12.2 C
Timișoara
miercuri 1 mai 2024

În sfârșit Autostrada Vestului va fi întregită prin construirea ,,ciotului” de 9 kilometri rămas nefinalizat vreme de un deceniu

Tunelurile au fost solicitate de mai multe organizaţii de mediu, printr-un memorandum transmis Comisiei Europene, în care acestea arătau că ele ar urma să faciliteze traversarea autostrăzii printr-un culoar verde, destinat carnivorelor mari din zonă.

Autostrada cu tuneluri pentru urși a intrat în șantier încă din vara anului trecut, tronsonul de nouă kilometri rămas nefinalizat din Autostrada Lugoj-Deva fiind între localitățile Margina din județul Timiș și Holdea din județul Hunedoara. Autostrada va traversa o zonă de șes, împădurită de la limita Munților Apuseni cu Munții Poiana Ruscă. Astfel va exista o secțiune pe care vor fi construite două tuneluri, de doi peste kilometri.

Reprezentanții asocierii de firme care va executa lucrarea au început amenajarea accesului în șantierul din zona unde vor fi construite tunelurile.

Sunt folosite utilaje specifice pentru stabilizarea și îmbunătățirea solului pentru drumul tehnologic, care are o lungime de circa doi kilometri. Zona este greu accesibilă, mai ales după perioada de iarnă, pământul fiind îmbibat cu apă.

Drumul tehnologic este folosit și de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolul Silvic Făget, care se ocupă cu eliberarea amplasamentului”, a transmis DRDP Timișoara.

În 2022, contractul în valoare de de 1,8 miliarde de lei fără TVA pentru proiectarea și construcția sectorului de autostradă cu tuneluri a fost atribuit de CNAIR asocierii Spedition UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct – Euro-Asfalt.

Lucrările la Autostrada cu tuneluri pentru urși, blocate din 2017

Lucrările la Autostrada Lugoj Deva, în lungime de 100 de kilometri, au început în urmă cu peste un deceniu, iar investiția finanțată inițial prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014-2020 a fost împărțită în patru loturi. Lotul I, de 27,6 kilometri, a fost finalizat în decembrie 2013. În martie 2017 au fost deschişi traficului rutier 15 kilometri din Lotul 2, în august 2019 au fost inauguraţi 22 de kilometri ai Lotului 4, iar în decembrie 2009 alţi 21 de kilometri, din Lotul 3 al A1.

În 2017, statul român a reziliat contractul pentru execuţia tronsonului de circa 10 kilometri de la limita județelor Hunedoara și Timiș și a lansat o nouă procedură pentru proiectarea şi execuţia acestuia, pentru a cuprinde cele două ecoducte, în lungime totală de peste doi kilometri.

Tunelurile au fost solicitate încă din 2010 de mai multe organizaţii de mediu, printr-un memorandum transmis Comisiei Europene, în care acestea arătau că ele ar urma să faciliteze traversarea autostrăzii printr-un culoar verde, destinat carnivorelor mari din zona Munţilor Apuseni, a Defileului Mureşului şi a Munţilor Poiana Ruscă.

Sursa: https://adevarul.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Ce să alegi între Apple Watch SE și Apple Watch 8

În lumea tehnologiei moderne, evoluția dispozitivelor inteligente este rapidă și continuă. În universul smartwatch-urilor, Apple rămâne un nume dominant, oferind o gamă variată de...

Iulius Town deschis în a doua zi de Paște. Află programul special al magazinelor tale favorite!

De Paște ne întâlnim cu bucurie și recunoștință pentru a celebra nu doar renașterea primăverii, ci și valorile care ne definesc și aduc comunitatea...

Citește și :