1.2 C
Timișoara
sâmbătă 20 aprilie 2024

Smithfield România: 20 de ani de fapte bune, pentru comunitate

Zi de zi, suntem implicați în construirea unui viitor mai bun pentru familiile din 66 de comunități din județetele Timiș și Arad.

Smithfield România s-a dedicat, complementar activităților de bază din zootehnie și industrie alimentară, dezvoltării de programe de responsabilitate socială, croite pe nevoile comunităților în care își desfășoară activitatea.

Zi de zi, în ferme, pe liniile de producție, în comunități și magazine, angajații Smithfield România își dăruiesc toată priceperea și au grijă ca promisiunea companiei de a realiza „Hrană bună. În mod responsabil” să fie respectată și să genereze schimbare în bine.

Respectul pentru comunitățile în care activează a fost adusă în inima strategiei de business și reprezintă o prioritate în dezvoltarea sustenabilă a Smithfield România.

20 de ani de dezvoltare responsabilă, ridicați pe 7 piloni de sustenabilitate
Strategia de business Smithfield România are la bază șapte piloni de sustenabilitate: „Bunăstarea animalelor”, „Diversitate, echitate și incluziune”, „Mediu înconjurător”, „Calitate și siguranță alimentară”, „Sprijin comunități”, „Sănătate și stare de bine” și „Sănătatea și securitatea angajaților”.

Acești piloni reprezintă un angajament solid, asumat, pentru un mod de acțiune responsabil și acționează ca o busolă a business-ului în activitatea de zi cu zi și garantează promisiunea unui brand/companie sustenabil/ă.

Un viitor mai bun pentru un business înseamnă produse bune, branduri de succes, promisiuni respectate, viziune și nu în ultimul rând, un viitor mai bun pentru angajații săi. Angajații împliniți vin din familii și comunități fericite. Smithfield România investește în dezvoltarea comunităților locale în care își desfășoară activitatea încă de la începutul operațiunilor. Această implicare continuă se concretizează prin programele sale de responsabilitate socială dezvoltate pe patru direcții prioritare de sprijin: mediu – educație – social – sănătate.

„Din 2004 și până în prezent, construim un viitor mai bun pentru familiile din cele 66 de comunități din Timiș și Arad, prin intermediul celor 13 proiecte proprii de responsabilitate socială.”, declară Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.

Împreună pentru un mediu mai curat, mai verde, protejat
Smithfield România implementează, an de an, proiecte, precum „Adoptă un râu”, „Ziua verde” și „Campania Verde”, care sprijină iniţiative de plantări de arbori, de conştientizare a importanţei utilizării raţionale a apei şi electricităţii, de ȋncurajare a colectării selective a deşeurilor, şi de motivare a tinerei generaţii pentru protejarea mediului ȋnconjurător.

La Smithfield România, sprijinirea educației nu ia vacanță
„A investi în educație înseamnă a investi în viitor, în viitorul copiilor noștri. Spre cinstea lor, exact acesta este lucrul pe care îl fac cei de la Smithfield România. An de an, investesc în școlile din județele Arad și Timiș, implicit în Școala Gimnazială „Gheorghe Popovici” Apateu.” – Prof. Claudiu Daniel Vlad, de la Școala Gimnazială „Gheorghe Popovici” Apateu, inclusă în Programul „Adoptă o școală”.

Smithfield România „Adoptă o Școală” din fiecare comunitate în care este prezentă și ajută astfel la îmbunătățirea condițiilor de studiu în instituțiile de învățământ din județele Timiș și Arad. Demarat în parteneriat cu Inspectoratele Școlare Județene, programul vizează îmbunătățirea continuă a procesului educațional și a condițiilor de studiu în școlile din cele 2 județe și presupune acordarea de sprijin financiar pentru implementarea unor proiecte de investiții în reabilitarea și renovarea infrastructurii școlare, achiziții și dotare cu noi echipamente didactice IT&C și de învățământ la distanță sau amenajarea de spații de joacă și sport. Din 2017 și până în prezent, Smithfield România a investit peste 2.48 milioane lei în programul „Adoptă o școală”.

Începând cu anul 2007, compania a derulat programul „Din Nou la Școală” în beneficiul a peste 61.000 de elevi din 66 de comunităţi locale, dar şi în beneficiul copiilor angajaţilor tuturor companiilor din grup.

„Longevitatea programului «Din nou la școală» reprezintă dovada concretă a angajamentului Smithfield România față de educație și dezvoltarea comunităților în care ne desfășurăm activitatea.”, menționează Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.

„Smithfield Academics” este un program lansat în 2014 pentru a sprijini mediul academic şi de cercetare din Banat. Smithfield România ajută la pregătirea viitorilor specialiști din industria creșterii animalelor, industria alimentară și domeniul veterinar.

