Ochelarii politici de cal îngroapă (a câta oară?) dezvoltarea Reșiței

515

Marile proiecte urbane de dezvoltare nu le spun nimic unor consilieri locali reșițeni cu atitudini de tocilari, cu lecția gata învățată. Dar așa e când nu ai perspectivă, nu ai cum să vezi proiecte mari și te împiedici de mărunțișuri. Aceasta este în general percepția multor reșițeni vizavi de respingerea unui proiect de hotărâre privind aprobarea cumpărării fostului Depou de tramvaie. Proiectul a fost respins cu 11 voturi pro și opt contra, toate venite din partea social-democraților, care blochează astfel un proiect de 25 de milioane de euro, cel mai mare din ultimii aproape 30 de ani. Proiectul, inițiat de primarul Ioan Popa, vizează reintroducerea tramvaiului, pe bani europeni. Principalul avantaj, dincolo de faptul că este vorba de tramvaie noi, moderne, este acela că pe aceeași bani se poate scoate actuala cale de rulare a tramvaiului, generatoare de multe probleme în trafic. Pentru o asemenea operațiune niciodată nu vor putea exista fonduri suficiente la nivel local. Pesediștii au lăsat să se înțeleagă, ân mod grobian, evident, că depoul de tramvaie ar aparține nu se știe cărei firme, care se îmbogățește pe spatele reșițenilor. Este vorba de aceeași retorică îngustă și provincială, ce a îngropat Reșița din 1990 încoace. Primarul Ioan Popa a încercat tot ce i-a stat în putință să treacă acest proiect, discutând cu liderii PSD, acordând consilierilor pauze pentru consultații. Totul a fost, însă în zadar, votul de marți fiind privit de liberali ca unul eminamente politic, îndreptat împotriva Reșiței și a cetățenilor săi. De altfel, consilierii PSD au fost ”supravegheați” îndeaproape de fostul deputat Ioan Benga, unul din liderii județeni ai social-democraților, care a și plecat după respingerea proiectului de hotărâre. Popa le-a reamintit consilierilor PSD că acest proiect este cel mai mare de după 1989, că el este important pentru dezvoltarea infrastructurii Reșiței, iar prelungirea termenului de achiziționare a depoului nu este în favoarea municipalității. Mai mult de atât, a propus întreruperea ședinței pentru ca social-democrații să se consulte între ei și cu șefii lor, însă totul a fost în zadar, pentru că pesediștii își știau lecția încă de acasă. Ei au spus că au ceva împotriva prețului de achiziție al depoului și nu cu achiziția în ansamblu dar, oricum, faptul e consumat.

Primarul Reșiței a declarat că pentru el a fost o zi extrem de tristă.

”M-am gândit la ziua de astăzi de săptămâna trecută, mărturisesc cu sinceritate că am făcut lobby, am făcut tot ce mi-a stat în putință să avem acordul colegilor noștri și nu am reușit. Pentru mine e o zi tristă. Punct. Voi încerca să am o întâlnire cu domnul Mocioalcă ( deputatul Ion Mocioalcă, președintele PSD Caraș-Severin, n.n.) și să îi expun și dânsului problematica și faptul că proiectul acesta este unul dintre cele mai mari din ultimii 27 de ani. Niciodată Reșița nu s-a mai întâlnit cu șansa de a accesa 25 de milioane de euro în ultimii 27 de ani.”

Astăzi, a apărut o reacție politică din partea USR, pe acest subiect. ”Filiala locală a USR Reșița solicită respectuos consilierilor PSD Reșița ca în zilele următoare să prezinte public argumentația conform căreia au votat împotriva proiectului de achiziție a Depoului de tramvaie, punând astfel în pericol un proiect european în valoare de 25 milioane euro, spun cei de la USR într-un comunicat. Subliniem că toți reșițenii, indiferent de votul pe care l-au dat de-a lungul timpului, își doresc un oraș curat, civilizat și prosper. Aceste deziderate ale cetățenilor urbei transced apartenența politică a celor aleși prin vot democratic să le decidă viitorul. Salutăm o dezbatere între factorii decidenți și orice încercare de soluționare a impasului în care se află întreaga societate reșițeană, singura care are de pierdut dacă acest proiect de anvergură nu se va aproba.

LĂSAȚI UN MESAJ