Detalii șocante despre tragedia feroviară din vestul țării! Ce au făcut înainte de accident cei doi mecanici de locomotivă.

510

Agenţia de Investigare Feroviară Română a publicat raportul efectuat în urma deraierii mai multor vagoane ale unui tren de marfă, aparţinând unui operator privat, în urmă cu un an, în judeţul Hunedoara, în localitatea Merișor. Specialiștii a constatat că tragedia a avut loc din cauza depăşirii vitezei cu 130% şi a faptului că personalul trenului a consumat alcool. Ambii mecanici au decedat în urma accidentului feroviar, iar unul dintre ei era aproape în comă alcoolică la momentul producerii impactului mortal.

Raportul AGIFER a fost publicat pe pagina de internet a instituţiei, miercuri seara, însă este datat 3 aprilie 2018. Raportul este finalizat la circa un an de la producerea accidentului de la Merişor, judeţul Hunedoara. „Cauza directă a producerii accidentului feroviar o constituie creşterea puternică a forţelor laterale care acţionau la nivelul roţilor locomotivei, fapt ce a condus la depăşirea limitei de stabilitate la deraiere. Aceasta s-a produs ca urmare a faptului că, la circulaţia pe o zonă situată în curbă, viteza trenului (92 km/h) a depăşit cu 130% viteza maximă admisă pe secţia de circulaţie (40 km/h).

Creşterea vitezei trenului s-a produs pe fondul unor erori umane, erori ce au făcut ca robinetul de aer de la primul vagon din tren să se afle pe pozitia „închis”, conducta generală de aer să fie astfel întreruptă, iar frânele automate ale trenului să nu asigure frânarea acestuia. Factori care au contribuit: starea fizică a personalului de locomotivă afectată de consumul de băuturi alcoolice în timpul desfăşurării activităţii și oboseala acumulată în intervalul de timp cuprins între plecarea de la domiciliu şi momentul producerii accidentului, oboseală manifestată, în cazul mecanicului de locomotivă, pe fondul vârstei de 67 de ani”, se arată în raportul AGIFER.

Cronica celui mai mare dezastru feroviar din ultimii ani

Trenul de marfă privat a deraiat, în data de 8 aprilie 2017, în zona Bănița-Merișor, după ce ar fi rămas fără frâne. Mecanicul de locomotivă și ajutorul de mecanic au murit pe loc, în urma impactului deosebit de puternic. Venind din direcția Petroșani, spre Simeria, înainte să ajungă în gara Merișor, mecanicii de locomotivă și-au dat seama că sistemul de frânare al vagoanelor nu mai funcționează. Au anunțat prin stație impiegatul de mișcare de la Merișor că nu pot opri garnitura și că vor cale liberă până vor reuși să încetinească trenul. Nu au mai apucat însă să facă acest lucru. Într-o curbă, locomotiva și câteva vagoane goale prinse în spatele acesteia au sărit de pe șine, împinse de restul vagoanelor care nu puteau fi frânate. Colosul a zburat într-o prăpastie, iar alte vagoane au venit peste locomotiva care, pur și simplu, s-a înfipt în pământ.

Sângele recoltat de la mecanicul ajutor conţinea 2,5 g ‰ alcool etilic

Medicii legiști au spus după efectuarea autopsiilor, că mecanicii consumaseră alcool. Unul dintre cei doi se afla aproape în comă alcoolică, în momentul producerii accidentului, deși, înainte cu câteva ore, la momentul în care au preluat locomotiva, în stația CFR Caracaș, rezultatele aparatelor etilotest fuseseră negative. „Raportul medico-legal de necropsie, întocmit de Serviciul Judeţean de Medicină Legală Hunedoara – Cabinetul Medico-Legal Petroşani, ca urmare a expertizei medico-legale efectuată cu privire la personalul de locomotivă, după producerea accidentului, a scos în evidenţă că sângele recoltat de la mecanicul de locomotivă conţinea 0,15 g ‰ alcool etilic, iar sângele recoltat de la mecanicul ajutor conţinea 2,5 g ‰ alcool etilic”, se mai arată în raport.

La data producerii accidentului feroviar mecanicul de locomotivă avea 67 ani, iar mecanicul ajutor 51 ani. „Comisia de investigare consideră că personalul de locomotivă a consumat alcool în timpul serviciului, pe locomotivă. Toate aceste ultime intervenţii ale personalului de locomotivă au fost efectuate pe fondul consumului de băuturi alcoolice pe locomotivă şi a oboselii acumulate în timp, de la plecarea de la domiciliu şi până la momentul producerii accidentului feroviar.

Creşterea vitezei trenului s-a produs pe fondul unor erori umane, erori ce au făcut ca robinetul de aer de la primul vagon din tren să se afle pe pozitia „închis”, conducta generală de aer să fie astfel întreruptă, iar frânele automate ale trenului să nu asigure frânarea acestuia. Aceste erori au fost influențate de starea fizică necorespunzătoare a personalului de locomotivă”, susțin specialiștii AGIFER.

sursa: glasul-hd.ro

LĂSAȚI UN MESAJ