Studenţii interesaţi să înţeleagă şi să experimenteze partea practică a domeniului creşterii animalelor şi a producerii cărnii de porc, dar și activităților conexe, au oportunitatea de a lucra împreună cu echipa Smithfield România prin Programul „Smithfield Internship‟.

Sezonul faptelor bune ține tot timpul anului
Din dorința de a oferi sprijin familiilor cu nevoi sociale și de a combate nesiguranța alimentară, echipa Smithfield România a creat programul „Hrană pentru suflete”. Până în prezent peste un milion mese delicioase, gătite cu produse Comtim, și nenumărate vorbe bune și blânde au adus bucurie familiilor cu diverse nevoi sociale, miilor de beneficiari din orfelinate, spitale, centre de zi sau cantine sociale din Banat.

Motivată de implicarea activă a voluntarilor, Smithfield România continuă, an de an, programe de responsabilitate socială, de la susţinerea de evenimente culturale la scară largă organizate de partenerii din comunitățile locale, la oferirea de produse alimentare organizaţiilor care au ȋn grijă persoane aflate ȋn situaţii de risc social.

„Fii unul dintre noi” este un program complex de implicare responsabilă a companiei ȋn susţinerea pe termen lung a tradiţiilor şi a bogatei culturi locale din zona Banat, zonă ȋn care multiculturalitatea şi viaţa ȋn armonie, indiferent de etnie, sunt apreciate drept valori comune. An de an, echipa Smithfield România își aduce contribuția la desfășurarea unei palete de obiceiuri locale şi festivaluri unice, legate de calendarul tradiţional sătesc.

Prin programul „Prieten Smithfield România”, dedicat construirii unei culturi organizaţionale care încurajează implicarea la nivel personal în proiecte sociale, sunt oferite traininguri specializate angajaților care doresc să întreprindă acțiuni de voluntariat, pentru a fi pregătiți din toate punctele de vedere, inclusiv emoțional, în momentul în care intră în contact cu beneficiarii programelor de responsabilitate socială Smithfield România.

„Smithfield Kids‟ este un program intern care include o multitudine de ateliere vocațional-artistice de interes pentru universul copilăriei, adresat copiilor angajaților.

Campania „Un gând bun de sărbători” include vizitarea unor case de tip familial, în fiecare an, în preajma sărbătorilor de iarnă și oferirea de produse Comtim, în numele companiei, cu titlu gratuit, precum și cadouri oferite în nume personal de către angajații Smithfield România.

Sănătatea este adevărata bogăție a omului. Sprijinul pentru recuperarea ei e neprețuit.
Smithfield România se implică activ în proiecte concrete care să redea pacienților și familiilor lor speranța într-un sistemul medical care să poată să ofere diagnostic, tratament necesar și siguranță. Totodată, inițiază programe de educare a tinerei generații în a deprinde cunoștințe pe aria dezvoltării unui stil de viață sănătos și o alimentație echilibrată.

Programul „Solidar cu sistemul medical‟, o investiție Smithfield România de peste 2,14 milioane lei, este destinat susținerii spitalelor și instituțiilor medicale care luptă zi de zi, pentru sănătatea noastră, a oamenilor. În cadrul acestui program, Smithfield România oferă sprijin financiar și material în vederea renovării și dotării spitalelor cu dispozitive medicale necesare bunei-desfășurări a activităților medicale.

Smithfield România, în colaborare cu „Centrul pentru Transfuzii Timișoara” al Spitalului Județean Timiș organizează, anual, campania „Donare de Sânge” pentru a contribui la demersul de conștientizare civică a faptului că nevoia de sânge din unitățile medicale din România poate fi acoperită prin efortul nostru, al tuturor.

Implicarea în comunitatea locală – un angajament al Smithfield România care împlinește, în 2024, 20 de ani
Investiția în programele de responsabilitate socială este un angajament continuu, asumat al Smithfield România și al voluntarilor săi dedicați.

Mediul, sănătatea, educația și grija pentru comunitățile locale sunt în inima inițiativelor de responsabilitate socială ale companiei.

Toate aceste inițiative de succes să ne fie mărturie că fiecare acțiune contribuie la schimbarea în bine pe care cu toții ne-o dorim în România.

Alte subiecte :

Victimele datoriei de Eugène Ionesco, noua premieră la Teatrul Național Timmișoara

Cu noua sa premieră, Teatrul Național din Timișoara propune publicului o incursiune în subconștient. Nu pe filiera Freud, și nici pe filiera Jung, ci,...

Ciudățeniile Banatului. Episcopia românească de la Vârșeț (Serbia) are sediul la Deta (România)

Pentru cei ce încă mai au vii în memorie unele amintiri din școala generală nume ca „Dacia Felix” le amintește de...

Citește și :