Începe proiectarea pentru modernizarea cartierului Dacia

68

Primarul Dominic Fritz a semnat contractul pentru servicii de proiectare și elaborare a documentațiilor aferente obiectivului „Modernizare spațiu public – zona cuprinsă între bulevardul Cetății, strada Gheorghe Lazăr, Calea Circumvalațiunii, Calea Torontalului – zone verzi, infrastructură rutieră, utilități publice” (faza DALI + PT).

„În Dacia nu vom face intervenții individuale, ci vom gândi un concept unitar pentru cel mai dens populat cartier rezidențial al Timișoarei. Asta înseamnă microparcuri, treceri de pietoni sigure, spațiu public cu marcaje tactile și accesibil tuturor, culoare de mobilitate, zone publice pentru făcut mișcare și pentru copii și pentru adulți. Un cartier cu mai mult spațiu pentru oameni. Avem și soluții pentru parcări și pregătim un proiect de parcare multietajată, pe str. Teiului”, transmite primarul Dominic Fritz.

Zona este delimitată de Calea Torontalului, Bulevardul Cetății, Strada Gheorghe Lazăr și Calea Circumvalațiunii și este un cvartal complex de locuințe colective și funcțiuni complementare. Spațiul de intervenție, ce cuprinde străzile și spațiile publice din zona de studiu, nu a beneficiat de un concept unitar de amenajare, intervențiile în zonă efectuându- se sporadic și izolat în funcție de necesitățile momentului.
Investiția va asigura regenerarea urbană a zonei prin reabilitarea, modernizarea şi reorganizarea spațiilor publice urbane (zone pietonale, zone destinate traficului auto şi parcărilor) prin reconsiderarea modalităților de utilizare a acestora, decongestionând circulația – intervenţii menite să crească calitatea vieții timișorenilor.
Prin intervenția propusă dorim revitalizarea spațiilor publice și introducerea de funcțiuni complementare: zone verzi amenajate, mici locuri de joacă, mici zone de sport (ex. coș baschet și spațiu amenajat), spații destinate petrecerii timpului în aer liber dotate cu mobilier urban.
Contractul a fost încheiat cu TOTAL BUSINESS LAND SRL și valorează 1,862,350 lei (TVA inclus). Durata pentru realizarea serviciilor este de 12 luni din care 5 luni pentru elaborare SF și 7 luni pentru elaborare PT. În contract este inclusă asistența tehnică pe o perioadă de 36 de luni.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.