Noi imagini de pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva. Nodul de descărcare şi drumul de la Holdea prin contur

764

Lucrările suplimentare impuse constructorului lotului 3 din autostrada Lugoj – Deva prind contur. Vorbim despre noua descărcare care să permită accesul pe şoseaua rapidă şi de noul drum pe unde vor trece şoferii în zonă. Ultimele fotografii au fost făcute de membri Pro Infrastructura, iar specialiștii asociaţiei spun că va mai dura ceva timp până când vom putea folosi lotul cuprins între Holdea şi Illia.

„În sfârșit se pot distinge giratoriul și cele două bretele de intrare și ieșire în girație ale drumului național (DN68A), elemente ale nodului care acum au ajuns la nivel de piatră spartă. În curând vom vedea balastul stabilizat și straturile de asfalt. Pasajul DN68A peste A1 este și el destul de avansat, așa cum se poate observa. Constructorul dorește să finalizeze în acest an noul amplasament al DN68A pentru a se devia traficul pe aici, astfel încât în timpul sezonului rece să se poată lucra la breteaua care leagă autostrada de acest giratoriu. Această bretea începe ușor-ușor să fie vizibilă. O veste bună de pe acest lot este faptul că s-a rezolvat, în sfârșit, problema izvorului din nodul Grind/Dobra. Aici s-a înaintat cu straturile de umpluturi, terasamentul începând din nou să se înalțe. Estimarea noastră realistă, în acest moment, este vara anului 2018 pentru deschiderea acestui tronson dintre Holdea și Ilia”, spun specialiştii. Lotul are 21 de kilometri şi este cel mai avansat.

Constructorul s-a oprit, însă, în vară, după ce terasamentul a luat-o la vale. CNAIR a pornit o analiză şi a descoperit zeci de nereguli pe care, spun reprezentanţii CNAIR, constructorul le-a remediat. Costul este de 580 de milioane de lei, dar se renegociază. Pe de o parte CNAIR vrea să impună penalizări de întârziere, iar de cealaltă constructorul cere mai mulţi bani pentru lucrările suplimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