În sfârșit, se întâmplă în România! În vestul țării vom circula cu 160 km/oră cu trenul

927

Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, promite că în acest an va deschide circulația pe aproximativ 140 km de cale ferată modernizată, infrastructură feroviară pe care trenurile vor putea circula cu o viteză de până la 160 km/oră. Mai mult, anul 2018 înseamnă patru tronsoane, în lungime totală de circa 150 de kilometri de cale ferată de pe Coridorului IV paneuropean, în plin proces de modernizcare, proiecte în valoare de circa 1,6 miliarde euro.

Conducerea CFR SA a anunţat obiectivele de investiţii din acest an pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare.

Directorul general al companiei CFR SA, Ion Gavrilă, estimează că se vor recepţiona lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe 136,35 kilometri de cale ferată, între Sighişoara şi Simeria. Mai mult, conducerea CFR SA menţionează că, tot în acest an, se vor finaliza lucrările de modernizare a 23 de poduri şi podeţe pe întreaga reţea feroviară, urmând să fie lansat şi un program de modernizare a 47 de staţii de cale ferată din România. „Pe lista obiectivelor de investiţii se află şi linia de cale ferată Predeal – Braşov. Vom lansa licitaţia pentru elaborare studiu de fezabilitate pe secţiunea Predeal – Braşov, în lungime de 26,9 km, aici vorbim dspre o cerere de aprobare finanţată în semestrul II 2017“, explică şeful CFR SA, Ion Gavrilă.

Pe secţiunea Km 614 – Gurasada – Simeria (141,17 km), contractele pe cele patru loturi de lucrări s-au semnat anul trecut. Pentru două secţiuni, lucrările de modernizare au demarat în toamna anului 2007.

În prezent, constructorii desem­naţi de CFR SA pentru reabilitarea a două tronsoane între Simeria şi Arad urmează să primească autorizaţiile finale din partea Ministerului Transporturilor pentru a putea continua lucrările.

În mai 2017, oficialii CFR SA au semnat două contracte pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European, în valoare totală de circa 3,45 miliarde lei. Mai exact, pentru lotul 1 km 614 – Cap Y Bârzava, contractul de modernizare are valoarea de 1,689 miliarde lei.

Bârzava – Cap Y Ilteu valoarea lucrărilor se ridică la 1,763 miliarde lei.

În următorii trei ani, CFR SA trebuie să finanţeze şi să finalizeze lucrările de modernizare a căii ferate între Simeria şi Arad.

Celelalte două contracte care vizează lucrări de modernizare a liniei de cale ferată, care să permită circulaţia trenurilor cu viteze de până la 160 km/h, respectiv 140 km/h, între Ilteu şi Simeria au fost semnate în partea a doua a anului 2017. Lucrările de modernizare a liniei între Cap Y Ilteu-Gurasada au o valoare de 1,49 miliarde lei, iar reabilitarea liniei de cale ferată Gurasada – Simeria va costa 2,6 miliarde lei, conform contractelor încheiate anul trecut de CFR SA.

Reabilitarea a 80 km de cale ferată durează trei ani

În toamna anului trecut, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătoarea celor două contracte pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), a primit autorizaţia pentru începerea lucrărilor. În prezent, pe o porţiune de circa 10 kilometri, muncitorii au început lucrările de modernizare, au scos şina de cale ferată între staţiile Ghioroc, Păluiş şi Bârzava. O parte din lucrări nu se pot executa pentru că reprezentaţii asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL aşteaptă celelalte avize şi autorizaţii pentru a extinde şantierul.

Citește mai mult pe capital.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.