23 C
Timișoara
duminică 28 aprilie 2024

Reflecție asupra scenariului de viitor, în vernisajul Apocalipsa Elefantului Alb

Ferecați într-o societate de consum, trăind cu iluzia evadării sau, mai absurd, cu iluzia schimbării, devenim, inevitabil, martori la o apocalipsă în formare, una la a cărei developare publicul a putut reflecta, într-o manieră metaforică, artistică, în perioada 5 august – 6 septembrie, la Timișoara.

Cu cât privilegiul de a fi fluid, de a improviza și de a modifica permanent este mai des oferit, cu atât este mai greu de remarcat iluzia prezentului, iar expoziția Apocalipsa Elefantului Alb, curată de Mirela Stoeac-Vlăduți, permite formularea unui dialog dintre publicul poate încă neinformat și mediul care îi este cămin. Complexitatea expoziției se regăsește mai ales în multitudinea de abordări ale artiștilor, care apelează la inedite tehnici pentru prelucrare, precum și de perspective, prezentul, al cărui impact se va lăsa remarcat în viitor, fiind privit fie cu optimism, fie într-o manieră apocaliptică, distopică. În același timp, creatorii, prin atributul unei finalități deschise, pe care îl oferă artei, nu doar permit, ci îndeamnă publicul la găsirea unei personale semnificații, a unui subiectiv scenariu.

Amplasată în Comenduirea Garnizoanei din Timișoara, în Piața Libertății, un spațiu mai degrabă provocator, afectat de timp, arta din expoziție a trebuit să se adapteze la mediul lăcaș, cel din urmă fiind, astfel, adus la viață prin contribuția sa la reanimarea trecutului părăsit.

Cu peste 40 de artiști, naționali și internaționali, Apocalipsa Elefantului Alb i-a găzduit pe Dona Arnakis, Anna Bantiuc, Matei Bejenaru, Josepha Blanchet, Alexandra Boaru, Alex Boca, Dorian Bolca, Daniela Brill, Cătălin Bătrînu, Mimi Ciora, Claudiu Cobilanschi, Ștefan Radu Crețu, Markus Guschelbauer, h.arta, Cosmin Haias, Agnes Hamvas, Hubert Hasler, Herne Hiilli, just wondering, Max Jurasch, kinema ikon, Rafael Lippuner, Michael Koch, Ana Kun, Bogdan Matei, Andreea Medar, Liliana Mercioiu, Silvia Moldovan, Dragoș Neagoe, Delia Popa, Dan Perjovschi, Marilena Preda Sânc, Robert Reszner, Sergiu Sas, Eva Maria Schartmuller, Denise Schellmann, Digital Self, Patricia Teodorescu, Iulia Toma, u.kustic, cu echipa curatorială formată din Mălina Ionescu, Denise Parizek și Mirela Stoeac-Vlăduți.

Silvia Moldovan, coordonatoarea Asociației Culturale și Ecologice SEPALE, formulează dezbaterea ca laitmotiv al expoziției, cu intenția de a bruia atitudinea neutrală și de a expune schimbările din mediul înconjurător, impactul digitalului, relația de interdependență dintre om și natură și adaptarea (necesară) la un univers a cărui sosire nu mai poate fi amânată.

Co-finanțarea proiectului a fost realizată de AFCN, vernisajul, organizat de META Spațiu, Asociația Culturală și Ecologică SEPALE și Forumul Cultural Austriac, fiind în parteneriat cu kinema ikon, Complexul Muzeal Arad și galeria 12–14 Contemporary din Viena.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Workshop „Connecting with our Business Community. Trends in HR” la UVT

Universitatea de Vest din Timișoara își asumă rolul transformator în societate, dezvoltând în continuitate ideea de adaptare continuă a curriculelor, pentru ca studenții UVT...

Florin Poenariu, pictorul care a primit o distincție de la Ministerul Culturii, duce mai departe tradiția veche de peste două secole

Iconografia este un meșteșug transmis din generație în generație în familia Poenariu din Laz, satul din județul Alba. Cu ocazia vernisajului expoziției „ICOANE DIN...

Citește și :