Timișoara are piste de biciclete, dar mai mult de formă. Concluziile cartografierii traseelor

45
Timișoara este fruntașă în țară la numărul de kilometri de piste pentru biciclete. Din păcate, cele mai multe dintre ele sunt aproape impracticabile. Membrii Verde pentru Biciclete au făcut treaba funcționarilor din Primăria Timișoara și au cartografiat fiecare pistă. Și nu doar atât, au analizat bine fiecare kilometru și i-au oferit un punctaj. Jumătate din piste nu au adunat nici 50 de puncte, din 100, iar punctaj maximum nu a obținut niciuna.
”Simțeam marea nevoie să avem o privire de ansamblu asupra situației actuale a infrastructurii velo din Timișoara, o privire concretă care să reflecte obiectiv acest punct 0 de la care ne dorim să plecăm. Atunci când Alin Ciobanu, un inginer constructor care se întâmplă să fie și un membru activ al comunității bicicliștilor din Timișoara, ne-a propus acest proiect de cartare a pistelor de biciclete am răspuns afirmativ și ne-am pus pe treabă.
Dacă la începutul anului în cadrul Comisiei de Circulaței din cadrul PMT domnul Colojoară îmi spunea că nu are destui oameni să trimită pe teren să vadă unde sunt problemele legate de infrastructura velo, acum avem plăcerea să le facem cadou angajatilor PMT un proiect care ar putea să-i scutească de o anevoioasă muncă de documentare și care ar putea scurta timpul de reacție când vine vorba de îmbunătățirea calității pistelor existente”, spune Ana Munteanu, program manager VpB.
În urma studiului realizat, concluziile sunt că, deși Timișoara are 106 kilometri de piste, doar jumătate dintre ele au reușit să adune peste 50 de puncte.
Atunci când vine vorba de: lățimea pistelor, conectivitatea acestora, mobilierul urban prost amplasat și lipsa marcajelor – conform evaluării făcute, situația actuală lasă mult loc pentru îmbunătățiri. Semn clar că mai avem de lucrat la menatalitatea celor care administrează drumurile, astfel încât aceștia trebuie să înțeleagă că a prioritiza traficul alternativ este în acest moment o necesitate.
Dacă conectivitatea și lățimea pistelor sunt schimbări care nu se pot face peste noapte, când vine vorba de curățenie, marcaje sau mobilier urban – îmbunătățirea situației nu necesită un efort atât de mare din punct de vedere financiar sau de timp.
”Cu această ocazie cerem administrației locale să ne prezinte strategia pentru anul 2019 de îmbunătățire a situației infrastructurii velo exsitente. Vrem să se înțeleagă clar că nu am realizat acest studiu pentru a critica demersurile făcute până acum, din contră ne mândrim cu faptul că Timișoara are o comunitate a biciliștilor tot mai numeroasă și mai activă din punct de vedere civic. Ne-am simțit datori să dăm o mână de ajutor angajaților Primăriei Municipiului Timișoara și ne oferim ca și în continuare să le stăm oricând la dispoziție, în mod voluntar, oferind experiență în domeniu, din echipa noastră făcând parte atât ingineri constructori cât și arhitecți și consilieri pe sustenabilitate”, mai spune Ana Munteanu, program manager VpB.
”Vrem piste nu se încheie aici”

Pentru 2019, Verde pentru Biciclete și-a propus să repete studiul pentru a nota îmbunătățirile făcute, dar totodată urmează să lanseze și o aplicație de mobil unde bicicliștii timișoreni vor avea acces la datele legate de starea pistelor de biciclete din oraș, dar unde vor avea ocazia și să transmită date legate de traseele lor zilnice – astfel administrația o să aibă la dispoziție un studiu complet vis a vis de nevoile reale de extindere a infrastructurii velo oraș.
Catalogul și harta pistelor de biciclete pot fi consultate AICI

LĂSAȚI UN MESAJ