au demarat unele controale retroactive care le pot provoca firmelor ”pagube” de milioane de euro. ”Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depășind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancționate nu au fonduri din care să le achite”, au transmis transportatorii.

De asemenea, ei spun că Guvernul are o propunere prin care ar scădea diurna șoferilor de la 87,5 euro/zi la 45 euro/zi. Asta ar duce la mai puține angajări și la preuțuri mai mari la raft. ”Reducerea diurnei pentru șoferi este echivalentă cu împingerea forței de muncă din sector către firmele din vestul Europei, care îi așteaptă pe șoferii români cu brațele deschise. O impozitare a unei părți a diurnei ar crește costurile firmelor de transport într-atât încât nu ar mai fi competitive pe piața internațională, ca urmare a nivelului ridicat al taxelor și impozitelor aplicate pe muncă în România”, mai explică reprezentanții industriei.

Nu în ultimul rând, transportatorii nici nu vor să audă de introducerea taxei de drum pe kilometru. O astfel de prevedere ar duce la scumpitarea transportului mărfurilor care se va traduce în prețuri mai mari pentru produse. Transportatorii români solicită Guvernului, așadar, să fie consultați înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea, așa cum se cuvine unui sector economic care contribuie cu peste 7% la PIB-ul României și care angajează 400.000 de oameni, direct și indirect.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.