Deschiderea lotului III Lugoj – Deva, incertă. CNAIR pierde primul proces

64

Câștig de cauză într-un prim proces pentru constructorul lotului III din tronsonul de autostrada Lugoj – Deva! Magistrații Tribunalului București au respins, în primă etapă, cererea CNAIR de a primi garanția ferentă lotului realizat în propporție de 99%. Decizia instanei poate fi atacată cu recurs, dar problema rămâne deschiderea segmentuluu cuprins între Coșevița și Ilia.

Procesul a fost deschis după ce Ministerul Tranpsorturilor și CNAIR au reziliat contractual cu antreprenorul, pentru că cel din urmă a refuzat să prelugească garanția de la 4 la 10 ani. Mai mult, nu vrea să plătească garanția pentru lucrări, de peste 10 milioane de lei. Imediat după reziliere, ministrul Răzvan Cuc a declarat că pe autostradă au fost găsite 60 de neconformităţi, precum cedări de terasament sau taluzuri, fisuri, crăpături și denivelări. De asemenea, a mai spus Cuc, toate lucrările ce mai trebuie realiazte pe lotul III vor fi făcute în regie proprie și că lotul va fi deschis în septembrie.

„Lotul 3 va fi deschis undeva la sfârșitul lunii septembrie. A fost preluat de către CNAIR, se fac lucrările. Va fi dat în trafic la sfârșitul lui septembrie. Deci acei 44 de kilometri [n.r. Lotul 4, deschis, deja, şi Lotul 3] vor fi în integralitate deschiși, se va circula de la Sibiu la Nădlac la profil de autostradă”, a declarat Răzvan Cuc, la finalul lunii august.

Membrii Asociației Pro Infrastructură au verificat apoi șantierul și nu au văzut țipenie de muncitor. ”Vineri, 06.09.2019, Tribunalul București a dat dreptate antreprenorului și a oprit executarea garanției bancare inițiată de CNAIR până la soluționarea cererii de arbitraj din 05.09.2019, procedură care poate dura luni, poate chiar ani întregi. Pe românește, CNAIR NU SE POATE ATINGE DE BANII SPANIOLILOR. Astfel, realitatea contrazice gogoșile vândute de ministrul Transporturilor Cuc și directorul CNAIR Scarlat care declarau că așa-zisele probleme și lucrări nefinalizate de constructor vor fi remediate pe banii acestuia”, a transmis asociația.

Acum, deshiderea lotului a devenit incertă. Între anteprenor și CNAIR se mai desfășoară un proces la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României și până la soliționarea lui segmental poate rămâne închis.

Lotul III din tronsonul Lugoj – Deva are puțin peste 21 de kilometri și a costat 580 de milioane de lei. Lucrările au început în 2013 și ar fi trebuit încheiate acum 3 ani.

LĂSAȚI UN MESAJ