Proiectul prin care Ministerul de Interne dublează sancţiunile pentru şoferii care circulă pe contrasens pe Autostradă rămâne doar la faza de propunere, deşi a fost prezentat public încă din 4 august, în contextul numeroaselor situaţii cu şoferi prinşi pe contrasens în această vară. Chiar în această dimineaţă, pe Autostrada A 1 lângă Timişoara, cinci persoane au fost rănite după ce un şofer a circulat pe contrasens pe Autostradă.
Ce au făcut concret, Poliţia Română (Direcţia Rutieră) şi MAI din 4 august şi până în prezent pentru a reduce accidentele produse pe contrasensul autostrăzii?
Potrivit unui răspuns al IGPR la solicitarea Economedia, a fost elaborat un ,,anteproiect” de Ordonanţă de Urgenţă trimis MAI spre promovare: ,,În ceea ce privește situația proiectului pentru modificarea Codului Rutier, prezentat public pe data 4 august 2021, vă comunicăm faptul că Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, a elaborat un anteproiect de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care a fost transmis spre promovare în vederea adoptării. Menționăm că, în forma inițială, propunerile de sancționare a circulației în sens contrar sensului de mers pe autostradă vizau aplicarea unei amenzi stabilite în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 1.305 lei la 2.900 lei) și stabilirea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile.” a transmis IGPR pentru Economedia. De la momentul anunţului public pentru modificarea Codului Rutier şi până la demiterea guvernului Cîţu prin moţiunea de cenzură (5 octombrie), MAI a avut la dispoziţie două luni pentru a emite OUG pentru modificarea Codului Rutier (dacă într-adevăr ar fi vrut). Acum însă, proiectul rămâne ,,la sertar” cel puţin până la instalarea unui Guvern plin.